Toon posts:

G-Force .. of toch wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik was van plan een leuk geforce (2mx) kaartje te gaan kopen, vooral omdat ze op het moment best wel betaalbaar zijn.. Dus ergens tussen de 3 en de 400 piek heb je al een Gf2 mx..

Maar nou ik zoveel verhalen gehoord heb over slechte 2D kwaliteit, weet ik het niet zo zekers meer..

Ik wil zeker er mee gaan gamen, daar schijnt ie ook erg goed in te zijn, maar ik doe ook veel in windows zelf, internet, icq enzo..

aan de andere kant, ik gebruik nu een 15" monitor, en die wordt binnenkort vervangen door een 17 inch, dus veel hoger als 1286xblabla kom ik toch niet.. en hij wordt toch pas wazig bij hogere resoluties als 1280???

Is het wel de goeie keus om een geforce2 mx aan te schaffen??

Alvast bedankt.. Gsabrandertje

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 14:50
Alternatief is de RadeOn van ATI.
Alleen zijn daar de drivers "wat brakker"...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

ik heb mijn desktop in 1600x1200 staan en ik heb geen problemen met 2d.......
ik heb een POWERcolor(niet zo'n goede, scijnt) geforce 2mx.
dus

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, maar ik wil T&L.. dat heeft die radeon toch niet? of wel? kan het ook verkeerd hebben..

Maar een Gf2mx past beter in mijn budget..

Verwijderd

de matrox millenium G450 dualhead schijnt erg goed te zijn in 2d.......
de 3dprestaties daarentegen, zijn ietwat minder.......

Verwijderd

Ach, ik heb een viper 2 en hij loopt perfect onder WIN2K Pro! :P

Verwijderd

Ik heb een hercules geforce 2 mx e hij werkt prima ook 2d.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil geen matrox.. ik wil een geforce.. :9~ :9 ;) :7

Verwijderd

Topicstarter
enne, hoe snel zijn die in bijvoorbeeld Quake 3.. ik speel nu met een voodoo2, maar dat gaat niet erg lekker.. vooral niet als er veel bloed in het scherm is, dan knalt de framerate van 40 naar 5.. :(

Maaree, kan ik veel verschil gaan merken? M'n cpu is trouwens een 450 mhz Pentium-2 MMX..

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 14:50
Op woensdag 28 februari 2001 15:45 schreef Gasbrandertje het volgende:
Hmm ja, maar ik wil T&L.. dat heeft die radeon toch niet? of wel? kan het ook verkeerd hebben..

Maar een Gf2mx past beter in mijn budget..
de RadeOn heeft een Charisma engine. Dat is een T&L chip.
De RadeOn heeft dus wel T&L. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 15:55 schreef Gasbrandertje het volgende:
enne, hoe snel zijn die in bijvoorbeeld Quake 3.. ik speel nu met een voodoo2, maar dat gaat niet erg lekker.. vooral niet als er veel bloed in het scherm is, dan knalt de framerate van 40 naar 5.. :(

Maaree, kan ik veel verschil gaan merken? M'n cpu is trouwens een 450 mhz Pentium-2 MMX..
Ik heb zelf eerst ook een voodoo2 gehad en een geforce 2.Je merkt veel verschil.

Verwijderd

Topicstarter
ook in beeldkwaliteit itself? het beeld van die voodoo2 vindt ik een beetje wazig.. beetje glad.. Niet om over naar huis te schrijven..

Niet dat er verder iets mis is met een voodoo2, hij doet alles nog steeds wat ik ermee wil, maar iets sneller mag wel :)
Pagina: 1