• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 07:22
Ik heb een vraagje, als ik in Everest Ultimate Edition kijk naar de temperatuur van mijn Intel Core 2 Duo T8100 (2.1 GHz) zie ik dat Core1 46°C wordt, Core 2 45°C. Maar toch zegt Everest dat de cpu globaal 55°C wordt.
Is dit normaal, en waaraan ligt dit?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 13:05

the mod man

iets van beeldmaker

de core's zelf worden warmer of kouder (meestal warmer) dan de hele cpu. Het ligt aan de plaatsing van de sensors. Verder kan je ook nog met andere software even de temperatuur te checken (coretemp speedfan of in bios)

Maar de temperaturen en de verschillen zijn niet iets om je zorgen over te maken.

I can't wait to shoot!

Verwijderd

het hangt ervan af of je temperaturen idle of stressed zijn. Als ze idle zijn is het behoorlijk warm.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:31
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:09:
het hangt ervan af of je temperaturen idle of stressed zijn. Als ze idle zijn is het behoorlijk warm.
het is een mobile proc dus zelfs idle is het nog wel acceptabel.

• LaurentS
Dat is idd idle, maar ik kan er niets aan veranderen, of wel? Mijn laptop wordt idd wel vrij warm onder mijn polsen... Maar wat zou ik daar aan kunnen doen? Cool n Quiet staat reeds geactiveerd...

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Verwijderd

je kan proberen om de vcore te verlagen, lager=beter zolang het stabiel blijft. verder je laptop uit elkaar halen en het stof eruit halen. of het wat zal helpen is de vraag. het zal waarschijnlijk niet zo erg zijn dat ie ietss warmer word. Kijk eens in everest of speedfan hoe warm alles word.

• LaurentS
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:12:
je kan proberen om de vcore te verlagen, lager=beter zolang het stabiel blijft. verder je laptop uit elkaar halen en het stof eruit halen. of het wat zal helpen is de vraag. het zal waarschijnlijk niet zo erg zijn dat ie ietss warmer word. Kijk eens in everest of speedfan hoe warm alles word.
De temperatuur staat al in mijn startpost ;) ongeveer 55°C idle. Jammer genoeg kan ik noch mijn vcore verlagen (staat geen optie voor in mijn bios) noch mijn laptop uit elkaar halen (stom stickertje over geplakt, geen stickertje of gescheurd betekent geen garantie meer :(

Verwijderd

je hebt in je startpost alleen de temperaturen van je cpu gezet ;) maar het is maar de vraag of het ook echt schadelijk is voor de laptop dat ie zo warm word. meestal kunnen ze behoorlijk wat hebben namelijk.
Pagina: 1