Toon posts:

Internet lagg ( + ping )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb de laatste tijd last van mijn internet.

Ik had vroeger altijd draadloos internet, maar door de vele haperingen ( ping stijgt opeens naar 500+ ) kon ik dus geen spel op internet spelen.

Nu heb ik dit verholpen d.m.v een draadje aan te leggen. Dit is een half jaar goed gegaan. Maar sinds kort doet mijn internet weer raar..

Internetten/ surfen gaat ineens heel erg sloom, en bij het spel wat ik speelt haper ik ook in het spel en ik merk het vaak ook. Zelfs als mijn ping relatief laag is hapert het. Maar soms wordt het ook erger en dan stijgt mijn ping van 20 naar bijvoorbeeld 130.

Dus, hoe kan ik zien of ik nog steeds op mijn draadje speel, en dus niet draadloos?

En wat kan het probleem zijn als ik wel nog op mijn draadje speel?

ps. Router reset, en pc opnieuw opstarten al geprobeerd. Er was niets veranderd.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-02 22:02

_Erikje_

Tweaker in Spanje

bel je ISP of zijn kunnen kijken waar het probleem ligt. Misschien is je modem gaar, foute firmware of iets dergelijks.

Verwijderd

Draadloze netwerk adapter even uitschakelen in windows. dan weet je zeker dat tie over de draad speelt :)

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
met ^^ draadloos compleet uitschakelen zodat je zeer weet dat je bedraad werkt. Verder even tracen om te kijken waar je bottleneck ligt daar je provider ook andere links in gebruik genomen kan hebben zodat je ping verhoogd.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik kan niet vinden waar ik het draadloze netwerk adapter kan uitschakelen

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-03 16:15
Kijk eens in Apparaatbeheer, zoek daar naar je draadloze netwerkadapter en schakel deze uit in de Eigenschappen.

Wat zijn verder de specs van je PC? Kan natuurlijk ook zijn dat je PC niet krachtig genoeg meer is om allerlei achtergrondprocessen te draaien (ik zelf heb hier vreselijke graphics-lag als MSN aanstaat bijvoorbeeld, Athlon 3500+).

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-03 09:52
Als je nog een los kaartje hebt, gewoon eruit trekken (met pc uit)

MVG, Frank

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:34:
sorry maar ik kan niet vinden waar ik het draadloze netwerk adapter kan uitschakelen
Dat kun je prima zelf opzoeken toch? Verder niemand in huis die nog met Torrents bezig is, of een ander P2P protocol?

Verwijderd

Als je Vista hebt: netwerkcentrum -> netwerkverbingen beheren

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2009 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb XP, en nee het is alleen mijn zus en mijn pc, en die van me zus staat uit, en die download nooit wat.

Maar ik heb niets verandert.. het kwam van de 1 op de andere dag.

Ik heb net ook geprobeert te spelen, en ik begon met 26 ping ging redelijk, en na 5 min ging het naar 150 ping en bleef het schommelen tussen de 150 en 200 voor een half uur.

Ik snap het echt niet, de draadloos stekker is er ook uit, met het ''ontvangstkastje''.

En ik reboot mijn pc gwn, ik doe avg en msn uit enzo, en nog heb ik lagg

Verwijderd

Is het niet mischien je router die het verkeer niet aan kan? Gebeurt hier ook zo nu en dan en dan wil een reset nog wel eens helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc geeft net een melding : Windows - Onvoldoende virtueel geheugen.

Kan dit er iets mee te maken hebben dat ik een hogere ping krijg en alles slomer gaat op me pc?

zo ja, hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderd

Je ping waarschijnlijk niet, maar alles traag zeker wel.
Probeer eens wat zooi te verwijderen dat draait tijdens windows, of gooi meer RAM erin :)

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Onvoldoende virtueel geheugen wil zeggen dat je of

A te weinig geheugen hebt (start > uitvoeren > msconfig > overtollige meuk uitschakelen)

B je swap file niet toerijkend is (eigenschappen deze computer > geavanceerd > prestaties > virtueel geheugen > vaste waarden (bv 2 GB intern > swap 4096 min EN max)).

Verwijderd

Topicstarter
Zit nog met mijn ping probleem.

Gisteravond was het opeens weg en heb ik een uur op 31ping gezeten, en vanochtend was het ook 20ping ofzo. Maar net een uur geleden wil ik weer spelen, en toen ik de server in kwam ging mijn ping geleidelijk van 30 naar 200..

Hoe kan het dat het de ene keer wel goed gaat en de andere keer ook. ( vroeger had ik dit ook, maar toen had ik draadloos internet! ). Nu heb ik met een draad en moet het lijkt mij altijd constant blijven, zoals het de maanden hiervoor ook altijd was.

Dus hoe kan het dat het de ene keer wel goed gaat en de andere niet? Ik dacht aan een storing ofzo? Of heb ik misschien mijn draadloos internet weer aangezet ofzo? de stekker is er wel uit, maar ik wil graag kunnen zien of mijn draadloos echt uitstaat, maar ik heb niet zoveel verstand van computers.

* Bij netwerkverbindingen staat er: LAN-verbinding, verbonden met firewall & Hamachi, verbonden met firewall.

Verwijderd

Ben jij de enige op je internetverbinding? Zo nee, zit er misschien iemand anders op dat moment zwaar te internetten (youtube / downloaden). Zo ja, heb je zelf niet software draaien die je internetverbinding gebruikt? Zoals torrent / usenet downloads.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet zeker, we hadden altijd dezelfde draadloze internet vanuit 1 kastje, maar nu heb ik voor mezelf een draadje aangelegt, maar wel uit hetzelfde kastje, dus ik denk dat ik en me zus wel op hetzelfde internet zitten. Maar ze heeft haar pc al 3 dagen niet aangeraakt, en dus kan die er niets mee te maken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
/bump

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zoals het er nu naar uitziet, gebruikt het spel dat je speelt meer RAM dan dat je hebt. Door het swappen gaat je ping enorm omhoog, omdat je gehele systeem zwaar wordt belast (je NIC krijgt minder CPU tijd en je latency/ping stijgt).

Moet gek lopen wilt dit niet je probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het gekke is, ik zat vroeger altijd over mijn RAM heen ( 0,5 gb had ik maar ). En ik wilde mijn pc upgraden, dus sneller maken, dus kocht ik 1gb ram bij, en daarna werd hij een stuk sneller.

Nu heb ik 800mb/1500mb in gebruik, en dus 700 mb nog wel vrij.

En ik heb die extra ram nu al 3 maanden, en nu gaat mijn ping etc pas raar doen.

!!! Wat ik wel heb opgemerkt, is dat in de ochtend en na 22:30 de lagg gewoon weg is!
Dus echt van 15:00 - 22:30 heb ik er veel last van, het is nu al 2 dagen achter elkaar precies die tijd.

helpt dat iets?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke provider? Een kabelinternet-abo? Erg druk op de lijn rond die tijd misschien?

Kakt je downloadsnelheid ook in op die tijden?
Pagina: 1