Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemiddag heren (- en dames)

Ik heb via internet een filmpje opgenomen van een half uur.
Deze heeft perfecte kwaliteit, maar is 9GB!!!

Als ik hem comprimeer naar 95% is de kwaliteit om te huilen, en de grootte ook (1,2GB)

Wat kan ik het beste doen?

TJ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Verdiep je eens in de video encoders, zoals xvid etc. Als je er dan nog niet uitkomt kan je het altijd nog op GoT vragen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
En met welke codec heb je dit gedaan? Want avi is gewoon een container, dus heb je mpeg, divx,xvid, ... gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
Wat meer info zou wel handig zijn.
Opgenomen via internet? Stream gecaptured dan of zo?
In welk formaat staat het nu?
De grootte na comprimeren is om te huilen, maar het is maar 1.2 ipv 9GB? Dus je wilt hem nog kleiner?
Denk dat je wat hoge eisen stelt dan, zo hard comprimeren zonder kwaliteitsverlies gaat je echt niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:23

scorpie

Supra Addict

Define kwaliteitsverlies. Bij iedere file conversion (comprimeren) gaat er _altijd_ kwaliteitsverlies zijn. Het is maar net in hoeverre jij het acceptabel vindt.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
Euh... bij comprimeren heb je _niet altijd_ kwaliteitsverlies natuurlijk. Daarvoor hebben ze losless compressie uitgevonden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:23

scorpie

Supra Addict

Nouja, laten we het dan zo zeggen, je file grootte zal eerder groter worden dan kleiner. Anders zou je recursief die file kunnen comprimeren en zou je theoretisch dus oneindig kunnen comprimeren zonder kwaliteitsverlies, aka, not gonna happen ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de film opgenomen met hypercam 2, in AVI formaat, ongecomprest.
Ik heb hem 95% gecomprest met codec Microsoft video 1 toen ging ie van 9GB naar 1,2 GB met erg veel kwaliteitsverlies (echt, pexilart)

@DaRKIe:
Xvid comprimeert beter?
ff codec proberen te downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 16:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als we video 1 even in google gooien:
Video1 is an early video compression and decompression algorithm (codec) that was released with version 1.0 of Microsoft's Video for Windows. It is based on MotiVE, a vector quantization codec which Microsoft licensed from Media Vision.

In 1993, Media Vision marketed the Pro Movie Spectrum, an ISA board that captured video in both raw and MSV1 formats (the MSV1 processing was done in hardware on the board).
Oftewel, je bent met met techniek uit 1992 of zo bezig :z
In de tussentijd zijn de codecs 'ietsje' beter geworden ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow my gosh...
Welke kan ik het beste gebruiken volgens jullie? (niet volgens google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

x264 of Xvid.

In ieder geval iets uit de mpeg-4 reeks :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal Xvid downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 15:32
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:43:
Ow my gosh...
Welke kan ik het beste gebruiken volgens jullie? (niet volgens google)
neem super ondersteunt dual en quadcores en alles is duidelijk in testellen ook FPS dat erg belangerijk is zodat je geen haperingen krijgt gewoon lekker mee spelen tot dat het jou aan staat ;) kost je een dag puzzelen maar dan kun je BV wel 4 normale dvd films op 1 dvd krijgen zonder datje zichbaar verlies kwa kwaliteit hebt.

link http://www.erightsoft.com/SUPER.html

[ Voor 5% gewijzigd door Practics op 21-05-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Leuk, maar Super is alleen een interface om encoders aan te sturen. Dan moet je alsnog een codec kiezen. Zie ook deze screenshot.

En waarom een dag gaan puzzelen als er éénmalig een filmpje beter gecodeerd moet worden?

Zou je overigens gewoon leestekens kunnen gebruiken en hoofdletters aan het begin van een zin en niet alleen bij afkortingen? Maakt het heel wat fijner om te lezen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 21-05-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 15:32
Gizz schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:50:
Leuk, maar Super is alleen een interface om encoders aan te sturen. Dan moet je alsnog een codec kiezen. Zie ook deze screenshot.

En waarom een dag gaan puzzelen als er éénmalig een filmpje beter gecodeerd moet worden?

Zou je overigens gewoon leestekens kunnen gebruiken en hoofdletters aan het begin van een zin en niet alleen bij afkortingen? Maakt het heel wat fijner om te lezen :P
Als je gewoon een standaard programma hebt kun je nooit zo klein mogelijk hebben.
Hij wil zijn bestand zo klein mogelijk dan denk ik dat met dit progamma, na wat kennis het juiste tooltje is.
Omdat je hier precies in kunt stellen welke encoders en met welke kwaliteit FPS en bitrates.
Juist dat scheelt veel in groote van het filmpje. Denkje er anders over graag je uitleg dan, dan kan het voor mij voortaan ook gemakkelijker.
Lees tekens enzo is lastig :o en helpt ook niet echt bij een oplossing ;)
Zo beter ??

[ Voor 11% gewijzigd door Practics op 21-05-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Super stuurt een externe codec aan (xvid, h264, mpeg4-1, whatever). Als je deze encoders los zou gebruiken kom je op precies hetzelfde resultaat uit. Super is alleen een interface om alle codecs makkelijk bij elkaar te hebben.

Maar alsnog moet er dan een keuze gemaakt worden voor een codec. Super is geen codec.

Ik zeg dus niet dat je Super niet moet gebruiken (ga je gang), maar er werd gevraagd welke codec het verstandigst is om te gebruiken. En dan is Super dus niet een antwoord waar je wat aan hebt :P

En dit leest inderdaad prettiger :)

[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 21-05-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
je kan beter voor h264, dit is (imho) de beste codec op het moment

[ Voor 50% gewijzigd door Exphy op 21-05-2009 17:34 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens.. XVid werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een bepaalde filesize in gedachte had, is die wel een handige tool om te berekenen aan welke bitrate je moet coderen.. http://www.3ivx.com/support/calculator/index.html

h264 is momenteel veruit de beste codec, maar divx is sneller en geeft een betere kwaliteit bij one pass encoding...
Pagina: 1