die a-gps heb je toch niet nodig als je rechtstreeks verbinding kunt maken met gps-satellieten?Beelzebassie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:31:
[...]
Grootste verschil met de slide? Geen A-GPS...
En waarom zou je een 6700 gebruiken voor mobiel internetten? Daar leent het toestel zich niet echt voor - heb d'r wel gebruikt als modem maar dat is natuurlijk heel iets anders.
Nodig niet, maar je hebt wel veel sneller je positie te pakken met A-GPS.Anoniem: 112302 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:45:
[...]
die a-gps heb je toch niet nodig als je rechtstreeks verbinding kunt maken met gps-satellieten?
Mijn 6700 loopt constant vast. Met name met navigatie. Ik wacht al weken op dat ik mijn telefoon kan omruilen voor een nieuwe bij T-mobile. Zou dit ook alleen aan de firmware kunnen liggen. Met andere woorden als ik de 13.10 software erop zet, zou het dan over zijn?
Tot nu toe weerhoud ik mijzelf om dit te doen want ik ben bang dat hierdoor mijn garantie vervalt.
Tot nu toe weerhoud ik mijzelf om dit te doen want ik ben bang dat hierdoor mijn garantie vervalt.
...maar dat kan de Slide ook niet.Anoniem: 112302 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:45:
[...]
die a-gps heb je toch niet nodig als je rechtstreeks verbinding kunt maken met gps-satellieten?
Anoniem: 112302
oww dus het toestel heeft helemaal geen gps?
die a-gps is ook maar een verkoopstruuk toch? of is die nauwkeurig genoeg?
de man van phone arena (youtube) zegt dat op de classic de knoppen niet goed werken? en dat op de classic s40 draait en op de slide s60? wat is hier precies het verschil tussen?
sorry voor de vele vragen, maar die slide ziet er zó goed uit imo, en ik ben al lang op zoek naar een degelijk toestel en jullie zijn er zeer enthousiast over dus dit kan mijn volgende toestel worden!
De slide heeft uberhaupt geen GPS. A-GPS is een extra dat zorgt voor een snellere lokalisatie. Zonder A-GPS duurt het meestal een paar minuten voordat hij een satelliet heeft opgepikt, met A-GPS ingeschakeld slechts een paar seconden. Dit kost wel een beetje dataverkeer.
Zowel de classic als de slide draaien op S40. S40 is een besturingssysteem wat heel beperkt is, bedoeld voor 'simpele' telefoons zonder (teveel) multitasking. S60 kan je zien als een meer volwaardig systeem, multitasking dus.
Zowel de classic als de slide draaien op S40. S40 is een besturingssysteem wat heel beperkt is, bedoeld voor 'simpele' telefoons zonder (teveel) multitasking. S60 kan je zien als een meer volwaardig systeem, multitasking dus.
Anoniem: 367894
Als ik jou was zou ik naar een nokia servicepoint in de buurt gaan.mrbeegee schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:56:
Mijn 6700 loopt constant vast. Met name met navigatie. Ik wacht al weken op dat ik mijn telefoon kan omruilen voor een nieuwe bij T-mobile. Zou dit ook alleen aan de firmware kunnen liggen. Met andere woorden als ik de 13.10 software erop zet, zou het dan over zijn?
Daar kunnen ze kijken wat er mis is en ook de firmware vervangen.
Volgens mij draait de Slide S60 3rd Edition, Feature Pack 2.xabre16v schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:48:
Anoniem: 171750
In software versie 13.10 heb ik een bugje ontdekt.
Wanneer je de toetsen blokkeerd kan je het fototoestel nog starten als je lang op de fotoknop duwt (tenzij de screensvaer aan is).
Wanneer je de toetsen blokkeerd kan je het fototoestel nog starten als je lang op de fotoknop duwt (tenzij de screensvaer aan is).
InderdaadBeelzebassie schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 01:15:
[...]
Volgens mij draait de Slide S60 3rd Edition, Feature Pack 2.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Anoniem: 303357
Doorheen dit topic sporadisch zien opduiken, maar in mijn geval een groot issue: bluetooth op deze telefoon!
- problemen begonnen toen (na enkele weken goed gewerkt te hebben) de combinatie met mijn parrot carkit niet meer werkte (enkel onverstaanbare 'noise' bij gesprekken). Hiervoor een oplossing gezocht (parrot en nokia gsm een firmware update geven)
- bij connectie met pc problemen met USB (hier oplossing gevonden btw)
- na eindelijk te kunnen flashen (hoogst mogelijke versie die ik kan krijgen v10.50) kan ik bluetooth gewoon niet meer aanzetten...
Op het Nokia forum blijken veel gelijkgestemden te zijn, maar voorlopig geen oorzaak (toch software, of hardware? (BTheeft reeds gewerkt...)) of oplossing (nokia zwijgt zelf ook in alle talen)...
Uit de reacties blijkt dat omruilen zelfs niet altijd soelaas brengt... Voor mijn part is het voortaan
nokia...
Iemand die reeds succesvol dit probleem kunnen oplossen heeft?
- problemen begonnen toen (na enkele weken goed gewerkt te hebben) de combinatie met mijn parrot carkit niet meer werkte (enkel onverstaanbare 'noise' bij gesprekken). Hiervoor een oplossing gezocht (parrot en nokia gsm een firmware update geven)
- na eindelijk te kunnen flashen (hoogst mogelijke versie die ik kan krijgen v10.50) kan ik bluetooth gewoon niet meer aanzetten...
Op het Nokia forum blijken veel gelijkgestemden te zijn, maar voorlopig geen oorzaak (toch software, of hardware? (BTheeft reeds gewerkt...)) of oplossing (nokia zwijgt zelf ook in alle talen)...
Uit de reacties blijkt dat omruilen zelfs niet altijd soelaas brengt... Voor mijn part is het voortaan

Ik heb vorige week mijn 6700 ontvangen met een abonnement van T-mobile. Alles leek goed te gaan maar toen ik het toestel een keer uitzette kreeg ik hem niet meer aan. Hij start wel op maar als ik dan bijv. naar menu wil gaan begint hij raar te doen en valt uit. Nadat hij daarna een uur aan de oplader heeft gelegen lukte het uiteindelijk om hem weer aan te krijgen. Hij heeft het toen 4 dagen goed gedaan. Tot vanmorgen, ik zette hem uit en kreeg hem weer niet aan. Batterij geeft aan dat hij helemaal vol is.
Ook met een andere simkaart hetzelfde probleem, heb nog geprobeerd zonder geheugenkaartje maar ook geen positief resultaat. Ben hem nu weer aan het opladen, maar heeft iemand nog een suggestie?
Heb namelijk nog geen zin hem terug te sturen en hem weken kwijt te zijn.
Ook met een andere simkaart hetzelfde probleem, heb nog geprobeerd zonder geheugenkaartje maar ook geen positief resultaat. Ben hem nu weer aan het opladen, maar heeft iemand nog een suggestie?
Heb namelijk nog geen zin hem terug te sturen en hem weken kwijt te zijn.
Anoniem: 373998
heb net mijn 6700 verkocht > wil een nieuwe mobiel aanschaffen zit te denken aan de *spam* > iemand ervating mee.....?
[ Voor 30% gewijzigd door pven op 27-09-2010 20:42 ]
pricewatch: Nokia 2730 Classic ZwartAnoniem: 373998 schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:12:
heb net mijn 6700 verkocht > wil een nieuwe mobiel aanschaffen zit te denken aan de *spam* > iemand ervating mee.....?
http://www.google.nl/sear...&aqi=g2&aql=&oq=&gs_rfai=
[ Voor 22% gewijzigd door pven op 27-09-2010 20:43 ]
Volgens Nokia is de 13.xx FW nu voor iedereen beschikbaar. Binnenkort maar weer eens een poging wagen...
Kan me bijna niet voorstellen dat het een software probleem is, ik heb ook een parrot carkit en die werkt prima samen met de 6700. En ik heb al diverse firmware versies op de 6700 gehad die allemaal zonder bluetooth problemen met de parrot werken.Anoniem: 303357 schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:47:
Doorheen dit topic sporadisch zien opduiken, maar in mijn geval een groot issue: bluetooth op deze telefoon!
Uit de reacties blijkt dat omruilen zelfs niet altijd soelaas brengt... Voor mijn part is het voortaannokia...
Als ik jou was zou ik hem toch proberen om te ruilen.
Ik heb de telefoon nu een week. Maar ik heb wel spijt. Voor mij is het belangrijk om mail te kunnen ontvangen met meerder accounts. Dit is helaas niet meer mogelijk dankzij nieuwere firmware.
Volgens onderstaande link is het mogelijk;
http://europe.nokia.com/s.../new-e-mail-notifications
Nu is die optie verdwenen en vervangen door een Nokia programmaatje. Zal mijn provider vragen of er oudere firmware terug gezet kan worden en anders wordt het Nokia exit!
Volgens onderstaande link is het mogelijk;
http://europe.nokia.com/s.../new-e-mail-notifications
Nu is die optie verdwenen en vervangen door een Nokia programmaatje. Zal mijn provider vragen of er oudere firmware terug gezet kan worden en anders wordt het Nokia exit!
Anoniem: 322877
Dat ligt niet aan de 13.10 maar aan de zomertijd instelling. De zomertijd instelling kan je vinden waar je de tijd insteld.peterkuli schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:37:
Ik weet niet of het sinds firmware 13.10 is maar het viel me laatst op dat de tijd die bij een ontvangen smsje staat niet goed is. Hij geeft het een uur te vroeg aan.
Meer mensen dit probleem?
Als het niet lukt dan laat het maar weten
Dit is afhankelijk van de productcode van je toestel (zie nr onder accu) Sommige productcodes kun je nog niet via nokia updatenBeelzebassie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:31:
Volgens Nokia is de 13.xx FW nu voor iedereen beschikbaar. Binnenkort maar weer eens een poging wagen...
Mij is het wel gelukt
Anoniem: 322877 schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:35:
[...]
Dat ligt niet aan de 13.10 maar aan de zomertijd instelling. De zomertijd instelling kan je vinden waar je de tijd insteld.
Als het niet lukt dan laat het maar weten
Maar toch bedankt!peterkuli schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:19:
Volgens mij heb ik het nu opgelost. De tijdzone stond goed (GMT+1) maar de zomertijd stond op 0. Die heb ik nu op +1 gezet, de juiste tijd ingesteld (die ging nu natuurlijk ook een uur vooruit) en nu is het goed!
Ik wil graag MSN op mijn telefoon zetten. Maar ik kan niet echt vinden waar ik dat vandaan kan halen, iemand hier goede suggesties?
kennelijk wel, want Zo (http://store.ovi.com/search?q=messenger) vind ik veel relevantere resultaten
Ik heb een klein filmpje gemaakt met mijn gsm maar mijn pc speelt die niet af. Waar kan dat aan liggen?
Aan je pc misschien ??Anoniem: 322877 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:23:
Ik heb een klein filmpje gemaakt met mijn gsm maar mijn pc speelt die niet af. Waar kan dat aan liggen?
Dit klopt sinds 10.5. En ik betwijfel dat ze je telefoon willen downgraden. De nieuwe client vind ik ook wat tegenvallen en had liever het oude systeem.niwesa schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:59:
Voor mij is het belangrijk om mail te kunnen ontvangen met meerder accounts. Dit is helaas niet meer mogelijk dankzij nieuwere firmware.
..
Het is trouwens wel mogelijk om meerdere accounts in te stellen. Ook kun je "notifications" krijgen door je aan te melden voor: http://email.nokia.com/ service van Nokia. Hierin ziet Nokia hun verbetering denk ik, namelijk de push notificaties die de concurrentie allang in de vingers heeft. Geef mij maar de oude situatie.
Pas trouwens op: Je kan nog steeds vanuit je adresboek emailen! Je stuurt dan een MMS (en wordt ook afgerekend als MMS). Raar dat Nokia dit niet even vermeld (en stom dat ik niet even beter had gekeken).
[ Voor 3% gewijzigd door Wobblier op 14-09-2010 15:09 ]
Wellicht vergis ik mij, maar is Nokia Messaging niet uitsluitend voor s60?
Ja, denk ik ook. Kijk even of je wel de juiste codecs hebt geïnstalleerd
Als je deze: http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm installeerd zou het moeten werken.Of je moet gewoon los de mp4(mpeg4) codec installerenAnoniem: 322877 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:21:
[...]
Ja dat snap ik ook wel maar hoe moet ik dat oplossen
Ja wat denk je nou? Dat wij hier allemaal een glazen bol hebben waarin wij precies zien hoe jouw situatie is? Jouw probleem kan 1000 en 1 oorzaken hebben.Anoniem: 322877 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:21:
[...]
Op jouw vraag kun je bijvoorbeeld perfect antwoorden: zet stroom op je voeding en laat de pc eens opstarten. Je zegt namelijk: 'mijn pc speelt het filmpje niet af'. Waarop ik op mijn beurt zeg: zet je pc dan eens aan.
Omschrijf je probleem eens beter met meer details, welke mediaplayer gebruik je, welke codecs heb je geinstalleerd, geeft de mediaplayer alleen zwart beeld, heb je wel of geen geluid.
Je tweede reactie slaat overigens ook nergens op. Wij weten ook wel dat jij weet dat het ergens aan ligt. De reactie van iemand 'aan je pc misschien?' geeft diegene niet voor niks. Dat is een dom antwoord op een domme vraag en hij wil daarmee aangeven dat je meer informatie moet geven. Maar wat doe jij? 'ja dat weet ik ook wel, maar hoe los ik dat op?'. Nu heb je dus al 2 postings gedaan waar precies 0,0 (nul komma nul) informatie in staat en waar niemand ook maar iets aan heeft.
Deze reactie heeft voor mij geen informatie maar binnenkort kijkt mijn vriend mijn pc na.peterkuli schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:06:
[...]
Ja wat denk je nou? Dat wij hier allemaal een glazen bol hebben waarin wij precies zien hoe jouw situatie is? Jouw probleem kan 1000 en 1 oorzaken hebben.
Op jouw vraag kun je bijvoorbeeld perfect antwoorden: zet stroom op je voeding en laat de pc eens opstarten. Je zegt namelijk: 'mijn pc speelt het filmpje niet af'. Waarop ik op mijn beurt zeg: zet je pc dan eens aan.
Omschrijf je probleem eens beter met meer details, welke mediaplayer gebruik je, welke codecs heb je geinstalleerd, geeft de mediaplayer alleen zwart beeld, heb je wel of geen geluid.
Je tweede reactie slaat overigens ook nergens op. Wij weten ook wel dat jij weet dat het ergens aan ligt. De reactie van iemand 'aan je pc misschien?' geeft diegene niet voor niks. Dat is een dom antwoord op een domme vraag en hij wil daarmee aangeven dat je meer informatie moet geven. Maar wat doe jij? 'ja dat weet ik ook wel, maar hoe los ik dat op?'. Nu heb je dus al 2 postings gedaan waar precies 0,0 (nul komma nul) informatie in staat en waar niemand ook maar iets aan heeft.
Dit topic gaat over de nokia 6700 en niet over pc problemen.Anoniem: 322877 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:21:
[...]
Er is vast wel ergens een forum te vinden die dit probleem heeft besproken.
Nee allicht niet, of je wilt er geen informatie uithalen. Net zoals je ook geen moeite in je probleem wilt steken. Dat zegt genoeg over jou en precies zoals ik verwacht had, want waar zijn je details? Waar is je omschrijving van het probleem? In plaats van iets van mijn vorige post op te steken plaat je alweer (inmiddels derde) posting waar helemaal niemand iets aan heeft.Anoniem: 322877 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:21:
[...]
Deze reactie heeft voor mij geen informatie maar binnenkort kijkt mijn vriend mijn pc na.
Vreemd, je hebt gelijk. De 6700 staat er niet bij als te kiezen telefoon bij email.nokia. Toch kreeg ik hier een redirect vanuit mijn 6700. Nokia heeft een linkje ergens laten zitten?Beelzebassie schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:26:
Wellicht vergis ik mij, maar is Nokia Messaging niet uitsluitend voor s60?
Nou ik kan die van mij nog steeds niet updaten... Nog steeds op 10.50...Beelzebassie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:31:
Wordt wel eens tijd dat Nokia de 13.xx firmware voor iedereen beschikbaar maakt...

Geen wonder dat het zo slecht gaat met Nokia... service naar de klant is 3x niks...
[ Voor 10% gewijzigd door FiRePaTH op 02-10-2010 00:50 ]
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Het heeft toch meer te maken met je provider dan Nokia? Bij mij werkte het overigens vlekkeloos... navigatie is echt een uitkomst.FiRePaTH schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 00:48:
[...]
Nou ik kan die van mij nog steeds niet updaten... Nog steeds op 10.50...
Wordt wel eens tijd dat Nokia de 13.xx firmware voor iedereen beschikbaar maakt...
Geen wonder dat het zo slecht gaat met Nokia... service naar de klant is 3x niks...
klopt, de provider moet de niewe software eerst goedkeuren en dat kan soms wel even duren.Beelzebassie schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:16:
[...]
Het heeft toch meer te maken met je provider dan Nokia? Bij mij werkte het overigens vlekkeloos... navigatie is echt een uitkomst.
Ik kan sinds installatie van nieuwe windows XP geen goede verbinding krijgen via USB met mijn 6700. Windows is up to date wat betreft patches en op 6700 draait software versie 10.50.
Voor de zekerheid nog even op een andere XP bak geprobeerd maar daar werkt het wel. Via "Gegevensopslag" werkt het wel, ik kan mijn telefoon dan benaderen via de windows verkenner. Ik heb mijn telefoon standaard ingesteld staan op "PC Suite". Als ik hem verbind krijg ik na een tijdje "Geen reactie van Host", vervolgens krijg ik op mijn telefoonscherm drie opties, als ik dan kies voor "PC suite" werkt het dus niet, mijn OVI Suite vindt hem niet.
Ik heb via add / remove programs mijn "Nokia Connectivity Cable Driver" verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Mijn telefoon wordt dan herkend maar vervolgens krijg ik de error "A problem occured during hardware installation. Your new hardware might not work properly."
Ik blijf dit probleem houden, stappen die ik al heb doorlopen zijn:
- Verwijderen van alle Nokia software, OVI/PC suite en losse drivers en opnieuw installeren. PC suite gaf eerder exact hetzelfde probleem.
- Verschillende USB poorten geprobeerd, zowel op de voorkant als achterkant van de PC.
- Bij apparaatbeheer geprobeerd alles wat met USB te maken heeft te verwijderen, dit ging goed tot mijn muis en toetsenbord niet meer werkte, verbonden via USB
. PC opnieuw opgestart en toen herkende deze mijn muis en toetsenbord gelukkig weer.
Wat kan ik nog doen? Ik weet het nu echt niet meer!
Het is opgelost zie http://discussions.europe...ection-problem/m-p/359807 voor als je tegen hetzelfde probleem aanloopt
Voor de zekerheid nog even op een andere XP bak geprobeerd maar daar werkt het wel. Via "Gegevensopslag" werkt het wel, ik kan mijn telefoon dan benaderen via de windows verkenner. Ik heb mijn telefoon standaard ingesteld staan op "PC Suite". Als ik hem verbind krijg ik na een tijdje "Geen reactie van Host", vervolgens krijg ik op mijn telefoonscherm drie opties, als ik dan kies voor "PC suite" werkt het dus niet, mijn OVI Suite vindt hem niet.
Ik heb via add / remove programs mijn "Nokia Connectivity Cable Driver" verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Mijn telefoon wordt dan herkend maar vervolgens krijg ik de error "A problem occured during hardware installation. Your new hardware might not work properly."
Ik blijf dit probleem houden, stappen die ik al heb doorlopen zijn:
- Verwijderen van alle Nokia software, OVI/PC suite en losse drivers en opnieuw installeren. PC suite gaf eerder exact hetzelfde probleem.
- Verschillende USB poorten geprobeerd, zowel op de voorkant als achterkant van de PC.
- Bij apparaatbeheer geprobeerd alles wat met USB te maken heeft te verwijderen, dit ging goed tot mijn muis en toetsenbord niet meer werkte, verbonden via USB
Wat kan ik nog doen? Ik weet het nu echt niet meer!
Het is opgelost zie http://discussions.europe...ection-problem/m-p/359807 voor als je tegen hetzelfde probleem aanloopt
[ Voor 5% gewijzigd door mol99 op 02-10-2010 14:26 ]
ok achteraan in de rij aangesloten met een 6700 probleempje:
Ik wilde de firware updaten (was van 2009) DUs ik via de telefoon software gedownload.
Ging best snel.. telefoon gaat in de installatiemodus en het scherm wordt zwart.
Ik zet de telefoon na een tijdje weer aan en het scherm blijft zwart, op een enkel dun wit lijntje na.
En nu doet het ding dus niets meer. Aanzetten geeft alleen maar het witte lijntje weer en en na drie keer flikkeren is het scherm weer zwart.
Kan ik op een of andere manier dit ding nog weer resetten naar de fabrieksinstelling? (soort reset knopje net als bij bijv. TOMTOM??)
Ik kan de telefoon niet meer benaderen via de pc (nokia-suite e.d.)
Accu is er al uitgeweest e.d. maar niets helpt.
Ik wilde de firware updaten (was van 2009) DUs ik via de telefoon software gedownload.
Ging best snel.. telefoon gaat in de installatiemodus en het scherm wordt zwart.
Ik zet de telefoon na een tijdje weer aan en het scherm blijft zwart, op een enkel dun wit lijntje na.
En nu doet het ding dus niets meer. Aanzetten geeft alleen maar het witte lijntje weer en en na drie keer flikkeren is het scherm weer zwart.
Kan ik op een of andere manier dit ding nog weer resetten naar de fabrieksinstelling? (soort reset knopje net als bij bijv. TOMTOM??)
Ik kan de telefoon niet meer benaderen via de pc (nokia-suite e.d.)
Accu is er al uitgeweest e.d. maar niets helpt.
@Mart76: lees het topic even door en download Phoenix, vervolgens:
Anoniem: 367894 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:55:
[...]
Verander in phoenix de connection van usb naar "no connection" (Door de no connection boven aan te zetten in het schermpje verbindingen.)
Hierna doe je open product.
Kies voor RM-470 Nokia 6700 classic.
Ga naar flashing en kies firmware update.
Selecteer in dit scherm de goede firmware.
vink het selectie vakje "Dead phone usb flashing" aan.
Klik op refurbish.
Phoenix zou nu jou dode telefoon gewoon moeten gaan flashen, ik heb dit zelf ook al eens met succes gedaan.
Succes.
@ Peter...peterkuli schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:20:
@Mart76: lees het topic even door en download Phoenix, vervolgens:
[...]
Helaas... ding is echt zo dood als een pier..
melding phoenix:
The flashing failed. Do you like to retry the flashing?
HRESULT 0x84210027 (-2078212057)
Firmware updating failed. Error 0x8401F141 - Flash: Boot rom was not detected after phone boot up. Unable to start flashing.
Zal morgen eens naar de telecom shop gaan. Toch knap om met een druk op de knop, zoveel techniek het zwijgen op te leggen

Dan moet je inderdaad even langs de winkel, succes!
Anoniem: 379087
Ik sta op het punt via superdeal.nl een nokia 6700 black te nemen.
Wil hem oa als modem voor mijn laptop gebruiken..
Na het nodige aan problemen hier gelezen te hebben vraag ik me af of dat een verstandige keuze gaat zijn.
Wie kan mij hiermee helpen?
Wil hem oa als modem voor mijn laptop gebruiken..
Na het nodige aan problemen hier gelezen te hebben vraag ik me af of dat een verstandige keuze gaat zijn.
Wie kan mij hiermee helpen?
Als je nu al twijfelt dan zou ik het iig niet doen 
Voor de rest kan ik je niet helpen.
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
constructief antwoord....Minkie schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:16:
Als je nu al twijfelt dan zou ik het iig niet doen
iemand hier die me wel kan adviseren.
Ik wil met de laptop het www op kunnen met de N6700 als modem.
Ik ga geen films downloaden oid dus heb geen supersnelle verbinding nodig.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 379087 op 11-10-2010 18:00 ]
Heb de 6700 ook in bezit. Ik heb het meegeleverde 1GB memory SD kaartje vervangen door een 4GB Verbatim SD-HC kaartje (class 4). Echter met de 4GB kaart reageert het toestel traag tot soms niet, met name wanneer er een foto of video gemaakt wordt.
Heeft dit te maken met de snelheid van het kaartje i.c.m. de 6700 ?
Heb er een Class 2 Sandisk Ultra inzitten van 4 GB, maar kan niet zeggen dat ik verschil merk... Ik maak dan ook niet erg veel foto's en gebruik die ruimte vooral voor navigatie.Spoonman2008 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:39:
Heb de 6700 ook in bezit. Ik heb het meegeleverde 1GB memory SD kaartje vervangen door een 4GB Verbatim SD-HC kaartje (class 4). Echter met de 4GB kaart reageert het toestel traag tot soms niet, met name wanneer er een foto of video gemaakt wordt.
wie gebruikt de 6700 als modem voor de laptop en kan hier wat ervaringen neerzetten evt tips
Blijkbaar geeft de Sandisk geen problemen. Dat werd min of meer ook bevestigd in de winkel waar ik ben geweest vanmiddag. De 6700 accepteert niet alle merken SDkaarten.Beelzebassie schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:48:
[...]
Heb er een Class 2 Sandisk Ultra inzitten van 4 GB, maar kan niet zeggen dat ik verschil merk... Ik maak dan ook niet erg veel foto's en gebruik die ruimte vooral voor navigatie.
Dan heb jij mazzel met je keuze gehad.
In ieder geval kan ik Verbatim afraden i.c.m. een Nokia 6700.
Ik gebruik hem doorgaans met m'n macbook en dat gaat prima, vanavond even op mijn pc getest maar daar heb je wel die nokia software voor nodig.. op mac is dat niet eens vereist!Anoniem: 379087 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:35:
wie gebruikt de 6700 als modem voor de laptop en kan hier wat ervaringen neerzetten evt tips
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Is er nog steeds geen tooltje ergens te vinden, waar mee je exchange kan syncen op de nokia 6700 classic?
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik heb de FW13.20 van orange(!) erop gezet.. terwijl ik een ander netwerk als provider heb! Maar nu kom ik erachter dat ik FW13.10 moest hebben, downgraden is geen optie. Maar hoe krijg k de orange crap eraf????

usb kabel+phoenix?peterkuli schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:34:
Hoe heb je 13.20 erop gekregen dan?
Eigenlijk niet zo relevant..
Wel hoe ik de orange crap eraf krijg?

[ Voor 17% gewijzigd door Entertainment op 20-10-2010 23:01 ]
Natuurlijk is dat wel relevant. Want nu weet ik dat je bekend bent met Phoenix en laat Phoenix nou net een functie hebben om firmware te downloaden. Je download dus gewoon 13.10 (kijk even in dit topic naar de juiste productcode) en flashen maar.
Oke misschien is het relevant.. maar dat ik zei dat downgraden geen optie is, is ook zeker relevant!peterkuli schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 11:24:
Natuurlijk is dat wel relevant. Want nu weet ik dat je bekend bent met Phoenix en laat Phoenix nou net een functie hebben om firmware te downloaden. Je download dus gewoon 13.10 (kijk even in dit topic naar de juiste productcode) en flashen maar.
Er zit nu 13.20 erop, waarvan er nog geen unbranded software van bestaat behalve orange e.d (ik kom niet via Phoenix aan deze FW maar via navifirm, en laat dat nou de meest recente FW's hebben

Dus 13.10 downloaden en flashen maar... gaat niet

Iemand een idee??
[ Voor 6% gewijzigd door Entertainment op 22-10-2010 15:57 ]
Branding eraf halen? Branding zit afaik in de firmware gebakken dus dat haal je er niet zo uit. Blijkbaar is er dus nog een nieuwere versie, 13.20. Wat zijn de verschillen t.o.v. 13.10?
Heb je al geprobeerd om 13.10 met Phoenix te downloaden en te flashen? Zoja, komt er een foutmelding?
Heb je al geprobeerd om 13.10 met Phoenix te downloaden en te flashen? Zoja, komt er een foutmelding?
Tot nu toe 1 verschil gemerkt, dat is het snelkoppelingsmenu veranderd in een verticaal menu. Die plaatst zich links en je kan ook meteen doorbladeren op het startscherm, maar dan wel van orange(!)peterkuli schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:51:
Branding eraf halen? Branding zit afaik in de firmware gebakken dus dat haal je er niet zo uit. Blijkbaar is er dus nog een nieuwere versie, 13.20. Wat zijn de verschillen t.o.v. 13.10?

En nope, downgraden pakt ie niet op die manier, gebruikelijke error dat je aan het einde ziet van de log zeg maar..

Is er echt geen andere manier??

Orange is in Nederland toch een onderdeel van T-Mobile? Raar dat T-M dan nog op 13.10 zit... en vooral om een FW voor een dergelijk oude telefoon nog te branden, maar soit.
Ik heb ook een T-mobile toestel maar Ovi geeft aan dat er geen update is voor mijn huidige software versie V 10.50. Heb jij je toestel toevallig met Phoenix geupdate? Of heb je een gloednieuw toestel?Beelzebassie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:10:
Orange is in Nederland toch een onderdeel van T-Mobile? Raar dat T-M dan nog op 13.10 zit... en vooral om een FW voor een dergelijk oude telefoon nog te branden, maar soit.
Toestel is 'n jaartje oud en via PC Suite geüpdatet.mrbeegee schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:15:
[...]
Ik heb ook een T-mobile toestel maar Ovi geeft aan dat er geen update is voor mijn huidige software versie V 10.50. Heb jij je toestel toevallig met Phoenix geupdate? Of heb je een gloednieuw toestel?
Net PC suite gedownload maar de updatefunctie is uitgeschakeld, je moet nu Ovi gebruiken wordt gemeld.:-(
Ik heb T-mobile en hij geeft nog steeds aan dat 10.50 de laatste firmware is voor m'n Nokia 6700...Beelzebassie schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:10:

Wanneer komt T-Mobile nu eindelijk eens met een fatsoenlijke firmware update... stelletje prutsers...
Hoe lang is die nieuwe firmware er nu al met gratis navigatie? Een half jaar ofzo? Daar zou ik toch wel eens gebruik van willen maken...

Ik begin het wachten nu toch wel een beetje beu te worden, en ik ga ook niet m'n garantie verkloten met Phoenix handmatige flash...
Edit:
Kunnen de mensen die -WEL- de 13.10 firmware hebben even aangeven welke provider ze hebben? Dan haal ik wel even een prepaid sim van die provider, zodat ik eindelijk kan flashen via de normale manier...
[ Voor 15% gewijzigd door FiRePaTH op 31-10-2010 00:05 ]
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Op een normale manier kan ook met een andere provider hoor, zie:
http://www.joopiesplace.nl/?page_id=53
http://www.joopiesplace.nl/?page_id=53
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb Phoenix al eens gedownload via de link op Joopiesplace, maar mijn NOD32 virusscanner gaf aan dat er mogelijk een variant van het WIN32.Hacktool.Patcher.A applicatie in zat. Ik was daardoor niet zo happig om dit programma uit te pakken.
Weet iemand het verschil tussen de 13.10 en 13.20 firmware? Google levert niks op helaas.
Waarschijnlijk minor bugfixes oid maar toch.
Waarschijnlijk minor bugfixes oid maar toch.
Ik begreep na wat googlen dat dit een bekend fenomeen is en dat met name NOD32 hier ten onrechte verdachte bestanden in vind. Toch maar weer opnieuw downloaden.mrbeegee schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 20:58:
Ik heb Phoenix al eens gedownload via de link op Joopiesplace, maar mijn NOD32 virusscanner gaf aan dat er mogelijk een variant van het WIN32.Hacktool.Patcher.A applicatie in zat. Ik was daardoor niet zo happig om dit programma uit te pakken.
Sorry voor de late reactie, maar dit komt wss door het kraken van Phoenix, programma is verder gewoon schoon en niks mee aan de hand, werkt prima.
Anoniem: 381869
Iemand een adres voor goeie screenprotectors? Ik zie ze wel overal staan, maar welke zijn goed?
Mwow mijne dure bladderde er nog sneller af als een goedkope euroknaller via ebay, dusja.
Nog ff wat vraagjes, ik zag dat alle gps en navi info op de geheugenkaart staat, hoe zet je dit over op een andere kaart als je die vervangt? Kan de telefoon die gegevens dan nog vinden??
Kan ik alle verjaardagen enzo overzetten van mijn 6300 naar de 6700? Zo ja, hoe?
Eerste indruk: een mooi, stevig en simpel telefoontje! Mooie opvolger van mijn 6300 die ik al 3 jaar zonder problemen had maar nu toch behoorlijk op is.
Kan ik alle verjaardagen enzo overzetten van mijn 6300 naar de 6700? Zo ja, hoe?
Eerste indruk: een mooi, stevig en simpel telefoontje! Mooie opvolger van mijn 6300 die ik al 3 jaar zonder problemen had maar nu toch behoorlijk op is.
Het is mij niet geheel duidelijk wat je precies wilt maar je kunt van de gegevens (incl. kalender) van je 6300 gewoon een backup maken met Ovi Suite of PC Suite. De backup kun je dan weer op de 6700 zetten. Hetzelfde heb ik ook gedaan maar dan met een 6230i.
Begrijp ik goed dat je kaartgegevens van je 6300 over wil zetten? Je kunt beter nieuwe kaarten downloaden en naar de 6700 kopieren, ook met Ovi Suite.
Begrijp ik goed dat je kaartgegevens van je 6300 over wil zetten? Je kunt beter nieuwe kaarten downloaden en naar de 6700 kopieren, ook met Ovi Suite.
Ik zal het beter uitleggen:
In de 6700 zit een geheugenkaart met daarop de gps/navi gegevens. Als ik een andere geheugenkaart wil, een grotere, dan ben ik die gegevens dus kwijt. Kan je de huidige data van de geheugenkaart kopieren of gaat dat niet? Waar kan je de kaarten vinden voor de 6700, of zijn deze niet specifiek voor 1 toestel?
In de 6700 zit een geheugenkaart met daarop de gps/navi gegevens. Als ik een andere geheugenkaart wil, een grotere, dan ben ik die gegevens dus kwijt. Kan je de huidige data van de geheugenkaart kopieren of gaat dat niet? Waar kan je de kaarten vinden voor de 6700, of zijn deze niet specifiek voor 1 toestel?
Dit heb ik ook geprobeerd toen ik van standaard 1GB naar een kaartje van 8GB ging.
Ik kreeg het echter niet meer aan de praat en heb alle kaarten opnieuw gedownload&geinstalleerd.
(duurde eventjes aangezien ik alle beschikbare kaarten heb genomen)
Ik kreeg het echter niet meer aan de praat en heb alle kaarten opnieuw gedownload&geinstalleerd.
Nee er is geen manier voor.. Downgraden is niet mogelijk op Nokia telefoons, ook service punten kunnen dit niet.Entertainment schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 01:20:
[...]
Tot nu toe 1 verschil gemerkt, dat is het snelkoppelingsmenu veranderd in een verticaal menu. Die plaatst zich links en je kan ook meteen doorbladeren op het startscherm, maar dan wel van orange(!)![]()
En nope, downgraden pakt ie niet op die manier, gebruikelijke error dat je aan het einde ziet van de log zeg maar..![]()
Is er echt geen andere manier??
Is daar een soort van how-to van?KlaasHof schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:22:
Dit heb ik ook geprobeerd toen ik van standaard 1GB naar een kaartje van 8GB ging.
Bij mij ging het anders prima, eerst orginele kaartje in SD card reader, kopietje naar naar mapje gemaakt op andere drive, en toen nieuwe sd card er in en alles daar opgezet.
En mappen opnieuw downloaden doe je trouwens door ze via ovi te downloaden.
En mappen opnieuw downloaden doe je trouwens door ze via ovi te downloaden.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Kan er iemand hier een GPS fix krijgen ZONDER ondersteuning via het internet?
edit: Het blijkt dat ik wel weer een makkelijke fix kan krijgen als ik eerst MET internet ondersteuning doe en dan zonder. Dan heeft hij hem binnen 2 seconden.
edit: Het blijkt dat ik wel weer een makkelijke fix kan krijgen als ik eerst MET internet ondersteuning doe en dan zonder. Dan heeft hij hem binnen 2 seconden.
[ Voor 51% gewijzigd door xzaz op 08-11-2010 00:40 . Reden: Wijzigingen ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ja, al kan dat soms best lang duren en is afhankelijk van verschillende factoren.xzaz schreef op maandag 08 november 2010 @ 00:25:
Kan er iemand hier een GPS fix krijgen ZONDER ondersteuning via het internet?
Dat klopt. Als je een fix probeert te krijgen op een plek dicht in de buurt van de laatste keer dat je een fix had, heb je eerder een fix.edit: Het blijkt dat ik wel weer een makkelijke fix kan krijgen als ik eerst MET internet ondersteuning doe en dan zonder. Dan heeft hij hem binnen 2 seconden.
Conclusie: Aan GPS op deze telefoon heb je geen zak als je niet wilt betalen voor internet. Zit op dit moment in Spanje en ben een app aan het maken om mijn 'run' te loggen. Ik heb de timeout op 100 sec gezet maar nee hoor geen fix. Ook als ik in de middle of nowhere sta krijg ik geen fix.peterkuli schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:18:
[...]
Ja, al kan dat soms best lang duren en is afhankelijk van verschillende factoren.
[...]
Dat klopt. Als je een fix probeert te krijgen op een plek dicht in de buurt van de laatste keer dat je een fix had, heb je eerder een fix.
edit: Kan iemand bevestigen als de updates van invloed hebben gehad? Ik draai namelijk nog steeds de standaard versie omdat ik geen USB kabeltje heb.
[ Voor 10% gewijzigd door xzaz op 08-11-2010 16:43 ]
Dit was trouwens helemaal niet mijn vraag, dus je antwoord kan je gerust editten naar een blanco veld.Kalua schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:28:
[...]
Nee er is geen manier voor.. Downgraden is niet mogelijk op Nokia telefoons, ook service punten kunnen dit niet.
Waarom??
Want versie 13.20 is eindelijk op internet zonder branding van Orange of whatever, het is dus nu eindelijk weg.. dit was tot nu toe de enige oplossing.
Vorige week mijn Nokia eens aan de computer gehangen en kreeg geen melding dat 13.20 beschikbaar was, laatste was 13.10?
'Geen zak' zou ik niet willen zeggen. Je moet even geduld hebben voordat je een fix hebt (als je niet gebruik maak van van A-GPS). 100 sec is ook 'maar' anderhalve minuut. Zonder A-GPS kun je niet verwachten dat je binnen die tijd een fix hebt.xzaz schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:41:
Conclusie: Aan GPS op deze telefoon heb je geen zak als je niet wilt betalen voor internet. Zit op dit moment in Spanje en ben een app aan het maken om mijn 'run' te loggen. Ik heb de timeout op 100 sec gezet maar nee hoor geen fix. Ook als ik in de middle of nowhere sta krijg ik geen fix.
Iemand de bronzen versie al ergens gezien? Ik vind de zwarte maar matig, met die zilveren rand, maar met brons is ie echt mooi!
Wat is denk je een redelijke tijd? 5 minuten?peterkuli schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:33:
[...]
'Geen zak' zou ik niet willen zeggen. Je moet even geduld hebben voordat je een fix hebt (als je niet gebruik maak van van A-GPS). 100 sec is ook 'maar' anderhalve minuut. Zonder A-GPS kun je niet verwachten dat je binnen die tijd een fix hebt.
Dat komt meer in de richting ja.xzaz schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 03:13:
[...]
Wat is denk je een redelijke tijd? 5 minuten?
Mwow toen ik de vorige firmware had duurde het idd erg lang, nu heb ik vaak binnen een halve minuut een gps positie, ideaal.peterkuli schreef op maandag 08 november 2010 @ 21:33:
[...]
'Geen zak' zou ik niet willen zeggen. Je moet even geduld hebben voordat je een fix hebt (als je niet gebruik maak van van A-GPS). 100 sec is ook 'maar' anderhalve minuut. Zonder A-GPS kun je niet verwachten dat je binnen die tijd een fix hebt.
Anoniem: 382914
Ook na 5 minuten krijg ik nog geen GPS-fix. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is?
Je bedoeld zonder A-GPS neem ik aan, zonder kan het inderdaad erg lang duren, ook bij mij wil het met A-GPS uit soms ontzettend lang duren. Wat wel verschil maakt is of je binnen zit op buiten in de open lucht.
Wat is wel vreemd vind is dat m'n stok oude Tomtom Go, uitraad zonder A-GPS het signaal altijd binnen no time heeft.
Wat is wel vreemd vind is dat m'n stok oude Tomtom Go, uitraad zonder A-GPS het signaal altijd binnen no time heeft.
Zit je op een lokatie dan? Of zit je binnen? Probeer eens een stuk te rijden met de auto of buiten te gaan staan. Een half uur is veel te lang. Daar moet een oorzaak voor zijn.
Sja in België heb ik gek genoeg hetzelfde, krijgt hij ook op geen enkele mogelijkheid een goed gps signaal. Als ik de grens overga en de nokia maps opnieuw start dan gaat het wel...
Sorry, maar dit vind ik een zeer onwaarschijnlijk verhaal. Het maakt voor een gps ontvanger echt niet uit of jij een grens over gaat en of je in NL of BE zit. Dat 'ziet' en satelliet niet. Wel kan het zijn dat je in een ander land geen A-GPS kunt gebruiken (geen roaming o.i.d.) en daardoor lijkt dat je geen fix krijgt maar in werkelijkheid dus langer duurt omdat je alleen afhankelijk bent van de GPS ontvanger.Joopieboy schreef op donderdag 11 november 2010 @ 11:57:
Sja in België heb ik gek genoeg hetzelfde, krijgt hij ook op geen enkele mogelijkheid een goed gps signaal. Als ik de grens overga en de nokia maps opnieuw start dan gaat het wel...
Ik weet al wat het was, ik had geen kaarten van België erop staan.
Stom stom stom...
Hoe ervaren jullie het surfen op dit apparaat? Ik zit er aan te denken de 6700 classic aan te schaffen. Sites die ik onderweg nog weleens zou willen kijken is nu.nl, 9292ov.nl en ns.nl. Wat is jullie ervaring daarmee? Verder vraag ik me af, als je dit apparaat bij een abonnement neemt, hoe groot is dan de kans dat je een wat ouder exemplaar krijgt? Het apparaat is al een tijd in productie natuurlijk. M'n oude prepaid toestel (Telfort) is kapot en ik vraag me eigenlijk af of surfen prepaid te doen is, of gaat het dan heel hard?
Hallo
Ik heb net de update gedaan via mij mobile en nu start mij mobile niet meer op
Hij knippert heletijd wit scherm en meer kan ik niks doen, PC herkent hem ook niet
Iemand tips wat ik nog kan doen ?
En zou dit mischien via garantie gerepareerd worden ?
Hij knippert heletijd wit scherm en meer kan ik niks doen, PC herkent hem ook niet
Gister een 6700 gekocht. Mooi ding. Toch merk ik bij deze telefoon dat ie niet altijd in de toetsblokkade springt, welke na een minuut al zou moeten werken. Dan druk ik ergens op de rand van de navigatietoets om beeld te krijgen en dan kan ik al bellen. Gelukkig druk je op deze telefoon niet gauw per ongeluk een toets in.
[ Voor 3% gewijzigd door Dancing_Animal op 28-11-2010 11:35 ]
Garantie denk ik niet, maar je zou eens met de Phoenix software kunnen proberen om dat ding weer levend te kunnen krijgen.Colors schreef op zondag 21 november 2010 @ 18:49:
Hallo
Hij is al gemaakt door nokia care point (het koste mij 50 euro)Joopieboy schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:14:
[...]
Garantie denk ik niet, maar je zou eens met de Phoenix software kunnen proberen om dat ding weer levend te kunnen krijgen.