Ik heb een Mac Pro 'early 2008' en daar heb ik al eerder eens wat CCFL in gehangen, met name een ronde CCFL, zoals je kan kopen als setje met een ventilatortje. Een Mac Pro heeft 2 grote fans en de bovenste, daar is eenvoudig bij te komen.
Sinds kort weet ik hoe ik ook bij de tweede kan komen en vandaag heb ik daar ook zo'n CCFL geplaatst.
Wat schertst mijn verbazing: Als ik ze aanzet, gaan, na een paar seconden, alle ventilatoren van de Mac Pro voluit draaien. Dat duidt op een storing, ik weet dat er temperatuur-sensoren in zitten en als die niet goed meer werken gaat het systeem veiligheidshalve voluit blazen.
Heeft iemand hier ervaring mee en zoja; Is er een 'work around'?
Sinds kort weet ik hoe ik ook bij de tweede kan komen en vandaag heb ik daar ook zo'n CCFL geplaatst.
Wat schertst mijn verbazing: Als ik ze aanzet, gaan, na een paar seconden, alle ventilatoren van de Mac Pro voluit draaien. Dat duidt op een storing, ik weet dat er temperatuur-sensoren in zitten en als die niet goed meer werken gaat het systeem veiligheidshalve voluit blazen.
Heeft iemand hier ervaring mee en zoja; Is er een 'work around'?
[ Voor 12% gewijzigd door laptopleon op 09-07-2019 13:03 . Reden: Foto is niet meer beschikbaar ]