Windows reageert niet op software

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer doet helemaal niks.. als ik via google zoek naar bijvoorbeeld avg, dan sluit deze google automatisch af.. wanneer ik via externe schijf virusscanner of spyware removal tools probeer uit te voeren gebeurt er niks.. frustrerend deze zit vol met virussen ?

iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

hoe kom je dan op dit forum?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als een gevalletje "formatteren die hap" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hang de harde schijf in een andere pc en laat de virusscanner van die PC eens over jouw schijf gaan. Veel kans dat er dan al behoorlijk wat weg is. Anders kun je alleen nog herinstalleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

BèR schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:51:
Hang de harde schijf in een andere pc en laat de virusscanner van die PC eens over jouw schijf gaan. Veel kans dat er dan al behoorlijk wat weg is. Anders kun je alleen nog herinstalleren..
Bij een vermoeden van virusinfectie gewoon altijd format + herinstallatie doen. Alleen de schijf aan een andere pc hangen als je nog data over wil zetten, maar die heb je toch al niet op de systeempartitie staan uiteraard, dus dat is niet nodig ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Formatteren en nieuwe Windows installatie lijkt me wel het laatste waar ik mee zou beginnen.

- Probeer eens in veilige modus in Windows te werken of een virusscan uit te voeren.
- Doe een systeemherstel en voer dan een virusscan uit.

Wil dit ook allemaal niet dan is het misschien nodig een nieuwe installatie uit te voeren.

Wacht nog even tot er meer mensen hier met nuttige tips komen ipv. meteen een nieuwe
Windows installatie te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Crijnn schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:58:
Formatteren en nieuwe Windows installatie lijkt me wel het laatste waar ik mee zou beginnen.
Ik zou beginnen met een backup danwel image trekken van de schijf en dan zéker een herinstallatie uitvoeren (lees: formatteren en opnieuw beginnen).

Een reeds geïnfecteerd is nooit meer betrouwbaar en hoewel virusscanners vast het gros van de meuk er nog uit kunnen plukken weet je nooit 100% zeker of alles weg is en dus is je systeem niet (meer) betrouwbaar. Wil je een betrouwbaar systeem dan is een herinstallatie de énige zekere manier.

Uren gaan zitten prutsen om alles er uit te halen met de kans dat je iets over het hoofd ziet of in een paar uurtjes een herinstallatie uitvoeren en 100% zeker een goed en schoon systeem hebben? Ik weet wel wat ik dan kies :Y)
Het is naïef om te denken dat werken in de veilige modus en daar zelf in gaan zitten rommelen of een systeemherstel uitvoeren het probleem gaat oplossen; je zult bést wat resultaten boeken (en hell, de kans is er dat je alles wél weg krijgt) maar 99 v.d. 100 keer kom je niet veel verder dan wat oppervlakkige zaken die erg voor de hand liggen of gewoon simpelweg opvallen wegens verdachte activiteit of procesnamen etc. verwijderen en dan vervolgens alsnog een zut aan meuk doodleuk over het hoofd te zien.

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 21-05-2009 13:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 13:34
Crijnn schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:58:

- Probeer eens in veilige modus in Windows te werken of een virusscan uit te voeren.
- Doe een systeemherstel en voer dan een virusscan uit.

Wil dit ook allemaal niet dan is het misschien nodig een nieuwe installatie uit te voeren.

Wacht nog even tot er meer mensen hier met nuttige tips komen ipv. meteen een nieuwe
Windows installatie te doen :)
Het is moeilijk nuttige tips te geven als je heel weinig informatie hebt. Heb je alle standaar dingen al gedaan. Starten in veilige modus, Hijackthis scan doen, de vreemde zooi eruit verwijderen. Daarna Hosts file nakijken. Vreemde processen terminaten en ga zo maar ff door. Er is zoveel wat je kan doen.

Persoonlijk gebruik ik nooit systeem herstel (staat ook uitgeschakeld, gebruikt een berg ruimte en toen ik het 1 keer gebruikt had hielp het mijn pc meer naar de knoppen dan dat het al was.)
RobIII schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:03:
[...]

Ik zou beginnen met een backup danwel image trekken van de schijf en dan zéker een herinstallatie uitvoeren (lees: formatteren en opnieuw beginnen).

Een reeds geïnfecteerd is nooit meer betrouwbaar en hoewel virusscanners vast het gros van de meuk er nog uit kunnen plukken weet je nooit 100% zeker of alles weg is en dus is je systeem niet (meer) betrouwbaar. Wil je een betrouwbaar systeem dan is een herinstallatie de énige zekere manier.

Uren gaan zitten prutsen om alles er uit te halen met de kans dat je iets over het hoofd ziet of in een paar uurtjes een herinstallatie uitvoeren en 100% zeker een goed en schoon systeem hebben? Ik weet wel wat ik dan kies :Y)
Het is naïef om te denken dat werken in de veilige modus en daar zelf in gaan zitten rommelen het probleem gaat oplossen; je zult best wat resultaten boeken (en hell, de kans is er dat je alles wél weg krijgt) maar 99 v.d. 100 keer kom je niet veel verder dan wat oppervlakkige zaken die erg voor de hand liggen of gewoon simpelweg opvallen wegens verdachte activiteit of procesnamen etc. verwijderen en dan vervolgens alsnog een zut aan meuk doodleuk over het hoofd te zien.
Hier ben ik het dan ook helemaal mee eens. Eenmaal geinfecteerd gewoon een complete reinstall doen, heb je alles weer schoon en netjes.

[ Voor 39% gewijzigd door papmetklonten op 21-05-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:52
Dat scheelt je inderdaad weer het moeten verplaatsen van je harde schijf. Overigens zijn er wel meer Live CDs, maar weet niet of er eentje is die veel handige admin tools heeft. Knoppicillin is toch ontstaan vanuit de behoefte voor een virusscanner?
Pagina: 1