Toon posts:

share printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op dit moment mijn Canon i865 printer (USB) via mijn Asus WL500gl router, die daarvoor een LPD queue beschikbaar stelt. Helaas levert dat nogal wat problemen op: zodra er ook maar iets fout gaat hangt de hele queue zich op en het is nogal een toestand om alles weer aan de praat te krijgen.

Omdat ik ook nog een always-on Ubuntu 8.04 systeempje heb staan dacht ik dat het misschien wel mogelijk is om de printer daarop aan de Windows clients beschikbaar te stellen. Nu ben ik gaan zoeken, maar op alle plekken waar ik kijk wordt er steeds gesproken over dat ik een driver voor de Canon nodig zou hebben. Ik wil echter niet vanaf het Ubuntu systeem printen, maar alleen vanaf de Windows clients. Die clients zouden dan ook, net als nu, gewoon hun eigen driver gebruiken om de juiste data voor de printer aan te maken, het Ubuntu systeem moet deze data alleen ontvangen via zijn LPD queue en vervolgens netjes, in volgorde, naar de printer doorsturen via de USB poort.

Wat zijn de stappen om dit voor elkaar te krijgen?

Thanks,
Rob

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt lpd niet per se nodig dan volgens mij, met Cups kun je over ipp de printer "raw" aanbieden aan de clients.