Volgorde voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ben een susteempje in elkaar aan het zetten waar niet veel speciaal in komt qua stroom verbruik.

- geen videokaart, is onboard.
- 2x sata Samsung 1Tb
- 1x Samsung brander.

Ik werk met een Coolermaster M520.

Aangezien alle 3 sata aansluiting hebben, kan ik het met één kabeltje af.

- Is het nog steeds zo dat je het beste eerst de hdd stroom kan geven en daarna pas je brander?

Echter zitten de brander en de hd-cage nogal wat ver uitelkaar.

- Mag ik één van de 4 powerconnectors overslaan en dan de volgende pakken? Of kan ik beter een kabler erbij pakken?

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Maakt niet uit welk stekkertje je pakt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe je het aansluit maakt niet uit, heeft ook nooit uitgemaakt trouwens. Er komt gewoon 12 + 5V uit die stekker, ook al sla je er een over ofzo (waarom zou dat uitmaken?).

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Twanjo schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:00:
- Is het nog steeds zo dat je het beste eerst de hdd stroom kan geven en daarna pas je brander?
Lijkt me geen probleem dat in een andere volgorde te doen. Zó veel trekken die apparaten niet.
- Mag ik één van de 4 powerconnectors overslaan en dan de volgende pakken? Of kan ik beter een kabler erbij pakken?
Tuurlijk mag dat ;)

[Edit] Spuit 13 dus. Sneller leren tikken ensow :(

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 21-05-2009 16:04 ]

Nickname does not reflect reality

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
O oke. Mij was vroeger vertelt altijd éérst de hdd van stroom te voorzien en daarna pas de rest. Omdat de hdd(waar je OS op staat). Toch het belangrijkste is van het systeem.

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-02 21:58
Twanjo schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:09:
O oke. Mij was vroeger vertelt altijd éérst de hdd van stroom te voorzien en daarna pas de rest. Omdat de hdd(waar je OS op staat). Toch het belangrijkste is van het systeem.
onzin voeding geeft zelfde af per kabel ;) dus 1 kabelboom zal altijd het zelfde afkomen.
Wel is het zo dat als je veel aansluit je beter 2 of 3 kabelbomen kunt gebruiken omdat je anders
erg veel trekt van 1 boom. maar dat merk je snel genoeg als je pc vaag begint te doen dan hardeschijf kwijt of cd brander ectra.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Practics schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:14:
[...]

onzin voeding geeft zelfde af per kabel ;) dus 1 kabelboom zal altijd het zelfde afkomen.
Wel is het zo dat als je veel aansluit je beter 2 of 3 kabelbomen kunt gebruiken omdat je anders
erg veel trekt van 1 boom. maar dat merk je snel genoeg als je pc vaag begint te doen dan hardeschijf kwijt of cd brander ectra.
Ach, die paar Watt die een hddtje of een optical trekt zal het verschil niet gaan maken. De reden dat je meerdere 12V lijnen hebt is omdat bijvoorbeeld videokaarten nogal wat stroom lusten, en dat is niet handig om allemaal aan 1 kabel te hangen.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
TERW_DAN schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:25:
[...]

Ach, die paar Watt die een hddtje of een optical trekt zal het verschil niet gaan maken. De reden dat je meerdere 12V lijnen hebt is omdat bijvoorbeeld videokaarten nogal wat stroom lusten, en dat is niet handig om allemaal aan 1 kabel te hangen.
Ja, met name de highend videokaart en de quadcore CPU. Die wil je niet graag op dezelfde lijn hebben.

Voor de rest is het allemaal niet boeiend.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Pagina: 1