Op het eerste gezicht gewoon een standaard 20" monitor, erg normale specs. Ik heb geen reviews opgezocht om te kijken of hij het waarmaakt. Hiervoor zul je zelf beetje moeten zoeken denk ik. Je weet zelf wat je belangrijk vindt bij een monitor.
Een "static" contrast ratio tussen 700:1 en 1000:1 is normaal, helderheid is 300cd/m2 over het algemeen. De panelen, de eigenlijke pixels zeg maar, zijn in een bepaalde prijsklasse meestal wel gelijkwaardig, bouwkwaliteit zitten verschillen in en je zult ook in afstellingen en de backlight verschillen vinden. Zelf negeer ik de waardes van dynamisch contrast (als ze ergens 3000+:1 zeggen voor contrast is dat dynamisch), want dat is de verhouding tussen een geheel wit scherm met backlight maximaal en een zwart scherm met backlight enorm gedimd. Dit is geen normale vergelijking en meestal is er een lag voordat de backlight zich aanpast. Static contrast is het verschil tussen een wit vlak en een zwart vlak die tegelijk op het scherm worden weergegeven (als een soort schaakbord), dit valt ook samen met wat ik onder contrast versta.
Hoger contrast is gewoon beter, er is geen praktische limiet, alsof iemand vergaat van de pijn als ze een wit en een zwart vlak naast elkaar zien, beetje onzinnig... Kijkafstand heeft het ook geen hol mee te maken (of ik mis iets

), kijkafstand heeft te maken met helderheid van het scherm. TVs zijn helderder dan pc-monitoren omdat de kijker verder zit en het licht dus over groter oppervlak verspreid wordt. Om me heen hoor ik eerlijk gezegd niet zoveel positiefs over LG, maar ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik kan niet beoordelen hoe goed het spul is. Verwacht geen topkwaliteit, maar dat hoef ik niet meer te zeggen gok ik
Edit @ hierboven:
Fabrikanten zoeken altijd goede marketing, marketing met goed klinkende specificaties verkoopt beter aangezien bar weinig mensen weten wat die technische praat inhoud. SSDs verkopen op 200MB/s leessnelheiden, maar in de praktijk laten ze je PC laggen als een gek, 2GB videokaarten is 99/100 keer ook onzin, maar mensen zoeken naar grote getallen, dat klinkt beter, dus zal het ook wel beter zijn. In ieder geval, fabrikanten testen hun monitoren natuurlijk voor ze de specs online zetten, maar ze meten kijkhoek totdat je 10% van de helderheid hebt die je hebt als je recht voor het scherm zit (onder die hoek zie je vrijwel niets meer, maar dat zeggen ze er niet bij). Ze verzinnen zelf een voorwaarde en gaan dan meten en dan kom je op belachelijk goede getallen uit (bovendien ronden ze het ook lekker naar boven af...)
[
Voor 20% gewijzigd door
DjDuivert op 21-05-2009 17:46
]
2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701