Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een erg vaag probleem, ik heb een pc geinstalleerd met windows xp erop (heb dit reeds met dezelfde pc al een aantal keren gedaan).

Alles is geupdate en legaal. Het probleem is echter dat wanneer ik boot ik netjes mijn bios scherm te zien krijg, vervolgens het dos scherm waarbij hij alle hardware checkt en dan niets... Het is dus het scherm net voordat windows begint te laden.

Hij start dus niet door, doe ik er echter de windows xp cd in, boot ik, krijg ik de tekst te zien "druk op een toets om windows te installeren..." ik wacht 5 seconden zodat hij de cd niet pakt en vervolgens start windows wel gewoon netjes op.

Wat is hier aan de hand?

Bootvolgorde in het bios:
-harddisk
-harddisk
-cdrom
-lan

Iemand een idee waar het fout gaat?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Het lijkt erop dat je bios hangt als hij gelijk vraagt naar de harde schijf
Ook vind ik het vreemd dat je pc vanaf de cd wil booten terwijl je harddisk eerder aan de beurt is in de boot volgorde, misschien een slechte boot sector?
Werkt het ook niet als de boot volgorde cdrom, hdd, hdd, lan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

DOS scherm? Je bedoeld een tabel met frequenties en hardware controllers? Maak anders even een filmpje :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:07:
Ook vind ik het vreemd dat je pc vanaf de cd wil booten terwijl je harddisk eerder aan de beurt is in de boot volgorde
Idd heb je dan nog steeds HD als eerste?
Anders lijkt het op een bug in je bios, dus misschien bios update. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Vaak als je in het boot sequence scherm alleen harddisk kunt kiezen zonder type of nummer (hd0, hd1, etc) is er nog een apart submenuutje om de volgorde van de verschillende harde schijven zelf op te geven, misschien staat daar de volgorde nog verkeerd (eerst cardreader oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nielson schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:52:
Vaak als je in het boot sequence scherm alleen harddisk kunt kiezen zonder type of nummer (hd0, hd1, etc) is er nog een apart submenuutje om de volgorde van de verschillende harde schijven zelf op te geven, misschien staat daar de volgorde nog verkeerd (eerst cardreader oid).
Dat was hem inderdaad! Er was een menu bootdevices maar op een andere tab nog harddisk devices hier stond:

1: Harddisk 2 SATA
2: Harddisk 1 SATA

Deze omgedraaid en nu werkt het, nooit geweten dat dat menu er zat.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Pagina: 1