draadloos van NAS naar router via ZPbridge naar SONOS ZP120

Pagina: 1
Acties:

• scientist61
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06-2009
Ik ben het volgende van plan:
- Voor de woonkamer ZP90 + SONOS controler (+cradle)+ zonebridge aangesloten op de router.
- Voor de slaapkamer ZP120 + ipod touch (als zone controler).
Verder heb ik geen meterkast, wil ik zo weinig mogelijk aan apparaten in de huiskamer zien en wil een NAS op zolder plaatsen. Ik heb geen mogelijkheid tot het aanleggen van een kabel. De NAS moet draadloos te bereiken zijn. HOE?
Opties die ik gehoord heb:
1/Een andere extra router (bv linksys) en deze in de ontvangende mode zetten mbv van open source software van Tomato en hierop de NAS aansluiten. Die extra router moet dan draadloos met de router in de woonkamer communiceren. Ik heb allemaal houten vloeren dus bereik moet voldoende zijn.
2/Een NAS die mbv USB stick draadloos kontackt heeft met router in de woonkamer.
Ik weet niet of er meer/betere opties zijn. Ik kan beginnen met een passief gekoelde NAS (minste lawaai) in de woonkamer maar uiteindelijk wil ik deze daar toch niet hebben staan.
Verder weet ik niet welke de meest geschikte NAS is voor mijn setup.
Vanwege het niet kunnen aansluiten van koptelefoon op ZP120 op slaapkamer, wil ik, voor die keer dat ik dit toch wil, de ipod touch gebruiken (16Gb of meer). Ten minste, het is toch mogelijk om de ipod als mp3 speler te gebruiken (dus alleen gebruik maken van mp3 in geheugen van ipod) wanneer ik even niet het SONOS systeem bedien met de ipod?
Voor de woonkamer zal ik nog een aparte versterker of surround systeem moeten aanschaffen om gebruik te maken van de ZP90. Ook al om eenvoudig een koptelefoon aan te sluiten.
Verder heb ik een PC en 2 laptops die de router (E-Tech) in de woonkamer aanspreken.
Hoe kan ik en welk type NAS draadloos bereiken?