Vista op Asus P5B Premium -> hangt tijdens laatste stap

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:36
Beste tweakers,

Vervelend probleem met volgende PC:
Asus P5B Premium
Intel C2D E5200
2 x 2GB Kingston PC6400 geheugen
WDC 320Gig SATA HD

Vista 32 bit Ultimate.

Tijdens de "Complete installation" stap van de installatie van Vista blijft de PC altijd op hetzelfde moment hangen (heb een stick-it op scherm geplakt). Als je googled naar het probleem, zie je dat het ws ligt aan de ICHR8 chipset van Intel. Heb verscheidende dingen geprobeerd:

- in connector 3-5 van de SATA poorten gestopt, --> zelfde probleem
- Eerst XP geinstalleerd, daarna Vista -> zelfde probleem
- idem en load drivers gedaan en alle Intel drivers AHCI drivers geladen -> zelfde probleem
- SATA kabel in enige JMicron (staat ingesteld op IDE in bios) SATA connector gestopt en verrek, nog steeds hetzelfde probleem!!

Ik kan nu eigenlijk geen opties meer bedenken... anyone?

Verwijderd

op de asus site staan een paar biossen. Probeer eens een reset, tweak wat instellingen en als dat niet lukt probeer eens een verse bios.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:31:
op de asus site staan een paar biossen. Probeer eens een reset, tweak wat instellingen en als dat niet lukt probeer eens een verse bios.
dankje, bios was al nieuw. Net andere Vista geprobeerd, ook al geen succes. Jammer jammer.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niet dat ik direct een oplossing voor je heb maar ik heb geen installatie_probleem gehad met hetzelfde moederbord i.c.m. Vista Ultimate. Wel weet ik uit eigen ervaring dat Vista kritisch is bij bepaalde chipset_controllers en bepaalde type schijven. Indien je met een andere schijf zou kunnen testen zou daar mijn advies liggen.

Testing, one, two ...