[ajax] IE probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik werk dus met JSP/servlets. hierbij worden er asynchrone requests gedaan naar de servlets (mbv Yui).

Nu is het probleem dat in FF alles perfect werkt maar in IE ik na 1 de request steeds hetzelfde resultaat van die servlet terug krijg...

Ik vind het zo raar want de data wordt toch op dezelfde manier opgehaald onafhankelijk van het type browser...

Iemand die dit probleem ook al heeft gehad? Tips?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je al gedebugged? (Debuggen: Hoe doe ik dat?) Eens het verkeer van-en-naar de server gesniffed (met wireshark of fiddler bijvoorbeeld)?

Ik kan je nu vast vertellen dat het geheid een caching probleem is, maar daar was je zelf ook achter gekomen als je even verder had gekeken dan je neus lang is ;) (Hit 2 en 4 zijn al raak...)

Behalve dat je gewoon hoort te zorgen dat alle caching headers goed gestuurd worden (want daar zit 'm de crux van je probleem) zou je eens kunnen proberen om een ?random=3289712987 (beetje stoeien met Math.random() in JS) achter je URL te mikkeren die bij iedere request verandert. Zo voorkom (ook) je dat IE gaat zitten cachen. Het is zeker niet de netste manier, maar wel het snelst om even uit te sluiten of daar inderdaad je probleem in zit. Daarna is 't een kwestie van even de http headers van de ajax respons in orde maken.

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 21-05-2009 12:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij