Lijst met alle Nederlandse plaatsnamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-06 21:52
Hallo,

Ik weet niet of ik deze in het juiste topic plaats. Mijn vraag is kort maar krachtig. Op veel websites kom je zoekvelden tegen met daarlangs een optie om je woonplaats in te vullen. Nu heb ik al een tijd rondgezocht (Google, etc.) maar ik kom geen lijst tegen die lijkt te kloppen. Zo geven sommige lijsten buurtplaatsen ook als woonplaats weer. Bovendien is het noodzakelijk dat de provincie er ook juist bij vermeld staat. Waar halen al die websites deze informatie vandaan?

Merci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247398

Het CBS heeft al deze gegevens beschikbaar. Hier een overzicht van de gegevens die je zoekt voor alleen het Westland. Als je even doorklikt krijg je ze ook voor heel Nederland (die kun je alleen downloaden vandaar even een kleine selectie die je gelijk ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-06 21:52
Anoniem: 247398 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:46:
Het CBS heeft al deze gegevens beschikbaar. Hier een overzicht van de gegevens die je zoekt voor alleen het Westland. Als je even doorklikt krijg je ze ook voor heel Nederland (die kun je alleen downloaden vandaar even een kleine selectie die je gelijk ziet)
Dat is precies wat ik zoek! Bedankt voor je snelle reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-06 22:57

Emiel1984

Made in NL

Alm4riC schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:56:
[...]
Dat is precies wat ik zoek! Bedankt voor je snelle reactie _/-\o_
Heb ook maar een copy gemaakt want dit kan altijd nog van pas komen :). Ik kan helaas niet iets vinden om aan te geven de GPS coordinaten van een plaats in de lijst te laten zetten. Dan zou de lijst pas echt compleet worden. 8)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247398

Graag gedaan.

Die coordinaten vind je vrij eenvoudig via Google's geocoder functies. Of de net gelanceerde dienst placemaker van Yahoo. Of Geonames.

Hebben allemaal hun voor en nadelen. Google mag je bijvoorbeeld alleen gebruiken om informatie binnen maps te tonen. Placemaker heb ik nog geen ervaring mee. Geonames is niet altijd even betrouwbaar (plaatsnamen niet net niet helemaal overeenkomen bijvoorbeeld)

En er zijn natuurlijk nog commerciele varianten te krijgen.