Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Ik zit erover te denken om Photoshop eens een keer legaal aan te schaffen. Nu kost via Adobe.com de amerikaanse versie $700 terwijl de europese versie EUR 1000 kost, omgerekend 2x zo duur (je mag me doodslaan waarom).

Via Amazon.com kan ik volgens mij ook gewoon Photoshop kopen, dan kost 'ie $680 (exclusief verzendkosten). Is dat aan te bevelen, of krijg ik dan toch op een of andere manier problemen bijv. bij registreren?

Of zijn er nog goedkopere methoden om hier aan CS4 te komen - een oude versie kopen en die upgraden ofzo? Ik zie het dus niet zitten om veel meer voor Photoshop te moeten betalen omdat ik toevallig in Nederland woon. Dan download ik het wel (sorry hoor... :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou als je de taal niet uitmaakt via adobe zelf de cd4 versie kopen met licentie, nederlands is leuk maar wat jij al zegt is die echt fors duurder, wat in mijn ogen ook overdreven is.
Zelf gebruik ik ook een engelse versie...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:28
Via de Adobe site kun je het ook kopen, zowel in een boxed versie als in een download versie.

Uiteraard zijn alle vertaalde versies duurder, mijns inziens nog niet duur genoeg. Het moet afgelopen zijn met niets-zeggende kreten die alleen in bijv. het Engels voor iedereen te begrijpen zijn.

Als je student bent of je werkt in het onderwijs, dan kun je gaan voor de veel goedkopere Educational licenses. Dan kun je ook kijken naar een van de Suites, mijn vriendin heeft zo die CS4 premium suite op de kop getikt via de universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Hmmm... ik had idd niet gezien dat de engelstalige versie goedkoper is (820 euro), dom aangegeven op de site. Maar 820 euro is nog steeds een stuk duurder dan wanneer ik het via Amazon.com zou bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
Via slim.nl als je student bent of zitten daar teveel restricties aan op die versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:31

RoyBijster

Rocket Scientist

Neefdave schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:48:
Via slim.nl als je student bent of zitten daar teveel restricties aan op die versies?
Naar mijn weten is de enige restrictie dat je verbonden bent aan een onderwijsinstelling op het moment van aanschaffen en dat de licentie afloopt op het moment dat je de onderwijsinstelling verlaat. (Dat zou je even na moeten zoeken in de licentie overeenkomsten van Adobe)

Het programma blijft identiek in ieder geval, is puur een licentie kwestie.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:56

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

RoyBijster schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:49:
[...]

Naar mijn weten is de enige restrictie dat je verbonden bent aan een onderwijsinstelling op het moment van aanschaffen en dat de licentie afloopt op het moment dat je de onderwijsinstelling verlaat. (Dat zou je even na moeten zoeken in de licentie overeenkomsten van Adobe)

Het programma blijft identiek in ieder geval, is puur een licentie kwestie.
student-license dingen zijn vaak ook non-commercial in gebruik. Je mag er dus geen bedrijfje bij hebben, wat veel van ons hier vaak wel hebben.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1