Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik kom regelmatig op jullie website/forum. Aangezien het vandaag Hemelsvaartdag is en de winkels niet open zijn dacht ik laat ik het hier maar vragen.

Mijn Externe Hardeschijf reageert niet meer. Als ik mijn usb aansluit op m'n pc gebeurt er niks. Als ik de stroom kabel aansluit gebeurt er ook niks..
Kan dit omdat mijn stroomkabel kapot is of iets? Want ik hoor hem ook niet opstarten of iets.
Misschien dat jullie het weten. Alvast bedankt.

P.S.
Het gekoppelde product is bijna gelijk aan mijn Externe HDD alleen 100gb minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat heb je zelf al geprobeerd? Al eens de schijf op een andere PC of laptop aangesloten?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dit werkt ook niet. Hij krijgt geen stroom zeg maar. ( Ik hoor niks, lampje gaat niet branden )

Edit #1:
Ik heb nu ondekt dat als ik de stroom kabel er in heb gedaan dat het lichtje 1 keer knippert en daarna niet meer.
Ook zie je de externe voeding aan gaan en dan weer doven.
Is de zekering of iets misschien kapot? Zit tie er uberhaupt in?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Als het een externe disk is van het formaat 3.5" dan heeft je voeding een +12v en een +5V. Het zou dus goed kunnen zijn dat j e +12v van je voeding stuk is. Of dat er een kabelbreuk hebt.
Dit laatste kun je wat "makkelijker" checken door je HDD aan je voeding te hangen (met of zonder USB maakt niet uit)
Zet je HDD aan en beweeg op meerder plekken het snoertje vanaf je voeding naar je hdd.
Gaat hij op een bepaald punt wel spinnen dan is een kabelbreuk het probleem.
Andere optie is je behuizing open maken en deze in een andere pc te hangen zodat je zeker kunt zijn of je HDD stuk is of je behuizing.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga het even allemaal uitproberen.

Bedankt!