Ik heb een domein. Ik heb een aantal users gemaakt in AD. En heb een path voor het roaming profile opgegeven, ergens op een share. Het profiel wordt aangemaakt, en alles werkt perfect. Maar ik kan er als administrator niet in. Maar de desbetreffende user kan er wel bij. Als ik de NTFS permissies over die map bekijk via die user, zie ik dat de administrator helemaal geen permissies heeft. Is er een manier om de administrators groep meteen alle permissies te geven over een profile als deze wordt aangemaakt.(dus de eerste keer als een user zich aanmeld)?
Als je een user account in de AD goed hebt ingericht (dus met Administrator rechten etc.) kun je vervolgens van die account steeds ''copy'' maken. Dan neemt hij de goede rechten over.
Je moet dus dan niet meer <rechtsklik> Nieuwe gebruiker gaan toevoegen.
Je kan nu gewoon de administator (groep) toevoegen lokaal op de server zelf.
Je moet dus dan niet meer <rechtsklik> Nieuwe gebruiker gaan toevoegen.
Je kan nu gewoon de administator (groep) toevoegen lokaal op de server zelf.
[ Voor 14% gewijzigd door brianb op 20-05-2009 18:57 ]
Verwijderd
maak een map aan op de share:
_default user
zet daar de rechten op, eventueel alle supmappen ook aanmaken, zoals my documents, desktop, etc
heb je een nieuwe gebruiker, maak dan een kopie van de default map en hernoem deze naar %username%
_default user
zet daar de rechten op, eventueel alle supmappen ook aanmaken, zoals my documents, desktop, etc
heb je een nieuwe gebruiker, maak dan een kopie van de default map en hernoem deze naar %username%
In een group policy toepassen:
Computer configuration > Administrative Templates > Network > Roaming Profiles > "Add the administrators group to all profiles" (niet zeker of dit de exacte naam is maar hiermee vind je het wel.
Setting toepassen op de computers waarop je gebruikers inloggen, NIET op de server (en het is een computer setting dus die is ook niet op users toe te passen).
Computer configuration > Administrative Templates > Network > Roaming Profiles > "Add the administrators group to all profiles" (niet zeker of dit de exacte naam is maar hiermee vind je het wel.
Setting toepassen op de computers waarop je gebruikers inloggen, NIET op de server (en het is een computer setting dus die is ook niet op users toe te passen).