Toon posts:

Rpc server is unavailable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik heb gisteren een Freecom network drive gekocht van 500GB. Alles prima aangesloten op mijn dlink dir 655 router. Op alle pc`s kan ik hem toevoegen als share behalve op 1 pc daar krijg ik de melding "rpc server is unavailable"

Ik heb al van alles geprobeerd. Zoals de service zelf opgestart. Firewalls en dergelijke uitgezet maar hij is op geen enkele manier te benaderen. Er staan diverse oplossingen op het internet maar niets lijkt te helpen.

Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Ik maak trouwens gebruik van Windows 7 RC1

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:28

allure

Titaan fase 2/3

Het lijkt erop dat je geen rechten hebt op die netwerk schijf...
Ik neem aan dat je gewoon tcp/ip aan hebt staan op die pc?

[ Voor 55% gewijzigd door allure op 21-05-2009 08:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
allure schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 08:32:
Het lijkt erop dat je geen rechten hebt op die netwerk schijf...
Ik neem aan dat je gewoon tcp/ip aan hebt staan op die pc?
Ja, ik heb precies alles zo gedaan zoals in de manual vermeld stond. De RPC service staat gewoon op automatisch en is ook gestart.

Alle pc`s hebben toegang behalve mijn windows 7 pc ik ben al sinds de aankoop aan het prutsen maar niets lijkt te helpen. Zelfs freecom weet geen antwoord

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zijn de andere machines toevallig allemaal XP en geen vista's?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:27:
Zijn de andere machines toevallig allemaal XP en geen vista's?
1 pc is XP dan heb ik er nog 1 met vista op allebei werkt het behalve op mijn windows 7 systeem

lijkt haast wel een win 7 bug te zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 09:35 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:31:
[...]

1 pc is XP dan heb ik er nog 1 met vista op allebei werkt het behalve op mijn windows 7 systeem

lijkt haast wel een win 7 bug te zijn
Als het bij Vista ook mis ging, dan zou dat komen door extra beveiliging die Vista verwacht en niet krijgt van de Freecom schijf. Maar helaas...

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels windows vista weer geïnstalleerd. Op diverse fora`s werd al gemeld dat het een bug is van windows 7. Windows 7 kan nog niet goed overweg met netwerk hdd`s.

Win 7 loopt hier toch nog niet zo lekker teveel bugs en programma`s die niet werken. Dus nog even afwachten
Pagina: 1