IKE en IPSec via een SpeedTouch 780

Pagina: 1
Acties:

• michielvoo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09-2020
Ik probeer een VPN verbinding op te zetten vanaf huis naar werk. Ik heb thuis InternetPlusBellen. Iemand anders heeft al succesvol verbinding gemaakt, mij lukt het niet. Ik heb zijn instellingen geimporteerd in mijn programma, dus daar ligt het niet aan. Het enige dat ik kan bedenken is dat het een probleem is met de routering, en dus met de SpeedTouch. Ook omdat de VPN client aangeeft dat de VPN gateway niet gevonden kan worden (no response). En inderdaad, ik heb met Microsoft Network Monitor gekeken, er komt geen reactie van de VPN gateway terug.

Ik heb KPN al gemaild, volgens hun kan het niet aan de SpeedTouch modem liggen. Maar dan weet ik niet waar het wel aan ligt. Ik heb ook de firewall van Windows XP al uitgezet.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Bedankt!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Bel de helpdesk van je werk eens? Die kunnen aan hun kant kijken.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Je probeert die verbinding direct met je Speedtouch op te zetten of middels een 3rd party app op je werkstation?

Die VPN is dat IPSEC, PPTP, L2TP of what?

De gateway op de zaak hangt die direct aan internet of is dat een NAT-ed device?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• michielvoo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09-2020
Je probeert die verbinding direct met je Speedtouch op te zetten of middels een 3rd party app op je werkstation?
3rd party app, o.a. een van GreenBow en een van NCP.
Die VPN is dat IPSEC, PPTP, L2TP of what?
IPSEC
De gateway op de zaak hangt die direct aan internet of is dat een NAT-ed device?
Direct aan internet.

Opmerkelijk is nog dat met het programma ike-scan er wel een antwoord binnenkwam op mijn computer. ike-scan gaf keurig aan met welke configuratie er sprake was van een 'handshake'

Verwijderd

Telnet is naar je modem, pruts is wat met het commando "connection unbind".. Tip: je moet IKE en AH iig unbinden.
Pagina: 1