VMware vSphere! Ervaringen!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Het is zover! Eindelijk is de nieuwe release te downloaden inclusief de addons!

Zie: https://www.vmware.com/tr...wnload.php?p=vsphere&lp=1

Wat zijn jullie ervaringen?

VMware vSphere is the next evolutionary step in IT computing; enabling customers to bring the power of cloud computing to their IT infrastructures. Building on the power of VMware® Infrastructure, VMware vSphere dramatically reduces capital and operating costs, and increases control over IT infrastructures while preserving the flexibility to choose any OS, application and hardware.

Build on a proven virtualization platform to provide the foundation for internal and external clouds, using federation and standards to bridge cloud infrastructures—creating a secure private cloud. Organizations of all sizes can achieve the full benefits of cloud computing, delivering the highest levels of application service agreements with the lowest total cost per application workload.

Available in several different editions, VMware vSphere delivers targeted benefits to small business and mid-size and enterprise business customers.

VMware vSphere 4.0 Release Notes—ESX Edition

How to upgrade?
Introduction to Migration Videos
Part 1 of 4: VMware vCenter Management Components
Part 2 of 4: VMware ESX Host Migration Methods
Part 3 of 4: Virtual Machine Upgrades (VMware Tools and Virtual Hardware)
Part 4 of 4: Implementing VMware vSphere Licensing

Reference Information
Software Compatibility Matrix
Hardware Compatibility Guides
Guest OS Support
Migration Pre-requisites Checklist
Entitlement Mapping
vSphere Upgrade Guide

Whitepapers
What's New in VMware vSphere 4: Performance Enhancements

VMware vSphere Technical Videos

[ Voor 163% gewijzigd door Pascal Saul op 21-05-2009 14:39 . Reden: toevoegen informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53

Tys

Tot dusver werkt de installatie nog niet helemaal lekker dus mijn ervaringen laten nog even op zich wachten. Ik - en mijn baas - kijken wel uit naar deze release, de features zien er veelbelovend uit. :)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

SpamLame

niks

Nog helemaal niks mee gedaan. Maar je opent een topic waarin te proeven valt dat je erg enthousiast bent, maar deelt je eigen ervaringen niet met de lezers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Maak anders ook nog even een nette topic start...wat het is enzo...en waarom je dat zou nemen in plaats van een ander product (van VMware zelf of wie dan ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:37

ResuCigam

BOFH

Ik vind al die namen niet echt duidelijk van vmware, hoe moet ik dit product nu plaatsen? Is dit een opvolger van ESXi?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
ResuCigam schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:30:
Ik vind al die namen niet echt duidelijk van vmware, hoe moet ik dit product nu plaatsen? Is dit een opvolger van ESXi?
Dit is de opvolger van Virtual Infrastructure 3 (VI3). Eigenlijk is dit dus VI4 maar heet het vSphere.

Het is de volgende versie van ESXi onder andere. Waar het eerst ESXi 3 was, is het nu ESXi 4.

[ Voor 12% gewijzigd door Pascal Saul op 21-05-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vanavond eens kijken of ik mijn (free) ESXi 3.5 hobby bak kan updaten. Zie wel een ISO staan maar ik vraag me af of ik ook kan updaten via de update manager. Iemand dit al gedaan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:20:
Ik ga vanavond eens kijken of ik mijn (free) ESXi 3.5 hobby bak kan updaten. Zie wel een ISO staan maar ik vraag me af of ik ook kan updaten via de update manager. Iemand dit al gedaan misschien?
Ja en nee.

Volgens deze link kan het: http://ict-freak.nl/2009/...here-host-update-utility/

Alleen zie ik nergens op de vmware site de download van de tool & link.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Tomsworld schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:48:
[...]

Ja en nee.

Volgens deze link kan het: http://ict-freak.nl/2009/...here-host-update-utility/

Bekijk de migration videos en alles word je duidelijk ;)

Vooral Part 2 of 4: VMware ESX Host Migration Methods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Laatst online: 07-09 12:11
Tomsworld schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:48:
[...]

Ja en nee.

Host update utility Zit bij de Vsphere VI client in.

Die client kun je los uit de ESXi 4 iso halen.

Er is alleen 1 leuk iets om je ESXi 3.5 te upgraden naar ESXi 4
heb je een speciale upgrade zipfile nodig welke alleen te downloaden is als je een active SnS Subscription hebt.

Als je deze niet hebt zul je een clean install moeten doen.

edit: de zipfile is nu ook zonder active SnS Subscription te downloaden.

[ Voor 34% gewijzigd door TAMW op 22-05-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TAMW schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:43:
[...]

Host update utility Zit bij de Vsphere VI client in.

Die client kun je los uit de ESXi 4 iso halen.

Er is alleen 1 leuk iets om je ESXi 3.5 te upgraden naar ESXi 4
heb je een speciale upgrade zipfile nodig welke alleen te downloaden is als je een active SnS Subscription hebt.

Als je deze niet hebt zul je een clean install moeten doen.
Gelukkig kan ik aan die ISO komen. Ik ga zometeen eens proberen de ESXi te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ondertussen heeft vmware de zip voor iedereen online gezet.

https://www.vmware.com/tr...load.php?p=free-esxi&lp=1

Inloggen en je hebt beiden zip of iso.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, krijg helaas een error tijdens host check.
ERROR: Unsupported boot disk
The boot device layout on the host does not support upgrade.
Volgens de readme een known issue welke in patch 1 opgelost wordt:

http://www.vmware.com/sup..._notes.html#upgradeissues

Ik heb overigens geen Dell maar goed..

Ben niet de enige.. http://communities.vmware.com/message/1259347

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Ah jah, daar heb ik hier ook last van .. hier zijn het wel Dell met embedded ESX op een SD card. Dat is wel jammer aangezien de upgrade gepland was voor deze week. Dan maar wachten op de patch ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 09:41

hgp

The improvements in the VMkernel TCP/IP stack also improve both iSCSI throughput as well as maximum network throughput for VMotion.
Ik ben hier wel benieuwd naar, en dan vooral het iSCSI gedeelte. Heeft iemand er toevallig al iets van gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
oke ook ff melden.

hopelijk heb ik straks nog even een gaatje om mijn esx3i bak te updaten via de zip file.

gaat in dit geval om een DL380 *D

i'll keep u all posted ;)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
zo ben klaar met updaten.

fluitje van een cent en nergens pijntjes gehad...

ik merk echt meteen dat de boot time flink verbeterd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik ga vanavond even de testbak (PE1750) reinstallen... Ben erg benieuwd, gezien zowat onze volledige productie op ESX 3.5 / VC 2.5 draait, hiernaast een deel van de development omgeving.

Ziet er vooralsnog veelbelovend uit! Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 17:47
Volgens het overzicht in de store van VMWare is de processor support van alle versies maar beperkt tot 1. Alleen het aantal cores wordt steeds meer. Welke versie moet je dan kopen als je 2 processoren wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:28
Zeezicht schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:44:
Volgens het overzicht in de store van VMWare is de processor support van alle versies maar beperkt tot 1. Alleen het aantal cores wordt steeds meer. Welke versie moet je dan kopen als je 2 processoren wil gebruiken?
Dan heb je heel simpel een 2e licentie nodig. Het is niet meer zo als bij VI3 dat bijvoorbeeld een ESX 3 Enterprise licentie in een 2 CPU-pack komt. Die hebben ze nu ook opgesplitst. Je betaald dus per CPU-licentie en niet meer per 2.

Wat ik overigens jammer vindt is dat de bestaande Enterprise licenties (van VI3) worden omgezet naar vSphere Enterprise licenties. Hierdoor mis je dus dingen als Host Profiles, Distributed Switch, 8-way SMP en third party multipathing (zoals bijv. EMC PowerPath VE). Dit vind ik persoonlijk toch wel een gemiste kans. In de beta (waar ik gebruik van heb mogen maken) zaten deze zaken namelijk in de "normale" Enterprise license.

[ Voor 5% gewijzigd door Clueless op 26-05-2009 17:48 ]

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
ligt het aan mij of is de komst van vpshere/esx4i gewoon niet intresant genoeg om het te proberen?

of ik zit gewoon in het verkeerde topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Wellicht is het nog te nieuw om direct door iedereen geimplemeteerd te worden. Er worden wellicht door bedrijven al testen gedaan enzo, maar mainstream is het nog lang niet.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Clueless schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:47:
[...]

Dan heb je heel simpel een 2e licentie nodig. Het is niet meer zo als bij VI3 dat bijvoorbeeld een ESX 3 Enterprise licentie in een 2 CPU-pack komt. Die hebben ze nu ook opgesplitst. Je betaald dus per CPU-licentie en niet meer per 2.

Wat ik overigens jammer vindt is dat de bestaande Enterprise licenties (van VI3) worden omgezet naar vSphere Enterprise licenties. Hierdoor mis je dus dingen als Host Profiles, Distributed Switch, 8-way SMP en third party multipathing (zoals bijv. EMC PowerPath VE). Dit vind ik persoonlijk toch wel een gemiste kans. In de beta (waar ik gebruik van heb mogen maken) zaten deze zaken namelijk in de "normale" Enterprise license.
Ze willen gewoon betaald krijgen voor die extra features en zij weten ook dat deze 'hot' zijn. Uit de marketing optiek vind ik het niet zo gek dat ze het zo doen. Het prijsverschil is ook niet super groot dus de stap is voor de meeste zo gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:28
Pascal Saul schreef op zondag 31 mei 2009 @ 22:42:
[...]

Ze willen gewoon betaald krijgen voor die extra features en zij weten ook dat deze 'hot' zijn. Uit de marketing optiek vind ik het niet zo gek dat ze het zo doen. Het prijsverschil is ook niet super groot dus de stap is voor de meeste zo gemaakt.
Tuurlijk willen ze betaald krijgen voor extra features maar dan zou ik eerder geld vragen voor Data Recovery, vShield Zones en Fault Tolerance dan Host Profiles en dergelijke, maar goed dat is mijn mening.

Qua prijs verschil is het inderdaad niet zo veel en er zijn momenteel ook wel aanbiedingen (van Enterprise naar Enterprise Plus met 50% korting) maar ik vind de keuzes voor het plaatsen van welke features in welke editie enigszins vreemd. Maar goed er van uitgaande dat we 350 licenties hebben en we 500 euro moeten bijbetalen dan is dat toch een behoorlijk groot bedrag (175.000 euro).

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hmm ik loop meestal voor op de rest maar door mijn vakantie had ik dit gemist :P
Ik ga het vanavond installeren op een Optiplex 755 met 8GB geheugen waar nu 3.5 op draait, als dit goed werkt ga ik morgen onze testservers ook opnieuw installeren, ik hou niet van updaten.
Het ziet er allemaal leuk uit alleen de namen zijn nogal vaag, de licentie's zijn ook niet meer zo duidelijk als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys

Tys

Hier inmiddels ook over na flink wat troep ruimen. Er zitten nog haken en ogen aan het een en ander, misschien wel interessant voor anderen.

- Pas op bij het upgraden van de virtuele hardware (van v4 naar v7), hier verloren alle 'data' servers (o.a. SQL en Exchange) alle extra schijven naast die van het OS zelf. Twee keer klikken in disk management (schijven weer online inschakelen) en een reboot en het is verholpen. Maar toch niet leuk.
- Bij het veranderen van de SCSI controller van bijv een data schijf naar PVSCSI verliest die schijf alle shares en wordt opnieuw offline weergegeven (zucht). Niet getest voor andere controllers.
- De oude VMWare Tools willen niet altijd deinstalleren van een Windows 2008 server bij de VMWare Tools Upgrade, de enige manier is om een registry map weg te kieperen: HKLM/Software/Classes/Installers/Products/{classid-van-vmtools}

En nog wat kleine dingen, zoals eerst werd aangeraden PatchDepotURL in the stellen voor de update manager vci-integrity.xml als de updates niet doorkwamen, dit lijkt in 4.0 niet meer te werken (en ook niet nodig). Nadat ik deze weg heb gehaald kan alles weer updaten.

Voor de rest kost het behoorlijk wat tijd allemaal maar het ziet er netjes uit. Het is wel ontzettend jammer dan de Enterprise licentie geen Distributed Switches bevat, erg jammer want dat zag er zeer goed uit. Maargoed.

Tot dusver draait het redelijk soepel allemaal. Ik ben tevreden. :) Is het de moeite waard? Er zijn geen merkbare performance verschillen, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Met het upgraden vn de VMTools moet je inderdaad een beetje oppassen, Scott Lowe heeft er een goed artikel over en VMware heeft er ook een KB artikel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zo. Vandaag een test ESXi 3.5 geupgrade naar 4.0. Eitje. Alleen na afloop kon de VM zijn SCSI schijven op het VMFS volume niet meer vinden. Heb de schijven verwijderd en opnieuw toegevoegd, en daarna was alles ok. Nu m'n productie server nog :)

Update: productie server ook geupgrade. Fluitje van een cent. Ga er morgen meteen een quad core en 8GB in zetten, dan kan ik eindelijk eens echt veel VM's aanmaken. Ik ben echt helemaal overtuigd: m'n server hardware zal ik de komende tijd niet meer aan hoeven te passen, alles draai ik vrolijk virtueel met het meeste gemak.
Wat betreft ESXi 4.0 t.o.v. 3.5 zie ik niet erg veel verschillen. Op hoofdlijnen zijn er weinig veranderingen zichtbaar. De echte veranderingen zien je alleen in de volwaardigen ESX, niet in ESXi. Maar desalniettemin werkt deze nieuwe 64-bit hypervisor weer heerlijk smooth :)

[ Voor 55% gewijzigd door Microkid op 12-06-2009 21:40 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Vorige week vSphere (esxi) geinstalleerd op een Dell R610. Geen problemen. Alle hardware keurig herkent.
Helaas is er nog geen versie beschikbaar met de openmanage software geintegreerd. En daar gaat mijn voorkeur eigenlijk wel naar uit.

Nu bezig om middels vcenter Converter een aantal fysieke machines te virtualiseren. De eerste 2 zijn zonder problemen overgezet. Liep wel hier (http://tinyurl.com/n5rkad) tegenaan.

Helaas is dit nog met lokale storage :-(

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 23:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals in m'n vorige reply te lezen is, heb ik m'n ESXi 3.5 U4 geupgrade naar 4.0. Alles werkte, maar desondanks had ik soms de indruk dat er iets mis was. Soms was de snelheid te laag, duurde het tientallen seconden om een VM console te openen, of bleef de vSphere client hangen. Gisteren heb ik de machine opnieuw gestart, maar nu vanaf een USB stick met ESXi 4.0 er vers opgezet. Wis er waarachtig, de performance is nu een stuk beter. Blijkbaar is er dus een kans dat er bij een upgrade iets niet goed gaat, of dat er instellingen of bestanden achter blijven.
Anyhow : een verse installatie is dus blijkbaar het beste :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Sinds donderdag 21 mei draai ik versie ESXi 4 via een USB stick op mijn HP Proliant ML115. ik moet zeggen als een zonnetje. De performance zijn zeer goed en nog geen bugs tegen gekomen.

De installatie welke ik heb gedaan betreft een clean install. Grote updates binnen VMWare doe ik nooit, net zoals bij Update Packs. Opnieuw installeren van ESX(i) gaat meestal sneller, en bovendien heb je weer een verse installatie :)

Ben zeer te spreken 8)

[ Voor 36% gewijzigd door Makaveli09 op 23-06-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Vandaag via een collega een mooie presentatie gezien over vSphere, zit behoorlijk wat verbeteringen in.Deze presentatie was van VMware zelf, gegeven via de VMUG. Ik zal eens vragen of ik die presentatie op internet mag zetten. Binnenkort gaan er 300 fysieke servers ge-P2Ved worden, als pilot. Mensen van VMware en EMC in huis, om dit alles te begeleiden.

Edit:
Hier een mooie presentatie over vSphere:
VMUG vSphere Presentation

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 29-06-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Binnenkort komt er een HP opvolger van de HP VMware ESXi 3.5 on USB, de 4.0 dus. Degenen die wel 4.0 willen draaien, maar niet op de officiele stick willen wachten: www.hp.com/go/esxidownload

Ik ben nu zelf bezig met VSP (VMware Sales Professional) en heb module 3 van de 9 succesvol afgerond.

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 18-07-2009 16:31 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:31:
Binnenkort komt er een HP opvolger van de HP VMware ESXi 3.5 on USB, de 4.0 dus. Degenen die wel 4.0 willen draaien, maar niet op de officiele stick willen wachten: www.hp.com/go/esxidownload

Ik ben nu zelf bezig met VSP (VMware Sales Professional) en heb module 3 van de 9 succesvol afgerond.
Inmiddels VSP afgerond.

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 22:18
Hier alle server geupdate naar vSphere 4 ESXi.

Eigenlijk best simpel.

Eerst hebben we virtual center geupdate naar 4. Daarna een-voor-een de server vrij gemaakt en opnieuw geïnstalleerd. Niet echt tegen grote problemen aan gelopen.

Nu beetje de nieuwe funtionaliteiten uit aan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En valt je ook iets op aan je LAN adapter benaming in je VM's na je upgrade? :9

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:57:
En valt je ook iets op aan je LAN adapter benaming in je VM's na je upgrade? :9
Ja die hernoemt hij naar 2 of verder. Maar dat is logisch.

[ Voor 118% gewijzigd door winux op 01-09-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
LET OP!! Iedereen met een linux server/pc die de vmware tools van esx 4.0 hebben geupdate, reboot je server/pc niet !!

Zit een grote fout in de software.

Wanneer de vmware tools worden geupdate wordt het bestand initrd.img corrupt gemaakt.

Wanneer de server/pc opnieuw worden opgestart zal de pc niet in staat zijn de harde schijf te mounten.
I verified that this is actually a defect in VMWare. Basically VMware tools corrupts the initrd.img

I reinstalled 3.5 and will up grade to 4 when it is ready for production
bron: http://www.experts-exchan...re/VMWare/Q_24636749.html

Wees gewaarschuwd!!! Op dit moment zijn we aan het wachten op antwoord op onze spoedcall bij vmware.

• winux
Gisteren 4.5 uur met vmware Ierland aan telefoon gehangen.

Deze konden ons uiteindelijk niet helpen en vertelden ons dat het een linux probleem is.

Toen zijn we zelf verder gaan zoeken. Na lang zoeken en analyseren blijkt er wel degelijk een fout in de vmwaretools te zitten.

Aan het einde van de vmware tools wordt het volgende weergegeven:
Stopping VMware Tools services in the virtual machine:
Guest operating system daemon: done
Unmounting HGFS shares: done
Guest filesystem driver: done
Guest memory manager: done
The bld-2.6.5-7.191-i586smp-SLES9 - vmmemctl module loads perfectly into the running kernel.

The bld-2.6.5-7.191-i586smp-SLES9 - vmhgfs module loads perfectly into the running kernel.

The bld-2.6.5-7.191-i586smp-SLES9 - vmxnet module loads perfectly into the running kernel.

The bld-2.6.5-7.191-i586smp-SLES9 - vmblock module loads perfectly into the running kernel.

The bld-2.6.5-7.191-i586smp-SLES9 - vmci module loads perfectly into the running kernel.

The bld-2.6.5-7.191-i586smp-SLES9 - vsock module loads perfectly into the running kernel.

The bld-2.6.5-7.191-i586smp-SLES9 - vmxnet3 module loads perfectly into the running kernel.

Creating a new initrd boot image for the kernel.
Root device: /dev/sda2 (mounted on / as reiserfs)
Module list: vmxnet BusLogic reiserfs

Kernel image: /boot/vmlinuz-2.6.5-7.191-smp
Initrd image: /boot/initrd-2.6.5-7.191-smp
Shared libs: lib/ld-2.3.3.so lib/libblkid.so.1.0 lib/libc.so.6 lib/libselinux.so.1 lib/libuuid.so.1.2
Modules: kernel/drivers/scsi/scsi_mod.ko kernel/drivers/scsi/sd_mod.ko misc/vmxnet.ko kernel/drivers/scsi/BusLogic.ko kernel/fs/reiserfs/reiserfs.ko
Including: udev

Run lilo now to update the boot loader configuration.
Probleem is dus dat hij het lilo commando niet zelf draait. En wanneer je dat commado niet draait compileert hij dus niet je nieuwe kernel en zal je pc/server niet meer starten en krijg je een kernel panic fout.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ben nu met VTSP4 bezig, module 2. Denk dat ik straks de test ga doen.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:36

backupdevice

No Risk , Full Push

winux schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:26:
Gisteren 4.5 uur met vmware Ierland aan telefoon gehangen.

Deze konden ons uiteindelijk niet helpen en vertelden ons dat het een linux probleem is.

Toen zijn we zelf verder gaan zoeken. Na lang zoeken en analyseren blijkt er wel degelijk een fout in de vmwaretools te zitten.

Aan het einde van de vmware tools wordt het volgende weergegeven:

[...]

Probleem is dus dat hij het lilo commando niet zelf draait. En wanneer je dat commado niet draait compileert hij dus niet je nieuwe kernel en zal je pc/server niet meer starten en krijg je een kernel panic fout.
Heb je dit aan VMware doorgegeven?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• winux
backupdevice schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:19:
[...]

Heb je dit aan VMware doorgegeven?
Ja vanmiddag de openstaande call aangevuld en bewijzen gegeven, zodat ze kunnen anticiperen op de situatie. Nog geen contact gehad met ze verder.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

winux schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:14:
[...]

Ja vanmiddag de openstaande call aangevuld en bewijzen gegeven, zodat ze kunnen anticiperen op de situatie. Nog geen contact gehad met ze verder.
good job ;)

• winux
Ja we hebben gisteren 4.5 uur met hun aan lijn gehangen, maar ze bleven ontkennen dat het bestand initrd.img wordt aangeraakt met de installatie van vmwaretools. Toen we de server hadden gerestored hebben we de vmwaretools nogmaals geïnstalleerd maar de server niet op nieuwe opgestart. Toen zagen we op het scherm verschijnen dat het bestand wel degelijk gewijzigd word.

Dus hopelijk erkennen ze nu wel dat er een fout in zit en lossen ze het snel op voor dat meer mensen productie servers om zeep helpen.

Gelukkig nog niemand hier op Tweakers gehoord die zelfde problemen had.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

winux schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:30:
[...]

Ja we hebben gisteren 4.5 uur met hun aan lijn gehangen, maar ze bleven ontkennen dat het bestand initrd.img wordt aangeraakt met de installatie van vmwaretools. Toen we de server hadden gerestored hebben we de vmwaretools nogmaals geïnstalleerd maar de server niet op nieuwe opgestart. Toen zagen we op het scherm verschijnen dat het bestand wel degelijk gewijzigd word.
Hebben jullie een VMware status? Zo ja, bij je VMware account manager aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

PcDealer schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:24:
[...]

Idd SR nummertje doorgeven aan je VMware Account Manager. Zij kunnen zien wat de status is van je SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
PcDealer schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:24:
[...]

Contact gehad met vmWare, deze hebben de call aangenomen voor kennisgeving. De call is gesloten en "ze gaan er verder onderzoeken".

Ben bang dat we hier nooit meer wat van horen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

winux schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:02:
[...]

Contact gehad met vmWare, deze hebben de call aangenomen voor kennisgeving. De call is gesloten en "ze gaan er verder onderzoeken".

Ben bang dat we hier nooit meer wat van horen. :(
nou, VMware kennende zullen ze het verder onderzoeken, MITS er meerdere meldingen van dit probleem zijn binnen gekomen.

Zijn er nog mensen die FT aan hebben staan?

[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 15-09-2009 09:33 ]

Pagina: 1