Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB Probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Weet iemand van jullie hoe je met Windows XP het voltage aan kan passen die via de USB poort gaat!
Als ik een mobiel aan de computer aansluit geeft het mobieltje een foutmelding

"Onvoldoende USB-oplaadvermogen. Controleer of uw Handheld is aangesloten op een van stroom voorziene USB oplaadbron en dat het juiste USB stuurprogramma is geïnstalleerd."

Heb even gecheckt en:

Hij is ingeschakeld dus hij is voor stroom voorzien.
Het juiste stuurprogramma is geïnstalleerd.

Volgens mij moet het aan het aantal volt liggen die door de USB poort gaat. Dus als iemand weet hoe je het voltage aan kan passen?!?
:?

Alvast bedankt! :)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dan is de maximale 500ma uit de usb poort waarschijnlijk te laag (of je hebt meerdere apparaten op 1 poort aangesloten.

Oplossing is een dubbele USB-kabel als je moet kunnen opladen via de pc (2x USB naar 1 x mobiel).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:54

g0tanks

Moderator CSA
Als je een USB hub gebruikt geven de poorten te weinig stroom, dit kan je bijvoorbeeld oplossen door een powered USB hub te kopen of gewoon niet op een USB hub aan te sluiten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Dubbele USB kabel? Als ze er al zijn lijkt het me niet verstandig om meerdere seriele verbindingen aan elkaar te koppelen op zo'n manier :)

Het probleem is hier waarschijnlijk dat de TS te veel apparaten op dezelfde USB-hub heeft aangesloten.
Probeer het eens als alle andere USB apparaten los gekoppeld zijn.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Er valt niks te verhogen of te verlagen, USB voltage en amperage is gestandariseerd.
Er is een modus waarin er extra vermogen (de genoemde 500ma) kan worden gegeven wat prima werkt met meeste apparatuur. Maar er zijn wel uitzonderingen, vooral het wat oudere spul (denk aan 5 jaar oud oid) kan nog wel eens weigeren dit extra vermogen te geven.

Edit: te veel apparaten op een USB hub is ook mogelijk. Dezelfde situatie geld ook voor gecombineerde usb aansluitingen op computers. Heb je bijvoorbeeld de voorkant al helemaal vol hangen met usb spul dan kun je het even op de achterkant proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door !null op 21-05-2009 18:32 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
KompjoeFriek schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:30:
Dubbele USB kabel? Als ze er al zijn lijkt het me niet verstandig om meerdere seriele verbindingen aan elkaar te koppelen op zo'n manier :)
Zijn d'r!! Laatst een externe SATA casing gekocht waar zo'n kabel bij zit omdat soms USB poorten niet genoeg stroom kunnen leveren om een drive op te kunnen laten spinnen. Spanning verhogen zou ik niet doen ;)

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

KompjoeFriek schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:30:
Die zijn er hoor. Alleen is het zo dat je van de 2 connector alleen de +5V en de ground pakt, met de dataconnectoren doet het ding niets.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Saab schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:33:
Zijn d'r!! Laatst een externe SATA casing gekocht waar zo'n kabel bij zit omdat soms USB poorten niet genoeg stroom kunnen leveren om een drive op te kunnen laten spinnen. Spanning verhogen zou ik niet doen ;)
TERW_DAN schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:34:
Die zijn er hoor. Alleen is het zo dat je van de 2 connector alleen de +5V en de ground pakt, met de dataconnectoren doet het ding niets.
En zo leren we elke dag weer iets nieuws :)

TS: Al vorderingen?

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Voorkant en achterkant pc proberen.
Andere pc.
Powered hub proberen.
Anders dus dubbele usb aansluiting kabel gebruiken.

Verwijderd

Het gaat waarschijnlijk om een blackberry?

Ik had het ook ooit,

Stuurprogramma en software van Rim installeren en je krijgt geen meldingen meer

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

als et om n nokia gaat, kan het zijn dat de telefoon 6v wil, dr zijn speciale omvormers tekoop voor een paar dollar die het usb signaal doorgeven, en het voltage verhogen naar 6v. alleen voor bepaalde nokia's dus.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

je kan ook eens kijken als je hem hebt aangesloten bij apparatenbeheer.
Je klikt je USB HUB aan waar hij op aangesloten is en dan meot je eens kijken bij energie.

de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen: uitvinken ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Pagina: 1