Fixen behuizing Nintendo DS lite

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:00
Hoi allemaal,

Ik heb hier een Ds Lite liggen van familie, waarbij de rechterbovenhoek is afgescheurt alsware. dus incl. het scharnier. Het scherm valt er dus bijna helemaal uit. Nu ik googlen, vind ik verschillende guides over een nieuwe behuizing kopen en de ds daarin Ombouwen. nu wil ik dit zien als mijn laatste hoop, als er echt niks zo van te maken is. Nu is mijn vraag, weet iemand hoe ik het beste een ''primitieve'' oplossing kan maken. want dat ombouwen naar een andere behuizing ziet er stik lastig uit!

even foto's ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stijnoverbeeke/SANY0804.JPG

Wie kan mij helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door ErgoStijn op 21-05-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:35
Als je nog garantie hebt, bel Nintendo. Leg alles uit en als het niet jouw schuld is dat het kapot is, dan zal je gegarandeerd een nieuwe krijgen in de garantie periode. Ik had zo'n zelfde iets, ik had een scheur in het scharnier. Nintendo gebeld, en even later er naartoe gereden en ik kreeg een nieuwe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je niet gewoon zoiets kopen?

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5874

[edit]O de reden was lastig, ik dacht dat je dacht dat een nieuwe case heel duur zou zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 21-05-2009 20:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
AlexV schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:43:
Als je nog garantie hebt, bel Nintendo. Leg alles uit en als het niet jouw schuld is dat het kapot is, dan zal je gegarandeerd een nieuwe krijgen in de garantie periode. Ik had zo'n zelfde iets, ik had een scheur in het scharnier. Nintendo gebeld, en even later er naartoe gereden en ik kreeg een nieuwe :D
Helaas garantie al voorbij, dus dat gaat helaas niet werken. bedankt voor het meedenken!
Maar dan zit ik alsnog met een kapot scharnier, of houdt dat de DS bij elkaar zodat het scherm er niet afvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

Offtopic: Ik kan het niet goed zien, maar is het de logo van Ajax :P?

Ontopic: Zelf zou ik gewoon oldfashioned plakband gaan gebruiken of lijm, anders een soort van kapje eroverheen doen dat het bij elkaar houdt. Ik zie de foto niet echt duidelijk dus weet niet of het mogelijk is (kan aan mij liggen dat ik het verkeerd interpreteert.

Edit: ja zie het nu goed, ik zou er gewoon zelf een kapje overheen zetten, van iets of gewoon lijm/plakband.

Dus ja, nieuw scharniertje, verbind je aan een plastic stukje, die verbind je dan aan het afgebroken gedeelte, waardoor die gewoon mooi open en dicht kan klappen.

[ Voor 46% gewijzigd door SUD op 21-05-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
SUD schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:24:
Offtopic: Ik kan het niet goed zien, maar is het de logo van Ajax :P?

Ontopic: Zelf zou ik gewoon oldfashioned plakband gaan gebruiken of lijm, anders een soort van kapje eroverheen doen dat het bij elkaar houdt. Ik zie de foto niet echt duidelijk dus weet niet of het mogelijk is (kan aan mij liggen dat ik het verkeerd interpreteert.

Edit: ja zie het nu goed, ik zou er gewoon zelf een kapje overheen zetten, van iets of gewoon lijm/plakband.

Dus ja, nieuw scharniertje, verbind je aan een plastic stukje, die verbind je dan aan het afgebroken gedeelte, waardoor die gewoon mooi open en dicht kan klappen.
ja, dat is idd ajax, maar hij is dan ook niet van mij;)

dat is idd een mogelijkheid! en nog goed ook. zou ik dan gewoon dit scharnier kunnen kopen? het originele ds scharnier, en dat dan aan beide kanten vastlijmen met een stikje plastic erbij?
scharnier:
http://www.robinp.nl/inde...oor-nintendo-ds-lite.html
Pagina: 1