Toon posts:

Verbaasd over gebrek aan gamereviews t.net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

De laatste tijd houd ik mij veel bezig met het schrijven van reviews, vooral omdat ik het leuk vind om ze te schrijven, en om mezelf daarin te verbeteren.

In plaats van alleen maar de randapparatuur en Hardware te reviewen, leek het mij ook wel een keer leuk om een game te gaan reviewen. Ik ging dus zoeken in de pricewatch naar de game Falcon 4: Allied force. Er waren geen reviews gemaakt, Logisch ook, want het spel is niet zo bekend. Daarna zocht ik Battlefield 2 op om te kijken of het daar ook zo was, en ja hoor, weer geen reviews. Na nog wat langer zoeken, kwam ik er achter dat andere redelijk bekende gametitels ook geen reviews hebben, Een lijstje:

Flight Simulator X
World in Conflict
Call of Duty 2
Test drive: Unlimited
GTA San Andreas
Meerdere Tom Clancy titels
PC en PS3 editie van Mirror's edge
veel andere Battlefield titels
Alle Need for speeds, behalve Undercover

Ik ben best verbaasd dat er zoveel bekende gametitels nog geen review hebben. Persoonlijk wil ik graag wat reviews schrijven voor de bovenstaande titels. Het zou erg leuk zijn als er wat meer gamers die het leuk vinden om reviews te schrijven (of om ervaring op te doen, bijvoorbeeld) bijdragen om zo veel mogelijk bekendere titels te reviewen, zodat wij tezamen tweakers.net kunnen uitbreiden in de game sectie.

Alvast bedankt,

ubermachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

De meeste opgenoemde spellen zijn al een tijdje oud en ook niet meer echt populair, ja ik heb zelf ook een aantal van die opgenoemde, zij het ps2 of pc, maar reviews erover vertellen zou ik toch niet bepaald kunnen.

Battlefield 2 is niet echt een singleplayer spel, en wat valt er over multiplayer te zeggen? ja mensen die nadesspammen, dolphindiven bunnyhoppen, bepaalde kits waar je weinig mee kan terwijl andere kits ''overpowered'' zijn. Dat is ook niet echt bepaald iets wat mensen graag willen lezen, ik kan het verkeerd hebben natuurlijk.

(Alles draait nu toch om Crysis...)

Maar als dat is wat tweakers willen dan kan ik wel even de tijd nemen om reviews te gaan schrijven over de games die ik heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:36
Meestal is wat er niet is hetgeen waar niet zo'n behoefte aan is. Er zijn zoveel sites waar je reviews kan vinden. voor mij is een blik op metacritics meestal meer dan genoeg. Dan haal je in de meeste gevallen de beïnvloede reviewers er wel uit. Daar komt nog eens bij dat als het spel net uit is hier in de Gametopics meestal minireviews staan en meningen van verschillende gamers. Als ik dus een spel wil dan zoek ik het daarvoor bestemde topic op. Voor de rest ben ik heel goed in lekker spelen en veel minder in het beschrijven van wat ik heb meegemaakt in het spel dus ik kan weinig voor je doen verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

guess what? tweakers is geen gamingsite ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Volgens mij heeft gaming inderdaad niet echt prioriteit op Tweakers (en terecht imho).

Daarnaast zijn veel reviews van games van bedenkelijke kwaliteit, wederom imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:40
Daar zijn genoeg sites voor. Ik daar geen enkele meerwaarde in.
Daarnaast lees ik liever nieuws, aangezien reviews teveel tekst is. Dus ik zeg: niets veranderen zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarbij is het zo dat games vaak een stuk persoonlijk zijn dan een stuk hardware. Je kunt een game geweldig vinden, terwijl een ander er een hekel aan heeft. Bij hardware kun je nog benchen om de kwaliteit te bepalen, bij games kun je dat niet echt. Je kunt eea vertellen over de beeld/geluidkwaliteit, kwaliteit van de engine en besturing. Maar de gameplay is iets dat je echt zelf moet ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TERW_DAN schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 00:30:
Daarbij is het zo dat games vaak een stuk persoonlijk zijn dan een stuk hardware. Je kunt een game geweldig vinden, terwijl een ander er een hekel aan heeft. Bij hardware kun je nog benchen om de kwaliteit te bepalen, bij games kun je dat niet echt. Je kunt eea vertellen over de beeld/geluidkwaliteit, kwaliteit van de engine en besturing. Maar de gameplay is iets dat je echt zelf moet ervaren.
Dat kun je eigenlijk geen argument noemen, daar er genoeg plekken zijn waar je (goede) reviews kunt lezen.
Een goede recensent kan zo objectief mogelijk een plaatje vormen om het eindoordeel aan jou over te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat klopt, maar ik denk dat de gemiddelde tweaker eerder iemand is die een verhaaltje probeert te vertellen en het probeert te onderbouwen met benchmarks. En dat je die daarom veel meer ziet dan gamereviews.

* TERW_DAN zal zich van 't weekend ook eens aan een gamereview wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 16:02

Thapous

Nee toch niet.

Ikzelf heb juist het gevoel dat er het laatste half jaar juist meer games worden gereviewed, dus wat dat betreft denk ik niet dat je mag klagen qua game reviews etc..

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

TERW_DAN schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 00:36:
Dat klopt, maar ik denk dat de gemiddelde tweaker eerder iemand is die een verhaaltje probeert te vertellen en het probeert te onderbouwen met benchmarks. En dat je die daarom veel meer ziet dan gamereviews.

* TERW_DAN zal zich van 't weekend ook eens aan een gamereview wagen :)
True. Had overigens laatst zelf ook een review gemaakt (RE5/Xbox 360).

Dát vind ik dan weer positief aan gamereviews op Tweakers: die van de Tweakers zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

eigenlijk was ik me er niet eens van bewust dat iedere tweaker een gamereview kan maken. Werkt dat op dezelfde manier als het submitten van een productreview?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Boeboe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:55:
eigenlijk was ik me er niet eens van bewust dat iedere tweaker een gamereview kan maken. Werkt dat op dezelfde manier als het submitten van een productreview?
Yes :)
Pagina: 1