Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

vraag over meerdere abonnementen in 1 huis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraagje.

Ik woon in een studentenhuis met 10 kamers. Alle kamers hebben een eigen telefoonstekker.

Op dit moment zijn er 2 kamers die een eigen internet abonnement hebben.

Er is nu een 3e persoon die een eigen internet abonnement wil. Kan dit gewoon? Hoeveel verschillende internet abonnementen kunnen er in 1 huis aanwezig zijn? Zit daar een maximum aan?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:12

BCC

Zolang je allemaal een eigen paar koperdraadjes (en dus telefoonummer) hebt is dat geen probleem.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Evenveel als dat er telefoonlijnen zijn. Heeft iedereen in je huis een eigen telefoonnummer (dus 10 nummers voor het hele huis), dan kan ieder apart adsl aanvragen.

Verder heb je natuurlijk ook draadloos internet (umts en zo), internet via de kabel en via glasvezel. Er zijn dus ook andere opties dan adsl. Weet je sowieso wel zeker dat die twee abonnementen die nu gebruikt worden adsl zijn?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Gizz,

1 van de 2 personen heeft een vaste telefoonlijn en ADSL.
De andere persoon heeft alleen ADSL.
Edit: De rest van de lijnen wordt dus helemaal niet gebruikt.

Nu wil een 3e persoon ook ADSL.

Btw, ik heb het ISRA-punt van binnen gezien, en daar zaten een stuk of 10 'stekkertjes'. Houdt dat in dat er per stekkertje een apart abonnement aangesloten kan worden?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 17:36 ]

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Als het 2 adsl-aansluitingen zijn, wijst dit erop dat waarschijnlijk iedereen een eigen telefoonlijn heeft, en het dus kan om pp een lijn te nemen.

Al zou ik in een studentenhuis overwegen om één groot pakket te nemen (afhankelijk van de mogelijkheden glasvezel of gewoon een goed adsl/kabel-pakket)... en dan te delen over de kamers. Bespaart waarschijnlijk geld, en geeft veel meer snelheid op momenten. Uiteraard dit doen als je het met elkaar kan vinden, want anders kan hier ook weer discussie komen.
Tenzij natuurlijk iemand heel ernstig gaat downloaden, maar dan moet je dat wat aan banden leggen.

EDIT:
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:34:
Gizz,

1 van de 2 personen heeft een vaste telefoonlijn en ADSL.
De andere persoon heeft alleen ADSL.
Edit: De rest van de lijnen wordt dus helemaal niet gebruikt.

Nu wil een 3e persoon ook ADSL.
Lijkt dus dat er pp een eigen telefoonlijn ligt, als dit dus 2 verschillende ADSL abonnementen zijn... dus dan moet persoon 3 vast ook wel een eigen verbinding kunnen nemen.

[ Voor 29% gewijzigd door vmsw op 21-05-2009 17:37 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Btw, ik heb het ISRA-punt van binnen gezien, en daar zaten een stuk of 10 'stekkertjes'. Houdt dat in dat er per stekkertje een apart abonnement aangesloten kan worden?
Waarschijnlijk wel. Maar nogmaals: als elke kamer zijn eigen telefoonnummer heeft, dan kan elke kamer gewoon adsl aanvragen.

Verder kun je je afvragen of het wenselijk is (voor jullie portemonnee) als elke kamer een eigen abonnement regelt. Voor de enkele grootverbruiker wel, maar als je een beetje surft en mailt kun je net zo goed met wat mensen één abonnement delen.

[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 21-05-2009 17:37 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
nou, het probleem is dus dat de 2 mensen met een eigen ADSL lijn grootverbruikers zijn en er dus niet op zitten te wachten om te delen. Nu wil persoon 3 dus een 'surf en mail' lijn aanvragen, om dat vervolgens wel te delen met een aantal mensen via draadloos.

Thanks voor de replies!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Gizz schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:37:
[...]

Waarschijnlijk wel. Maar nogmaals: als elke kamer zijn eigen telefoonnummer heeft, dan kan elke kamer gewoon adsl aanvragen.
Onjuist: telefooncentrales bieden die mogelijkheid ook, echter heb je dan nog steeds geen mogelijkheid dit dan te doen. Echter ga ik ervanuit dat er geen telefooncentrale is, als het ISRApunt zo aangesloten is.
Pagina: 1