Oke, na 4 weken proberen en een fan vervangen post ik toch maar mijn probleem, want ik kom er zelf niet meer uit.
Het gaat om de volgende hardware:
Laptop HP NC8430 rn031aw
Geheugen vervangen door 2 maal 2gb (totaal 4gb)
Schijf vervangen door een samsung 500GB exemplaar
Probleem:
De processor gaat nog maar op 50%. Dit uit zich in een zeer trage bios. Schijfbewerkingen die jaren lijken te duren. Installaties die uren duren. Het aantal MHZ van de cores gaat niet omhoog. Het blijft stekenop 1000Mhz
Geprobeerd:
Geheugen gechecked in deze laptop en in 2 andere, in alle gevallen geen problemen, kan er dus vanuit gaan dat dit goed is.
Hardeschijf gecontroleerd met de tool van samsung. Check geeft aan dat allles in orde is. Hele rambam laten checken in dos modus dus neem aan dat dit ook goed is.
Zonder accu gestart, zelfde probleem.
Fantilator probleem (RPM)
Nieuwe FAN unit besteld en gemonteerd (temps gechecked en liggen voor zover ik kan beoordelen binnen marges)
Uit mijn hoofd acpi rond de 60 graden en de rest allemaal lager.
Ben hiernaar gaan kijken MP en FSB in combi met temp naar aanleiding van:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-247629_10_0.html
Zowel met recovery starten vanaf harddisk als vanaf DVD of CD is het allemaal even langzaam, je ziet het beeld refreshen. Ik heb nog zo'n zelfde laptop en die heeft deze problemen niet en reageert wel snel.
Bios update geeft geen verschil. Zit nu de laatste op
Ik ben inmiddels aan het eind van mijn latijn en heb geen idee wat ik nog zou kunnen proberen. Misschien dat hier nog goede ideeen zijn? Alvast heel erg bedankt, want ik wilde wachten met het kopen van een nieuwe laptop tot windows 7 er officieel is en standaard van de OEM wordt megeleverd.
Het gaat om de volgende hardware:
Laptop HP NC8430 rn031aw
Geheugen vervangen door 2 maal 2gb (totaal 4gb)
Schijf vervangen door een samsung 500GB exemplaar
Probleem:
De processor gaat nog maar op 50%. Dit uit zich in een zeer trage bios. Schijfbewerkingen die jaren lijken te duren. Installaties die uren duren. Het aantal MHZ van de cores gaat niet omhoog. Het blijft stekenop 1000Mhz
Geprobeerd:
Geheugen gechecked in deze laptop en in 2 andere, in alle gevallen geen problemen, kan er dus vanuit gaan dat dit goed is.
Hardeschijf gecontroleerd met de tool van samsung. Check geeft aan dat allles in orde is. Hele rambam laten checken in dos modus dus neem aan dat dit ook goed is.
Zonder accu gestart, zelfde probleem.
Fantilator probleem (RPM)
Nieuwe FAN unit besteld en gemonteerd (temps gechecked en liggen voor zover ik kan beoordelen binnen marges)
Uit mijn hoofd acpi rond de 60 graden en de rest allemaal lager.
Ben hiernaar gaan kijken MP en FSB in combi met temp naar aanleiding van:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-247629_10_0.html
Zowel met recovery starten vanaf harddisk als vanaf DVD of CD is het allemaal even langzaam, je ziet het beeld refreshen. Ik heb nog zo'n zelfde laptop en die heeft deze problemen niet en reageert wel snel.
Bios update geeft geen verschil. Zit nu de laatste op
Ik ben inmiddels aan het eind van mijn latijn en heb geen idee wat ik nog zou kunnen proberen. Misschien dat hier nog goede ideeen zijn? Alvast heel erg bedankt, want ik wilde wachten met het kopen van een nieuwe laptop tot windows 7 er officieel is en standaard van de OEM wordt megeleverd.