Toon posts:

Probleem Wireless Hapert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn wireless verbinding. Omdat het praktisch onmogelijk is om in dit huis een kabel te trekken, heb ik maar (vrijwillig verplicht) voor wireless gekozen. Mijn probleem is echter dat wanneer ik normaal gebruik maak van mijn verbinding, dus gewoon een spelletje speel o.i.d; mijn verbinding constant hapert en op een gegeven moment gooit ie me er zelfs uit. Midden in de game is dat niet erg prettig, maarja.

Ik heb al geprobeerd een andere usb wireless stick te gebruiken, ik gebruikte eerste de SMCWUSBT108Mbps die ik nog had liggen, dus ik dacht dat het daar aan lag en nu gebruik ik een Linksys WUSB54GC die ik mee heb genomen van de zaak. Tot noch toe is er echter nog geen verschil tussen deze beide usb sticks, tenminste, mijn probleem is niet verholpen.

Ik heb mijn wireless router die meer als een access point fungeert al eens gereset en alles weer opnieuw ingesteld en ook wel regelmatig de spanning er af maar het helpt allemaal niks.

Ik maak gebruik van een Belkin 54 g Wireless Router en daarachter hangt zo'n telfort Zyxel router, overigens een prima ding toen ik nog met kabel werkte.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb geen gekke software op de achtergrond draaien en heb ook al geprobeerd de wireless zero config service uit te zetten, maar dat hielp ook niet.

Dank jullie wel voor de hulp!

CyberEt

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:28

allure

Titaan fase 2/3

Heb je op 1 van de 2 routers de DHCP uitgezet?
Standaard is de router waar het internet op binnenkomt de DHCP-server.

[ Voor 43% gewijzigd door allure op 21-05-2009 19:23 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Samengevat komt je topicstart hierop neer:
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:44:
Mijn probleem is dat wanneer ik normaal gebruik maak van mijn verbinding mijn verbinding constant hapert en op een gegeven moment gooit ie me er zelfs uit. Dit probleem doet zich voor met de SMCWUSBT108Mbps en een Linksys WUSB54GC, bij het verbinden met een Belkin 54 g Wireless Router
Dat is natuurlijk erg kort.

Vragen die me zo te binnen schieten: wat is de afstand tussen pc en router, werkt het wel als je de pc naast de router zet, wat is het bereik volgens Windows (en werkt het met bij de kaarten geleverde tools beter), werkt het wel als je een kaart met externe antenne gebruikt, heb je al eens andere drivers geprobeerd, of een ander OS (Ubuntu-CD'tje), heb je encryptie aanstaan, en zo ja werkt het dan wel zonder (of met andere) encryptie, werken de sticks in een andere pc wel?

Al met al een hoop logische vragen die je jezelf ook had kunnen stellen en vermelden of je ze al geprobeerd hebt in je topic. Succes ermee in ieder geval :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:28:
Samengevat komt je topicstart hierop neer:

[...]

Dat is natuurlijk erg kort.

Vragen die me zo te binnen schieten: wat is de afstand tussen pc en router, werkt het wel als je de pc naast de router zet, wat is het bereik volgens Windows (en werkt het met bij de kaarten geleverde tools beter), werkt het wel als je een kaart met externe antenne gebruikt, heb je al eens andere drivers geprobeerd, of een ander OS (Ubuntu-CD'tje), heb je encryptie aanstaan, en zo ja werkt het dan wel zonder (of met andere) encryptie, werken de sticks in een andere pc wel?

Al met al een hoop logische vragen die je jezelf ook had kunnen stellen en vermelden of je ze al geprobeerd hebt in je topic. Succes ermee in ieder geval :)
Volgens mij is de DHCP server het modem waar het internet op binnenkomt. Als je namelijk de wireless router op access point zet, deelt ie ook geen dhcp meer uit.

Afstand tussen pc en router is circa 7 meter, met een betonnen en gipswand ertussen. Volgens mij kan dat het issue niet zijn, want ik heb altijd bereik op excellent staan, het balkje is altijd helemaal vol.

Ik heb geen kaart met externe antenne om dat te testen en ik heb ook niet geprobeerd met een Ubuntu te testen, want volgens mij kan het daar niet aan liggen, ik bedoel het zou niet te maken kunnen hebben met het OS wat ik draai toch? Het gaat meer om de gerelateerde soft of hardware zou ik zeggen. Overigens heb ik de drivers van de SMC en Linksys allebei geprobeerd, ook daar was geen resultaat.

Dat verhaal over encryptie begrijp ik niet helemaal, wat bedoel je daarmee? Mijn vrouw heeft ook regelmatig last van uitvallend internet, echter hapert het nooit omdat ze geen online games speelt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 21:43 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Je hebt maar 1 DHCP server nodig in je LAN, je kunt er echter wel meerdere in een LAN hebben en dat levert storingen op.

Als je modem DHCP is, moet je die op de volgende routers uitschakelen.
Met encryptie word WEP,WPA of WPA2 bedoelt.

[ Voor 10% gewijzigd door allure op 21-05-2009 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
oh oke.. ik heb TKIP volgens mijjn driver en mijn wachtwoord is WPA passphrase beveiligd.

Ik zal kijken of ik nog bij mijn wireless router kan komen, volgens mij is die namelijk niet benaderbaar als ik hem als access point gebruik

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Pak 's een ander kanaal. sowieso, ter test. Een USB stick is trouwens niet zaligmakend; door de korte antenne is het bereik/effect stukken minder dan een degelijke PCI kaart.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb iets raars ontdekt.

Ik had al een tijdje geen gebruik gemaakt van newsgroepen. Daar doet mijn SMC USB stick het fantastisch en laat mijn Linksys USB stick me in de steek (verschil van 24 Mb/ps versus 50 Kb/ps) Als ik vervolgens probeer met mijn SMC te gamen (WarCraft III speel ik trouwens) dan valt mijn connectie weer constant weg. Het lijkt wel alsof dat spel te veel eist van een wireless connectie. Overigens heb ik er vroeger nooit last van gehad.

Misschien heb je er wat aan voor de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 00:19:
Pak 's een ander kanaal. sowieso, ter test. Een USB stick is trouwens niet zaligmakend; door de korte antenne is het bereik/effect stukken minder dan een degelijke PCI kaart.
moet ik dan mijn router aanpassen of alleen me usb stick?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 00:29:
[...]

moet ik dan mijn router aanpassen of alleen me usb stick?
In je router kun je aangeven op welk kanaal deze moet zitten, van 1 tot 11 normaliter. Probeer daar 's iets mee uit.

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:07
Het kanaal verander je in je router, even inloggen via je default gateway. Ook zou je even een andere frequency kunnen proberen.

Edit: Heb je de nieuwste firmware te pakken voor je router?

[ Voor 19% gewijzigd door Jarno op 22-05-2009 00:40 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

als je al je apparatuur in een logische range zet, kun je de apparaten prima benaderen.
bijv.

192.168.1.1 - De DHCP server, de 1e router.
192.168.1.2 - De 2e router, zonder DHCP.
192.168.1.3 - Plaats gereserveerd voor eventuele uitbreiding
192.168.1.4 - Plaats gereserveerd voor eventuele uitbreiding
192.168.1.5 - Plaats gereserveerd voor eventuele uitbreiding

En dan maak je dus je DHCP-range van 192.168.1.6 tot 192.168.1.20.
Waarvan je met de laatste waarde de groote van je netwerk globaal aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
oke hartelijk dank. ik was een weekendje weg maar ga het meteen proberen, ik laat jullie weten of dit heeft geholpen. !

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het helemaal voor mekaar zoals jullie mij hebben gevraagd.

Ik heb mijn modem van Zyxel ingesteld als zijnde 192.168.1.1, mijn wireless router als 192.168.1.2 en daarna een aantal reserveringen voor de pc's hier gemaakt en ik heb de DHCP van mijn wireless router uitgezet. Daarna nog even channel 10 ingesteld en het draait als een tierelier

Ik heb geen last meer van haperingen, ik heb alleen nog last dat de verbinding er gewoon mee stopt. Het enige wat dan helpt is de USB stick er uit, en vervolgens weer erin en dan maakt hij gelijk verbinding.

Overigens wordt die usb stick gloeiend heet.

Iemand een idee?

EDIT: zou misschien een PCI wireless kaart beter werken? Graag jullie reactie

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 14:49 ]

Pagina: 1