Converteren van DVD naar AVI. Inclusief ondertiteling.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216320

Topicstarter
Geen idee of dit in het goede forum staat.

Ik wil graag het volgende doen; ik wil DVD's converteren naar AVI, zodat ik vervolgens de bestanden kan bekijken op mijn mobiele telefoon (LG Arena). Natuurlijk kun je via Google een shitload aan programma's vinden die de VOB-bestanden van een DVD omzet naar AVI, maar ik heb nog niet het programma gevonden wat ik graag wil. Want naast het omzetten wil ik ook de Nederlandse ondertiteling behouden. Die ondertiteling moet 'ingebakken' zijn in het AVI-bestand, zodat ik de video met ondertiteling op mijn telefoon kan bekijken. Probleem is alleen dat een DVD vaak meerdere ondertitels heeft. Hoe zorg ik er dan voor dat ik alleen de Nederlandse krijg?

Weet iemand zo'n programma, of heeft iemand een ander idee hoe ik een DVD omzet naar AVI, met behoudt van de ondertiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

1 programma :D

Handbrake. Nuff said.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:37
Met FlaskMpeg (oud programmaatje) kon je altijd prima een DVD-tje naar een AVI omzetten en daarbij de Nederlandse ondertiteling mee selecteren (en meebakken).

De Dvd moet wel eerst (geript) op je hd staan, maar dat kun je wel doen met Smartripper/Dvd Decrypter/ Dvd Shrink. :)

Zorg wel voor goede codecs: K-Lite Codec Pack voor video, Radium of Lame voor mpeg-audio.

* Snowwie vraagt zich alleen af of je ondertiteling op een klein schermpje van een mobiel wel goed kunt lezen?

[ Voor 47% gewijzigd door Snowwie op 21-05-2009 00:59 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216320

Topicstarter
Thanks voor de hulp. Het is inmiddels gelukt. Heb uiteindelijk zelf een programma gevonden (PQ DVD to iPhone Video Suite) en daarmee kan ik ook makkelijk DVD's omzetten naar een video voor mijn mobiel. Ondertiteling is makkelijk te lezen, heb ik getest :).