Toon posts:

[Kylin] Niet een nieuwe OS, gewoon een Linux.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kylin OS, China gebruikt kylin os om vs buiten de deur te houden

Even geïnstalleerd op een VM om te bekijken.
Lijkt me gewoon een Linux, waarschijn Redhat/Fedora vanwege de RPM tools in de OS.

Wat screenies:

Bootloader GRUB
Laadscherm
Login scherm
Desktop
Browser

het is dus echt niet zo speciaal, maar ik zal hem nog wat verder onderzoeken.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 10:33

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het lijkt in ieder geval de Linux kernel te gebruiken, dus waarschijnlijk gewoon een nieuwe distributie. Niet zo speciaal dus. Alleen ziet die Window Manager er wel minder standaard uit. (Alhoewel, lijkt wel een aangepaste KDE3.)

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-05-2009 19:46 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-01 11:20
Sun Java Desktop zoals er op het laatste screenshot staat (en ook wat ik dacht voordat ik die screenshot zag). Als dit op (Open)Solaris gebaseerd is lijkt het me nogsteeds een beetje hypocriet aangezien Sun toch ook Amerikaans is. Wellicht een project ala Nexenta alleen dan met RPMs ipv debian packages.

Of wellicht is het gewoon Linux met een SJD-achtige GUI, het kan natuurlijk allemaal.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
silentsnake schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:00:
[..] Als dit op (Open)Solaris gebaseerd is [..]
Het is alweer een tijdje geleden dat ik Solaris heb gebruikt, maar ik kan me niet voorstellen dat er tegenwoordig bij een:
uname -a
"GNU/LINUX" tevoorschijn komt . :D

[ Voor 6% gewijzigd door SirNobax op 20-05-2009 20:15 ]

Pentaxiaan

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is gewoon KDE3.

Kan ook kloppen gezien de antieke 2.4 kernel die in 2006 is gebakken.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Zijn dat screenies die jij zelf gemaakt hebt? Kernel 2.4.18 :) :D :+ roflol

't Is niet alleen gewoon Linux, het is ook nog eens gewoon Linux uit 2002!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de screenies heb ik zelf gemaakt.

En het is geen KDE, maar gewoon Gnome.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

GNOME met KDE icoontjes en de KDE layout.

:+

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 10:33

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarschijnlijk is het de bedoeling van de Chinezen om buitenlandse hackers op die manier op het verkeerde been te zetten? :+

Nee serieus, net of het een hacker wat kan schelen welke Desktop Manager er draait. Het is gewoon Linux, en zal dus ook dezelfde veiligheidslekken bevatten. (Hoewel ze dat dus beperken door antieke versies van vanalles te gebruiken...)

[ Voor 49% gewijzigd door --MeAngry-- op 21-05-2009 00:45 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• driaker
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09-2025
LOL
Ik herkende die browser icoontjes! Dat is gewoon Netscape Communicator :)

watte?

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Rofl, goed topic. Dus feitelijk is het gewoon een outdated OS? Wat is dan de strategie? Dit is nog erger dan al die 'ja we houden liever oudere software want daar kennen we de kuren van' smoesjes van mensen die nog IE6 draaien :9
Boudewijn schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:27:
GNOME met KDE icoontjes en de KDE layout.
nuff said :')

[ Voor 27% gewijzigd door Vyo op 21-05-2009 03:54 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-01 16:07
Als we dan toch gaan mierenneuken:

Linux is geen operating system, het is 'maar' een kernel die op het GNU OS draait

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Ik zit mij zo af te vragen, een OS waarvan het bestaan wordt ontkend en jij installeert het zomaar?
Hoe weet je dat dit China's Kylin is en niet gewoon een linux distro die door een grappenmaker is geskinned (wat echt niet zoveel werk is)?

Verder dacht ik toch echt dat de kernel het OS maakt... en het wordt vaak GNU/Linux genoemd omdat er zoveel GNU tools worden gebruikt in Linux (dus bovenop Linux en niet Linux bovenop GNU spul)....

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
Je hebt ook bijv. GNU/BSD, GNU/Solaris, BSD/Linux, Android/Linux etc. En vrijwel elke (desktop)unix komt tegenwoordig met KDE en/of Gnome. Voor een desktop-gebruiker zit er erg weinig verschil daartussen.
Linux is enkel een kernel, is weinig opvallend, en het gebruiken als synoniem voor GNU/Linux is niet echt eerlijk voor de andere mogelijkheden. Dat GNU/Linux de meest gebruikte combinatie is doet daar niets aan af.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
driaker schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 03:20:
LOL
Ik herkende die browser icoontjes! Dat is gewoon Netscape Communicator :)
Nee, het is Mozilla, een afgeleide van Netscape Communicator die hier inmiddels al enige jaren niet meer doorontwikkeld wordt.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Keeper of the Keys schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:56:
Ik zit mij zo af te vragen, een OS waarvan het bestaan wordt ontkend en jij installeert het zomaar?
Hoe weet je dat dit China's Kylin is en niet gewoon een linux distro die door een grappenmaker is geskinned (wat echt niet zoveel werk is)?
Klopt, dat weet ik inderdaad niet.
Maar het is wel erg snel na het nieuwsbericht uitgekomen.

Ik denk dat er 3 mogelijkheden zijn.

1) Dit is inderdaad het Kylin OS die de chinese regering gaat gebruiken.
2) Dit OS is ooit een keer gemaakt (in China), geruchten werden groter en groter, maar het zijn alleen maar geruchten. Opgeblazen door de pers.
3) Een grappemaker heeft het even snel in elkaar gezet, Al lijkt me dat sterk aangezien het vrij snel uitkwam, heeft een eigen installer waaronder je kunt kiezen voor een chinese taal of engels. Trouwens, als je zelf een Linux wilt skinnen, dan doe je dat met een nieuwe kernel en nieuwe software versies aangezien daar veel makkelijker aan te komen is dan oude software versies.

Als ik tijd heb zal ik vandaag wat exploits uitvoeren op de OS, kijken of ze die lekken die er toen inzaten hebben gefixed.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

--MeAngry-- schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:44:
Waarschijnlijk is het de bedoeling van de Chinezen om buitenlandse hackers op die manier op het verkeerde been te zetten? :+

Nee serieus, net of het een hacker wat kan schelen welke Desktop Manager er draait. Het is gewoon Linux, en zal dus ook dezelfde veiligheidslekken bevatten. (Hoewel ze dat dus beperken door antieke versies van vanalles te gebruiken...)
mja pak dan openbsd.
Pagina: 1