Mijn geheugen werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views

• Aariejj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05-2021
Hallo,

ik heb sinds kort een computer in elkaar gebouwd.
met 1x 2 gb ddr2
en 3x 1gb ddr2
Motherboard = asus p5b
Processor = Intel core 2 du e7500 2.93 ghz
in slot 1 heb ik de 2 gb en in slot 2 3 en 4 heb ik 1 gb.

Maar als ik de computer opstart en dan kijk bij deze computer dan geeft hij maar 2gb geheugen aan?

kan iemand mij misschien helpen?

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 09:15
test het geheugen ergens anders is. is het wel compatible met je moederbord? zit het geheuge vol met fouten? kan je checke met memtest. en windows normaal kan maar tot 3.2 laten zien 64 bit versie kan +3.2 aan ;)

How are you doing?

Verwijderd

Dubbelpost?
Je hebt hetzelfde topic al eerder gemaakt, en ook toen is je verteld om meer info te geven. :O

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:33:
Dubbelpost?
Je hebt hetzelfde topic al eerder gemaakt, en ook toen is je verteld om meer info te geven. :O
Misschien was hij dat vergeten? :P

Non taken

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Bedenk je ook dat met 1x2 en 3x1 het onmogelijk is om Dual-Channel te draaien. Hetgeen belangrijker is dan 4GB -> 5GB.

Dus als ik jou was zou ik de handleiding van je moederbord even opsnorren en in het betreffende tabelletje opzoeken hoe je 1x2 en 2x1 dient te installeren.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

bornin7ty2 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:34:
[...]

Misschien was hij dat vergeten? :P
Oowja, natuurlijk. Zijn geheugen werkt niet.
Sorry OP, ga verder :P

• Aariejj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05-2021
plankton123, erg grappig, maare die andere topic was verwijdert omdat ik die er vanmorgen op had gezet, kom zo net terug van men werk en staad er dat ik onactief was en dat er nu een slot op zit?

Maarja, komt het er dus op neer dat 5gb geugen niet werkt in mijn systeem, aub even wat uitleg wat ik kan doen, en het gebruik windows xp professional.

Grtz me

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nee, je topic is gesloten vanwege:
Op GoT verwachten we dat voordat je een topic opent je zelf probeert je probleem op te lossen en als je een topic opent je aangeeft wat je zelf al hebt gedaan,
Wat heb je al gedaan dan?
Al alle reepjes los geprobeerd en gekeken wat er dan gevonden wordt? Misschien is er wel iets stuk.
Welke combinaties werken wel?
Aariejj schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:47:
Maarja, komt het er dus op neer dat 5gb geugen niet werkt in mijn systeem, aub even wat uitleg wat ik kan doen, en het gebruik windows xp professional.
Waarom dan 5GB in je systeen zetten als je maar 3.2 GB er van kunt gebruiken? 32-bits kan maximaal maar 4GB RAM aansturen en van die 4GB moet je reserveringen voor je hardware en je videogeheugen aftrekken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Gewoon 4x1 of 2x1 en 2x2 Gig er in hangen want wat he nu hebt gat OP ZEKER allerlei vage problemen veroorzaken.

En dan nog xp-32 ga je niet vrolijk van worden met meer dan 3 GB dus overschakeling naar Xp-64 OF vista-64 is ten strengste aangeraden.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 23:26
Andere tip: Zoek in je BIOS naar Memory Remapping en zet deze aan voor zover dat nog niet gedaan is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is niet de bedoeling om na een slotje zomaar je topic te heropenen zonder overleg en zonder de punten mee te nemen die in de sluitmessage staan. Die topics gaan onherroepelijk op slot, net als deze.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.