[PHP] Onduidelijkheid ivm iDEAL advanced ING

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:56

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Ik heb een aantal vragen mbt iDEAL advanced. Ik heb de handleiding erbij.

In stap 3.3 zeggen ze:
"Privatecert: Organisatienaam van de acceptant zoals opgegeven tijdens de creatie van het eigen certificaat"
Echter; in de voorbeeld code die ze verderop laten zien (zie verder) staat daar "priv.cer" ipv "[organisatienaam]".

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Privatekey=priv.pem
PrivatekeyPass=passwd
Privatecert=cert.cer
Certificate0=webserver.crt
AcquirerURL=ssl://ideal.secure-ing.com:443/ideal/iDeal
AcquirerTimeout=10
MerchantID=005012345
SubID=0
MerchantReturnURL=http://[yourwebpage]/StatReq.php
ExpirationPeriod=PT10M
LogFile=<path-to>/Connector.log
TraceLevel = DEBUG,ERROR

Verderop (bij punt 3.5.4) zeggen ze weer dat ik dit moet toevoegen:
code:
1
2
3
Privatekey=priv.pem
PrivatekeyPass=<eigenWachtwoord>
Privatecert=cert.cer

Wat dien ik nu in de config file bij de regel "Privatecert" in te vullen? De naam van de organisatie of de gegenereerde bestandsnaam?

In stap 3.4 zeggen ze:
iDEAL Advanced wordt geleverd met een certificaat van het iDEAL Acquiring systeem:
ideal.cer. Dit certificaat bevat de public key van het iDEAL Acquiring platform, waarmee het mogelijk wordt om te controleren dat alle berichten daadwerkelijk door het iDEAL Acquiring platform van ING worden verstuurd.

Ik neem aan dat dit bestand in dezelfde beveiligde directory moet worden geupload als waar het gegenereerde certificaat staat?

Verder is alles duidelijk ;)

[ Voor 27% gewijzigd door xces op 21-05-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn 2 certificaten (want er is tweeweg communicatie, ieder met eigen certificaat), die van jouzelf en die van iDEAL/ING. Privatecert is de bestandsnaam van je eigen certificaat, die van de bank vul je in bij Certificate0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:42

Kwastie

Awesomeness

Daarmee bedoelen ze een SSL certificaat.

@hieronder:

Meer info: http://www.ideal-simulator.nl/ (ook over certificaten e.d)

In welke taal wil je iDeal implementeren? Er is namelijk al een PHP (api) class. (Mocht je PHP gebruiken). Deze zou je eventueel als referentie kunnen gebruiken.

[ Voor 86% gewijzigd door Kwastie op 21-05-2009 21:20 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Dan is er nu weer wat meer duidelijkheid, maar de voorbeeldcode maakt het weer een stuk onduidelijker. Er zat namelijk bij:
- webserver.cer
- webserver.key
- webserver.webserver.pubkey
- ideal.p12

Maar in de handleiding word niets over deze bestanden vermeld, enkel dat ik ook een iDEAL.cer moet hebben die ik van de website kan downloaden (dit heb ik gedaan). Mijn logica zegt dan ook dat ik bij Certificate0 de waarde "ideal.cer" moet invullen, en het bestand ideal.cer in dezelfde directory moet plaatsen?

@kwastie: Er is van ING een heel stuk iDEAL voorbeeldcode, ik was in de veronderstelling dat ik die moest gebruiken. Ik zal eens kijken naar die link die jij geeft. Weet iemand zo wat het verschil is?

[ Voor 35% gewijzigd door xces op 21-05-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xces schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:16:
Maar in de handleiding word niets over deze bestanden vermeld, enkel dat ik ook een iDEAL.cer moet hebben die ik van de website kan downloaden (dit heb ik gedaan). Mijn logica zegt dan ook dat ik bij Certificate0 de waarde "ideal.cer" moet invullen, en het bestand ideal.cer in dezelfde directory moet plaatsen?
Als je ING classes gebruikt moet hij volgensmij in een submap 'security' staan. Je merkt overigens met testen gauw genoeg of het werkt, dus of hij in de juiste dir staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Als ik de code van www.ideal-simulator.nl bekijk is dat een stuk makkelijker. Ik zal eens kijken hoever ik daarmee kom. Bedankt!
Pagina: 1