MP3 speler veilig verwijderen uit MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 23:16

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Als ik mijn MP3-speler veilig uit de USB-poort van mijn MacBook wil verwijderen lukt dat niet.
Zodra ik het icoontje van het bureaublad naar de prullenbak heb gesleept verschijnt het meteen weer. Datzelfde gebeurt als ik het probeer via 'apparaten' -> 'hardware verwijderen' . Ik krijg circa een seconde de tijd om het apparaat uit de poort te rukken, waarna hij weer verbonden is.
Vermoedelijk zijn er nog processen bezig die niet uitgeschakeld willen of kunnen worden.
Heeft iemand een idee of oplossing ?

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:21
garathane schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:08:
Als ik mijn MP3-speler veilig uit de USB-poort van mijn MacBook wil verwijderen lukt dat niet.
Zodra ik het icoontje van het bureaublad naar de prullenbak heb gesleept verschijnt het meteen weer. Datzelfde gebeurt als ik het probeer via 'apparaten' -> 'hardware verwijderen' . Ik krijg circa een seconde de tijd om het apparaat uit de poort te rukken, waarna hij weer verbonden is.
Vermoedelijk zijn er nog processen bezig die niet uitgeschakeld willen of kunnen worden.
Heeft iemand een idee of oplossing ?
Probeer het eens in iTunes. Op het eject logo klikken naast je iPod.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

garathane schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:08:
Als dat het geval is hoor je daar een melding over te krijgen. Is het niet zo dat je MP3-speler door de eject wakker wordt, een USB-poort ziet en denkt "hee, connectie maken"?

Zoef

• garathane

garathane

Topicstarter
Zpottr schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:15:
[...]
Is het niet zo dat je MP3-speler door de eject wakker wordt, een USB-poort ziet en denkt "hee, connectie maken"?
Geen idee hoe dat werkt bij een Apple. Het zou best kunnen, hoor.

Bij mijn PC is het zo dat er een aantal progs de MP3 'vasthouden'. Nou bestaat er een handig tooltje (USB safe remover) om USB-apparaten 'los te maken', maar dat is er alleen voor windows en niet voor Apple.

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

garathane schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:58:
Bij mijn PC is het zo dat er een aantal progs de MP3 'vasthouden'. Nou bestaat er een handig tooltje (USB safe remover) om USB-apparaten 'los te maken', maar dat is er alleen voor windows en niet voor Apple.
Met dit terminalcommando kun je kijken wat er nog open staat:
code:
1
lsof | grep /Volumes/mp3speler

Waarbij je "mp3speler" vervangt door de correcte naam, natuurlijk. Maar aangezien je geen melding krijgt denk ik niet dat dat het probleem is.

Zoef

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Het ligt denk ik meer aan de MP3-speler. Het lijkt mij inderdaad zo dat deze denkt 'hee, geen verbinding en wel een USB-poort, laat ik verbinden': het OS weigert dat dan niet. Die applicatie voor Windows blokkeert dan waarschijnlijk weer connecties op de USB-poort.

• garathane

garathane

Topicstarter
Muthas schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:52:
Het ligt denk ik meer aan de MP3-speler. Het lijkt mij inderdaad zo dat deze denkt 'hee, geen verbinding en wel een USB-poort, laat ik verbinden': het OS weigert dat dan niet.
En dat doet-ie binnen drie a vier seconden ????? Dat is wel heel snel....
Dat zou dus betekenen dat in de instellingen van de MP3 (een sony, btw) iets zodanig aangepast zou moeten worden (mits dat kan :? ) dat er een vertraging optreedt. Of kan dat in Leopard ?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als er nog files in gebruik zijn (te checken met het lsof commando) mag je het device niet eens ejecten. Dat zal het dus niet zijn. Wat het lijkt te zijn is een bug in de firmware van de mp3 speler, waardoor bij het ejecten van een volume de USB connectie een reset krijgt, en dus opnieuw herkend wordt. Gevolg: de mp3 speler wordt opnieuw gemount na een paar seconden.

Gebeurt dit onder Windows ook? En wat is de uitvoer van:
sudo dmesg
wanneer je dat uitvoert nadat de 'remount' gebeurt?

Launching containers into space

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Tee-hee

Laten we zeggen dat je niet de enige bent met dit probleem ;)

Zoef

Pagina: 1