Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ik heb sinds enkele dagen ADSL van hetNet met een wireless modem bij een collega geinstalleerd. Op een laptop was de wireless internet verbinding in no-time actief.
Een 'oude' desktop PC welke onder windows ME draait heb ik voorzien van een TP-Link 550G netwerk adapter, om zo via het draadloze netwerk een internet verbinding te maken. Hiervoor werd nog een inbelverbinding gebruikt. Bij deze adapter zit een ME driver welke ik geinstalleerd heb.
Ik heb een verbinding met het modem 'volgens de adapter'. Excellent signaalniveau...
Echter ik krijg het niet voor elkaar om via deze adapter een internet verbinding te maken.
Ik heb via configuratiescherm - internet de wizard gestart en daar aangegeven dat ik via LAN het internet op wil. De wizard sluit af door de PC opnieuw op te starten om de instellingen te activeren.

De installatie met de hetnet CD-rom stopt vanwege te weinig geheugen (oud beestje he).

Kan iemand mij op weg helpen? zie ik iets over het hoofd/ doe ik iets fout? Tot nu toe nooit problemen gehad, maar dan wel met XP of Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

instellingen van je internet opzoeken en handmatig invoeren bij je netwerkconfiguratie ? :)

Dan heb je de cd niet nodig..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
1. Een antiek OS als de 9x serie op internet krijgen is een drama imho, je bent afhankelijk van tooltjes van de fabrikant. Daarnaast is ME ook nog eens de meest beroerde variant. Ook veiligheidstechnisch raad ik t niet aan om op zo'n antiek OS nog te willen internetten.

2. Aangezien die kast nog ME draait gok ik dat t ook een antieke PC is, P3 of ouder. 54G kaarten zijn PCI 2.2, en dat hebben oudere moederborden meestal niet (meestal 2.0 of 2.1). Dit kan prima jouw probleem verklaren.

InstallatieCDs van providers zuigen zoiezo, handmatig SSDID+beveiliging instellen.

Kort samengevat: Koop op MP oid een simpel P4 systeem met XP, ben je <50 eur klaar, en bespaar je je enorm veel ellende (en kan de gebruiker ook enigszins fatsoenlijk nog de pc gebruiken, hoeveel software werkt al niet meer onder Win9x, en bespaart jouw ook een hoop gedoe 'dit doet het niet, dat niet' gezeur ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 21-05-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Post eens een output van ipconfig/all van de laptop die wel werkt en een winipcfg van de oude pc. Beide commando's voer je uit in opdrachtpromt en die geven dan de netwerkconfiguratie terug.

Verder vooral ook even controleren in IE dat er niet nog een oude proxyserver instaat die bij de inbelverbinding gebruikt werd. Dat doe je via internetopties --> verbinding -- LAN instellingen (onder XP tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:53
ik ga van de week weer bij die collega langs. Ik zal idd de configs van de laptop en de oude pc bekijken..
Ik overweeg ook om aan te raden een ander besturingssystemm te installeren, danwel een nieuwere pc aan te schaffen....