Ik zou beginnen met een backup danwel image trekken van de schijf en dan zéker een herinstallatie uitvoeren (lees: formatteren en opnieuw beginnen).
Een reeds geïnfecteerd is nooit meer betrouwbaar en hoewel virusscanners vast het gros van de meuk er nog uit kunnen plukken weet je nooit 100% zeker of alles weg is en dus is je systeem niet (meer) betrouwbaar. Wil je een betrouwbaar systeem dan is een herinstallatie de énige zekere manier.
Uren gaan zitten prutsen om alles er uit te halen met de kans dat je iets over het hoofd ziet of in een paar uurtjes een herinstallatie uitvoeren en 100% zeker een goed en schoon systeem hebben? Ik weet wel wat ik dan kies

Het is naïef om te denken dat werken in de veilige modus en daar zelf in gaan zitten rommelen of een systeemherstel uitvoeren het probleem gaat oplossen; je zult bést wat resultaten boeken (en hell, de kans is er dat je alles wél weg krijgt) maar 99 v.d. 100 keer kom je niet veel verder dan wat oppervlakkige zaken die erg voor de hand liggen of gewoon simpelweg opvallen wegens verdachte activiteit of procesnamen etc. verwijderen en dan vervolgens alsnog een zut aan meuk doodleuk over het hoofd te zien.
[
Voor 36% gewijzigd door
RobIII op 21-05-2009 13:07
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij