Beste mensen,
wij hebben een 2mb/1mb ADSL abonnement bij Solcon.
nu heb ik laatst gehoord dat ze ipv 2/1 nu een 4/1 abonnement aanbieden.
ik heb met de helpdesk gebeld, en het was geen probleem om onze verbinding om te zetten, tot ze er achter kwamen dat we zo ver van hun server/switch vandaan wonen.
ze wilden het 4/1 abonnement graag leveren, maar als ze dat deden zou de lijn gaan ''klapperen''. nu heb ik ergens gelezen dat je in je modem de up/downstream ook kan limiteren.
wat ik dus graag wil doen is aan Solcon vragen ons 4mb downstream te sturen, en dit dan zelf via het modem te limiteren, zodat de lijn niet klappert.
er zijn alleen 2 problemen:
1: ik heb geen idee hoe ik dat (het limiteren van de up/downstream via mijn modem) zou moeten doen.
2: ik weet niet zeker of het limiteren van de stream via het modem het klapperen voorkomt.
even wat gegevens:
Modem: Speedtouch 780WL
Afstand tot de server: 4977m (postcodecheck BBned)
Downstream nu (adminpagina modem) 1856kb
upstream nu: (adminpagina modem) 256kb
ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen
wij hebben een 2mb/1mb ADSL abonnement bij Solcon.
nu heb ik laatst gehoord dat ze ipv 2/1 nu een 4/1 abonnement aanbieden.
ik heb met de helpdesk gebeld, en het was geen probleem om onze verbinding om te zetten, tot ze er achter kwamen dat we zo ver van hun server/switch vandaan wonen.
ze wilden het 4/1 abonnement graag leveren, maar als ze dat deden zou de lijn gaan ''klapperen''. nu heb ik ergens gelezen dat je in je modem de up/downstream ook kan limiteren.
wat ik dus graag wil doen is aan Solcon vragen ons 4mb downstream te sturen, en dit dan zelf via het modem te limiteren, zodat de lijn niet klappert.
er zijn alleen 2 problemen:
1: ik heb geen idee hoe ik dat (het limiteren van de up/downstream via mijn modem) zou moeten doen.
2: ik weet niet zeker of het limiteren van de stream via het modem het klapperen voorkomt.
even wat gegevens:
Modem: Speedtouch 780WL
Afstand tot de server: 4977m (postcodecheck BBned)
Downstream nu (adminpagina modem) 1856kb
upstream nu: (adminpagina modem) 256kb
ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen