Ik heb het volgende probleem met een gigabyte mobo met een onboard nvidia netwerkkaart. Ik kan met geen mogelijk selecteren dat de netwerkkaart op 1000mbit draait. Het moet toch gewoon ongeacht of de kabel het aankan of niet de selectie kunnen maken bij duplex mode om voor 1000mbit te kiezen?? Er staat nu alleen maar 10 of 100. Ik heb al nieuwe drivers opgehaald maar er komt geen 1000 bij te staan. Iemand een idee?
Tuurlijk. Net als elke auto makkelijk 220 km/h kan rijden.
Niet dus.
Wat voor moederbord heb je? Om daar eens mee te beginnen.
Welke onboard netwerkkaart zit er op geprikt?
Welk OS?
Welke drivers heb je op dit moment geinstalleerd?
Hoe ziet je netwerk er uit? (Hang je pc aan een switch/router?)
Wat heb je zelf al geprobeerd? mbt: drivers, kabels, switches, BIOS instellingen, NIC configuratie.
Meer van dat soort dingen. Anders is het onmogelijk ook maar iets van nut over je probleem te kunnen zeggen.
Niet dus.
Wat voor moederbord heb je? Om daar eens mee te beginnen.
Welke onboard netwerkkaart zit er op geprikt?
Welk OS?
Welke drivers heb je op dit moment geinstalleerd?
Hoe ziet je netwerk er uit? (Hang je pc aan een switch/router?)
Wat heb je zelf al geprobeerd? mbt: drivers, kabels, switches, BIOS instellingen, NIC configuratie.
Meer van dat soort dingen. Anders is het onmogelijk ook maar iets van nut over je probleem te kunnen zeggen.
[ Voor 12% gewijzigd door TheMe op 21-05-2009 09:19 ]
There is no place like 127.0.0.1
Misschien ondersteund de netwerkkaart helemaal geen Gbit.
Excuses voor de wat geringe info die ik erbij heb gezet. Mobo is een gigabyte ga-e7aum-ds2h met een onboard nvidia netwerk kaart die gewoon 10/100/1000 aan kan volgens de specs. Heb zelf ook een 1000mbit switch waar die pc op aangesloten is. 2 andere pc's in mijn netwerk draaien verder prima op 1000mbit maar met andere netwerkkaarten. Heb de kabel nog niet vervangen, dat ga ik vanmiddag even testen. Maar dan moet het toch wel zo zijn dat bij de NIC instellingen en dan de duplex mode je gewoon 1000mbit moet kunnen selecteren ook al zou je kabels het niet aankunnen? Heb de drivers al ge-update naar de laatste versie voor zover die op de website van gigabyte staan.
kortom de specs zijn
MOBO: gigabyte ga-e7aum-ds2h
NIC: onboard nvidia 10/100/1000.
Switch: 10/100/1000
Duplex mode staat nu op auto. maar in de keuze lijst kom ik dus alleen maar 10 en 100 tegen en geen 1000
kortom de specs zijn
MOBO: gigabyte ga-e7aum-ds2h
NIC: onboard nvidia 10/100/1000.
Switch: 10/100/1000
Duplex mode staat nu op auto. maar in de keuze lijst kom ik dus alleen maar 10 en 100 tegen en geen 1000
[ Voor 14% gewijzigd door keepitfrosty op 21-05-2009 10:17 ]
Met huis-tuin-en-keuken switches moet je ALTIJD autonegotiation kiezen. Verder heb je minimaal cat5 kabel nodig met 8 aderen.
[ Voor 27% gewijzigd door FatalError op 21-05-2009 11:38 ]
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Dat klopt en dat heb ik verder ook allemaal goed staan, maar hij springt dus op 100mbit. Waar het even om gaat is of bij duplex mode zowieso de keuze voor 1000mbit erbij moet staan ook al zou het bijvoorbeeld aan de kabel liggen. Of is het zo dat als de kabels niet deugen die keuze bij duplex mode voor 1000mbit dan ook komt te vervallen?FatalError schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:37:
Met huis-tuin-en-keuken switches moet je ALTIJD autonegotiation kiezen. Verder heb je minimaal cat5 kabel nodig met 8 aderen.
Officieel is autonegotiation verplicht bij gigabit, maar sommige fabrikanten ondersteunen stiekem toch fixed gigabit. Verder zou de gigabit instelling kunnen betekenen dat ie enkel op 1000 mbit negotiate, maar dat denk ik niet, je wilt immers altijd zo snel mogelijk lijkt me, dan is zo'n instelling niet logisch.
Ik vermoed dat je kabel niet zo lekker is in ieder geval.
[ Voor 23% gewijzigd door FatalError op 21-05-2009 11:51 ]
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Ok thanx, dan ga ik vanmiddag toch maar even die kabels ompluggen.FatalError schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:48:
Officieel is autonegotiation verplicht bij gigabit, maar sommige fabrikanten ondersteunen stiekem toch fixed gigabit. Verder zou de gigabit instelling kunnen betekenen dat ie enkel op 1000 mbit negotiate, maar dat denk ik niet, je wilt immers altijd zo snel mogelijk lijkt me, dan is zo'n instelling niet logisch.
Het waren toch de kabels. Inmiddels is het probleem verholpen en kan het draadje dicht.
Pagina: 1