Audioleek op zoek naar receiver

Pagina: 1
Acties:

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:01
Hallo Tweakers.

Ik heb nu een hele mooie entertainment hoek met Xbox360, PS3, PC + een mooi 24" scherm, maar zit nog steeds met twee lullige (Medion >_< ) speakers...

Ben dus op zoek naar een receiver (5.1 setje speakers heb ik al, door een fout van de MM kregen we bij reparatie van onze DVD speler ook alle speakers erbij :9 )

Heb al even rondgekeken in de stad en op internet:
Vond in de stad de Sony STR-DH500.
Leuk dingetje, heeft precies wat ik nodig heb, maar kan blijkbaar geen audio via HDMI ontvangen :S

Nou kan de opvolger, de STR-DH700 wel audio via HDMI, maar kost ook weer €100 meer.

Waar word het voor gebruikt:
- Gamen
- Film kijken
- Muziek luisteren

Wat moet worden aangesloten:
- Computer
- WD HD TV (Video player van Western Digital, voor m'n HD films)
- Xbox360
- PS3
- Eventueel een PS2
(Hoeft trouwens niet allemaal tegelijk aangesloten te zijn, vind af en toe kabeltjes overzetten niet zo'n groot probleem)

Vereisten:
- HDMI aansluitingen (Het liefst minimaal 2 hdmi-in)
- 5.1
- DTS decoder
- Optical (Deze laatste twee zijn wel een must, omdat mijn WD HD TV DTS geluid alleen via toslink kan en m'n PC sluit ik liever ook op deze manier aan)

Budget:
200 tot uiterlijk 300 euro

Het merk maakt in principe niet zo heel veel uit, zolang het maar wel kwaliteit is ;)

(dank aan BaseBoyNL voor deze handige opsomming ;))

Zijn er verder nog tips/op-aanmerkingen etc?

Heb zelf echt geen verstand van deze dingen, vandaar dat ik naar deze geweldige community ben gekomen O-)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ok, even bijsturen:

Wat is je "shortlist" van versterker en wat zijn daar de plus en minpunten?
Waar twijfel je over?

Op deze manier is dit topic niet levensvatbaar namelijk.

Wise enough to play the fool

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Wil je ook geluid via de HDMI ingangen laten lopen? Want meestal doen alleen de duurdere versterkers dat.

Kijk eens naar het merk Onkyo, die hebben ook zeer mooie complete sets.

Met kieskeurig.nl kom je ook een heel eind trouwens. Op die manier heb ik m'n versterker ook gevonden.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 21-05-2009 17:59 ]

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:01
@ThinkPad
Ik wil inderdaad geluid via HDMI laten gaan (Dus mijn Xbox360 bijvoorbeeld met HDMI aansluiten op de versterker, en dat ik dan beeld én geluid heb)

@teacher:
Ik twijfel o.a. over het merk.
Over het algemeen vind ik Sony wel een goed merk, heb alleen geen idee hoe zij staan op gebied van versterkers.
Wat bedoel je precies met shortlist?

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:01
Heb zelf een "oude" Denon AVR-1906, deze is van net voor het hdmitijdperk. Ik zie dat de Denon AVR-1708 voor een kleine 300 euro wel te krijgen is, denk dat je daar voor dat geld een mooie reciever met hdmi aan hebt.

Verwijderd

Bij Correct hebben ze de STR-DH700 voor 299 euro.
http://www.correct.nl/kla...OORRAADSOORT=A&SOORT=9782

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Flapperbol schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:10:

@teacher:

Wat bedoel je precies met shortlist?
Ik bedoel dat je een lijst maakt met daarop modellen die aan je eisen voldoen.
Daar zet je specs bij, een prijs, plus en minpunten, plaatje.
Op die manier kan je een discussie houden.

Want nu staat er "ik heb $euro en zoek $specs, wat is goed?".

Wise enough to play the fool

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:53

FeaR

In GoT we trust

Mocht je voor Denon gaan: neem een dagje de tijd en rijdt naar onze oosterburen.
Winstmarge van Denon ligt hier in Nederland een heel stuk hoger dan in Duitsland.
Kan op zelfs de lagere modellen al €100,- schelen, dus dat is zeker de moeite. Ikzelf heb maar €838,- betaald voor een Denon 2809 die hier in Nederland te vinden is voor toentertijd €.1.199,-
Boekjes en alles zijn gewoon in het Nederlands en de remote gewoon in het Engels, dus geen vage Duitse tekst.

Weet alleen niet of Denon vanaf de instap-modellen al geluid uit HDMI kan halen. Dus dat het geluid via de 5.1 set gaat en het beeld wordt doorgezonden naar de tv. Al is dat op te lossen door de consoles via de optische ingang aan te sluiten. Enige wat je dan niet hebt is Dolby TrueHD en DTS HD, maar die decoder zit ook niet in de instapmodellen dus dat maakt niet veel uit.
Die ziet er qua specificaties wel heel goed uit voor dat geld.
Zelfs HD-audio codecs...
Helaas geen ES-serie, maar instapmodel dus qua vermogen iets minder stabiel dan de hogere modellen. Maar denk dat je voor 300 euro sowieso niet mag klagen.

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 21-05-2009 18:30 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1