Hallo Tweakers.
Ik heb nu een hele mooie entertainment hoek met Xbox360, PS3, PC + een mooi 24" scherm, maar zit nog steeds met twee lullige (Medion >_< ) speakers...
Ben dus op zoek naar een receiver (5.1 setje speakers heb ik al, door een fout van de MM kregen we bij reparatie van onze DVD speler ook alle speakers erbij
)
Heb al even rondgekeken in de stad en op internet:
Vond in de stad de Sony STR-DH500.
Leuk dingetje, heeft precies wat ik nodig heb, maar kan blijkbaar geen audio via HDMI ontvangen
Nou kan de opvolger, de STR-DH700 wel audio via HDMI, maar kost ook weer €100 meer.
Waar word het voor gebruikt:
- Gamen
- Film kijken
- Muziek luisteren
Wat moet worden aangesloten:
- Computer
- WD HD TV (Video player van Western Digital, voor m'n HD films)
- Xbox360
- PS3
- Eventueel een PS2
(Hoeft trouwens niet allemaal tegelijk aangesloten te zijn, vind af en toe kabeltjes overzetten niet zo'n groot probleem)
Vereisten:
- HDMI aansluitingen (Het liefst minimaal 2 hdmi-in)
- 5.1
- DTS decoder
- Optical (Deze laatste twee zijn wel een must, omdat mijn WD HD TV DTS geluid alleen via toslink kan en m'n PC sluit ik liever ook op deze manier aan)
Budget:
200 tot uiterlijk 300 euro
Het merk maakt in principe niet zo heel veel uit, zolang het maar wel kwaliteit is
(dank aan BaseBoyNL voor deze handige opsomming
)
Zijn er verder nog tips/op-aanmerkingen etc?
Heb zelf echt geen verstand van deze dingen, vandaar dat ik naar deze geweldige community ben gekomen
Ik heb nu een hele mooie entertainment hoek met Xbox360, PS3, PC + een mooi 24" scherm, maar zit nog steeds met twee lullige (Medion >_< ) speakers...
Ben dus op zoek naar een receiver (5.1 setje speakers heb ik al, door een fout van de MM kregen we bij reparatie van onze DVD speler ook alle speakers erbij
Heb al even rondgekeken in de stad en op internet:
Vond in de stad de Sony STR-DH500.
Leuk dingetje, heeft precies wat ik nodig heb, maar kan blijkbaar geen audio via HDMI ontvangen
Nou kan de opvolger, de STR-DH700 wel audio via HDMI, maar kost ook weer €100 meer.
Waar word het voor gebruikt:
- Gamen
- Film kijken
- Muziek luisteren
Wat moet worden aangesloten:
- Computer
- WD HD TV (Video player van Western Digital, voor m'n HD films)
- Xbox360
- PS3
- Eventueel een PS2
(Hoeft trouwens niet allemaal tegelijk aangesloten te zijn, vind af en toe kabeltjes overzetten niet zo'n groot probleem)
Vereisten:
- HDMI aansluitingen (Het liefst minimaal 2 hdmi-in)
- 5.1
- DTS decoder
- Optical (Deze laatste twee zijn wel een must, omdat mijn WD HD TV DTS geluid alleen via toslink kan en m'n PC sluit ik liever ook op deze manier aan)
Budget:
200 tot uiterlijk 300 euro
Het merk maakt in principe niet zo heel veel uit, zolang het maar wel kwaliteit is
(dank aan BaseBoyNL voor deze handige opsomming
Zijn er verder nog tips/op-aanmerkingen etc?
Heb zelf echt geen verstand van deze dingen, vandaar dat ik naar deze geweldige community ben gekomen