Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Hardeschijf verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb gisteravond mijn PC in lange tijd weer volledig uitgedaan, maar toen ik hem vanochtend opstartte was mijn D:/ schijf verdwenen, dit is een 300(?)GB schijf en mijn C-Schijf is daar een partitie van.

Wat ik al heb geprobeerd:

- Windows - laatst bekende werkende configuratie te gebruiken
- In Vista z'n partitie interface gesnuffeld

Verder kan ik nu vrij weinig doen omdat m'n C-schijf maar 30GB is (een gedeelte van D dus), en die is zo zoetjes aan toch wel helemaal gevuld.

Iemand dit al eerder gehad en een oplossing? :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Hmm, klinkt precies als waar ik zelf de laatste tijd last van heb, maar nog geen tijd gehad om het probleem grondig te onderzoeken.

Wat bij mij helpt, is de schijf loskoppelen, daarna pc even aan- en uitzetten, schijf weer aankoppelen, en dan verder werken.
Ik heb twee schijven in m'n systeem, soms wordt de systeemschijf niet gevonden, dan kan ik dus Windows helemaal niet starten, soms is het de andere en mis ik o.a. m'n muziek. Omdat het probleem er al is voor het starten van een OS ga ik er vanuit dat het een hardware probleem is, vermoedelijk het moederbord, omdat ik twee hdd's die af en toe verdwijnen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alleen het rare; ik heb maar 1 fysieke schijf en daar heb ik een partitie op waar windows op draait. Dus die doet het nu gewoon? 8)7

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Oja, dat is natuurlijk een ander probleem :$
* Haan kruipt terug in zijn schulp

[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 21-05-2009 12:45 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ben inmiddels aan de slag met Active@ partition recovery.
wat moet ik hier precies kiezen:

Afbeeldingslocatie: http://i34.photobucket.com/albums/d112/darkkillah/helpie.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 13:36 ]