Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik een Fujifil S1000fd gekocht.
Hij bevalt me erg goed, maar ik vroeg me af, kan ik hier ook filters op monteren?

Ik ben al stevig op zoek geweest, maar heb zo gauw geen direct resultaat.
Het probleem huist in dat er geen lens thread aan het einde van de lens zit, maar hier zit wel een bayonet koppeling op. Naar verluid zou dit compatible moeten zijn met een Nikon F-Bayonet.

-Klopt dit? Is het inderdaad Nikon F-Bayonet compatible?
-Bestaan er adapter ringen voor? Ik kon ze zo snel niet vinden. Waar zou ik ze kunnen krijgen?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op p134 van je handleiding staat een systeemoverzicht van je camera en op de pagina erna staat een accessoireoverzicht. Hierbij staat, net als op de site en op dpr, niks over een filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Je kunt het zo doen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
mig29: Dat er niks over in de handleiding staat, noch op de website van Fujifilm is mij bekend. Waar het mij om gaat is dat er geen thread in zit maar wel een bayonet fitting, die ovrigens niet voor de lenscap gebruikt wordt (die klemt om de lensbody heen namelijk).
Die bayonet fitting zou een Nikon F-Bayonet (of compatible) moeten zijn, volgens iets wat ik heb gelezen. Mijn vraag: klopt dat? en zo ja, weet iemand daar een adapter ring voor te vinden?

Erasmo: Heel creatief, maar ik ga toch liever niet aan het DIY-en met m'n nieuwe camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dat lijkt me sterk, aangezien dit een F-mount is:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0c/Nikon_f_black.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Hmm ok...
Naja, the search continues...

Ik snap alleen niet waarom die bayonet style ring in de lens zit... Er zijn geen attachments voor blijkbaar... Had er toch graag een filtertje als bescherming op gezet... naja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er niet een zonnekap met bajonetsluiting?
Pagina: 1