Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45

Bionic Commando

Inleiding
Bionic Commando is de 6e game in deze serie en wordt ontwikkeld en uitgegeven door Capcom en het Zweedse GRIN. De producer is Ben Judd.
Verhaal
De game speelt zich 10 jaar na de eerste Bionic Commando waar de speler zich in de vijandige basis moest binnenwerken om het lanceren van raketten tegen te gaan. Het verhaal is in alle delen verder gegaan en wordt hier ook weer opgepakt (het is dus geen remake maar een echt vervolg). Het hele verhaal kun je het beste lezen op de website van Bionic Commando zelf.
Screenshots (klik voor groter)
Afbeeldingslocatie: http://www.bioniccommando.com/img/site/resources/628_content_scrollersmall.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bioniccommando.com/img/site/resources/627_content_scrollersmall.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bioniccommando.com/img/site/resources/626_content_scrollersmall.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bioniccommando.com/img/site/resources/625_content_scrollersmall.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bioniccommando.com/img/site/resources/624_content_scrollersmall.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bioniccommando.com/img/site/resources/623_content_scrollersmall.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bioniccommando.com/img/site/resources/622_content_scrollersmall.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bioniccommando.com/img/site/resources/621_content_scrollersmall.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.bioniccommando.com/img/site/resources/620_content_scrollersmall.jpg
Platforms en release
Naar verwachting komt Bionic Commando uit op zowel PC (Windows only), Xbox 360 en PlayStation 3.
De geplande release dates zijn als volgt:

Xbox 360, PlayStation 3:
USA19-05-2009
Europa22-05-2009
Japan25-06-2009
PC:
USA?-07-2009

Hij komt uit op zowel Blu-ray (voor de PS3) als op een Dual-layer DVD (Xbox 360, PC).
Linkjes
Officiele website
Wikipedia
Gallery van een DeviantART user die er concept art voor maakt (zoek op Bionic Commando)
Overig:
Omdat ik hier nog geen topic voor kon vinden in de search heb ik er maar eentje aangemaakt :)
Zal soon een header enzo ervoor maken en meer info posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een aantal reviews opgezocht en dit blijkt toch wel min of meer een tegenvaller te zijn... kijk toch meer uit naar andere games zoals prototype, fight night round 4 en die nieuwe batman game Arkham Asylum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:34:
heb een aantal reviews opgezocht en dit blijkt toch wel min of meer een tegenvaller te zijn... kijk toch meer uit naar andere games zoals prototype, fight night round 4 en die nieuwe batman game Arkham Asylum...
Dat zullen dan waarschijnlijk previews zijn?
Ik heb er wel mooie dingen over gehoord, maar ben er nog niet uit of ik 'm aanschaf of niet.
Ik heb begrepen dat er wel een demo uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vorige week de game besteld voor 35 euro bij TheHut, zal volgende week wel ergens op de mat ploffen :9
Heb echt veel zin in deze game. Het is denk ik niet de topper waarop ik gehoopt had maar het spreekt me nog steeds erg aan. Weer eens wat anders dan de zoveelste shooter met 5000 grijs tinten :P

Deze trailer is trouwens erg de moeite waard, het laat de eerste originele Bionic Commando zien, de remake van vorig jaar en de nieuwe game. Erg cool gedaan:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=c3z9x9t_BzE]

En de Launch trailer uiteraard:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-VbBHSwl8rA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Die remake heb ik nooit gespeeld, maar die is ook best wel leuk zo te zien :P

Slingeren ftw 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Noxious schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:00:
Die remake heb ik nooit gespeeld, maar die is ook best wel leuk zo te zien :P

Slingeren ftw 8)
De remake is zeker de moeite waard als je BC sowieso leuk vindt. Ook erg pittig dus je bent er wel even zoet mee.

Reviews zijn erg uiteentlopend van mening. InsideGamer is erg positief, Gametrailers redelijk. IGN weer een stuk minder. Het is denk ik vooral een lekker pittig spel, in het begin al omdat je het slingeren eerst onder de knie moet krijgen.

En de boss battles zijn weer typisch Capcom zoals bij Resident Evil en Lost Planet. Zijn er hier al mensen die de game hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vond het een geweldige game op de gameboy.
Heb hem ook paar keer bijna uitgespeelt gehad op dat platform, bleef steken in de laatste area, maar ja... :)

Ook de remake (van de NES versie) heb ik gespeelt op de PC, op zich grappig om te doen, maar het gaf mij niet het Bionic Commando gevoel wat ik had met gameboy. Ik wacht met smart op de PC versie van deze game, ik dacht dat hij hier in Europa ergens in Juni komt itt Juli, al is dat de US release. De trailers beloven in ieder geval veel goeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Al meer mensen die hem inmiddels gespeeld hebben? :)
Ik heb hem sinds vandaag en ik vind hem echt geweldig!
Lekkere gameplay, makkelijk te leren, leuke moves en mooie graphics! Het enige nadeel vind ik dat je niet tussentijds kan saven en steeds een stuk terugvalt in de game als je dood gaat. Ook zijn soms de boss battles echt te moeilijk waardoor je ze 10x over moet doen maargoed dat zal er dan wel bij horen! ;)
Ben een BC fan van het eerste uur overigens. Heb hem op mn NES meer dan grijs gespeeld en zo ook de re-armed versie :)

Zijn er nog meer ervaringen inmiddels van mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jazeker! Sinds vorige week begonnen en het bevalt me echt heel goed. Gameplay is echt tof en het slingermechanisme is goed uitgewerkt. Je kunt je zo'n beetje overal aan vastgrijpen.Mooie omgevingen ook waar je komt. Zit nu ergens bij een boss vast, de Mohole. Speel het nu op Normal en dat vind ik af en toe al behoorlijk pittig.

Ontzettend brute soundtrack trouwens. Die is later deze week ook verkrijgbaar op http://www.sumthingdigital.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 21:04
Jammer dat je bij de PC versie steeds de Xbox 360 controls in beeld krijgt maar verder speelt ie wel lekker soepel.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik zit op dit moment vast in deze toch wel zeer leuke game. Iemand die me kan helpen, en al redelijk ver is in de game?
spoiler:
Ik moet nu een chopper neerhalen met raketten die me toegestuurd worden, alleen vliegen de raketten elke keer voorbij de chopper. Iemand een idee hoe hem wel te raken?

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Spacey23 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:38:
Ik zit op dit moment vast in deze toch wel zeer leuke game. Iemand die me kan helpen, en al redelijk ver is in de game?
spoiler:
Ik moet nu een chopper neerhalen met raketten die me toegestuurd worden, alleen vliegen de raketten elke keer voorbij de chopper. Iemand een idee hoe hem wel te raken?
spoiler:
Je moet zorgen dat je rocket launcher op alle 3 de punten tegelijkertijd locked :) (de 2 rotors en de cabine) dit doe je door de schietknop ingedrukt te houden en je crosshair langs deze 3 punten te bewegen. Dan gaan er idd 2 achter de rakketten aan maar de middelste zal de cabine raken.
Er wordt ook telkens nieuwe ammo gespawnd op 1 van de 4 torens.

[ Voor 6% gewijzigd door D3NN1S op 22-07-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Spacey23 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:38:
spoiler:
Jazeker! Je moet
spoiler:
richten op die 2 of 3 gele markeringen op de chopper tot ze rood worden. Dan zijn de rockets locked on ;)

edit: argh D3nn1s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Thanks guys! Dat locken ging helaas even langs mij heen. Nu is het me inderdaad gelukt _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Sydney08 op 22-07-2009 13:57 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
kazuka schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:47:
[...]

Jazeker! Je moet
spoiler:
richten op die 2 of 3 gele markeringen op de chopper tot ze rood worden. Dan zijn de rockets locked on ;)

edit: argh D3nn1s :P
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Zit nu in een gedeelte waar ik 2 bio mechs moet killen, zodat de shielded door vrijgegeven word. Hoe moet ik die mechs killen. Heb in totaal maar 4 explosieven en 30 kogels ofzo

Hoop dat iemand mij met bovenste stuk kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:06:
spoiler:
Zit nu in een gedeelte waar ik 2 bio mechs moet killen, zodat de shielded door vrijgegeven word. Hoe moet ik die mechs killen. Heb in totaal maar 4 explosieven en 30 kogels ofzo

Waar is dat? want je komt wel vaker 2 of 3 biomechs tegelijkertijd tegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:06:
spoiler:

spoiler:
Je moet zorgen dat je achter ze komt. Van achter zijn ze kwetsbaar. met een zipkick kun je ze dan kapot krijgen.

Gisteren de game uitgespeeld. Vond het echt tof! Jammer dat de campaign redelijk kort is maar dat is een probleem van vrijwel alle games tegenwoordig. Er zaten echt hele mooie gevechten tussen. Einde is wel een beetje raar eigenlijk. Niet echt bevredigend maar wel anders dan anders zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:11:
[...]

spoiler:
Je moet zorgen dat je achter ze komt. Van achter zijn ze kwetsbaar. met een zipkick kun je ze dan kapot krijgen.

Gisteren de game uitgespeeld. Vond het echt tof! Jammer dat de campaign redelijk kort is maar dat is een probleem van vrijwel alle games tegenwoordig. Er zaten echt hele mooie gevechten tussen. Einde is wel een beetje raar eigenlijk. Niet echt bevredigend maar wel anders dan anders zeg maar :P
Volgens mij kan ik mijn haak / arm niet aan hun vast krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eush, Bionic Commando ziet er veel beter uit dan ik had verwacht! :O En na wat video's te hebben bekeken ziet de multiplayer er ook erg tof uit, deze zal waarschijnlijk deze week nog in mijn collectie verschijnen. :-)

Die evolution trailer die hierboven te zien is ziet er cool uit! :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:21:
[...]

Volgens mij kan ik mijn haak / arm niet aan hun vast krijgen
Volgens mij bedoel je toch de eerste 2 mecs die je tegen komt, die daar een beetje op de grond rondwandelen? Als je snel genoeg bent
spoiler:
kun je achter ze komen en ze dan wel vastgrijpen met je arm en een zipkick doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:01:
Eush, Bionic Commando ziet er veel beter uit dan ik had verwacht! :O En na wat video's te hebben bekeken ziet de multiplayer er ook erg tof uit, deze zal waarschijnlijk deze week nog in mijn collectie verschijnen. :-)

Die evolution trailer die hierboven te zien is ziet er cool uit! :D
Hij ziet er zeker goed uit ja. Vind alle Capcom games er eigenlijk altijd wel heel ok uitzien. Het is jammer dat de game zo weinig aandacht heeft gekregen in de media, het is echt een leuk spel. Denk toch dat de doelgroep te klein is om echt een succes te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het deze game die werd ondergesneeuwd door andere toppers? Hij kwam toch rond dezelfde tijd uit als Red Faction: Guerilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05
Wat moet ik nou doen bij die RELAY dingen :(

want ik kom daar echt niet voor bij in die training missions :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ehm, is alweer ff geleden maar moet je die relay niet hacken met je bionic arm? Dan krijg je een menu waaruit je de verschillende training missions nog eens kunt doen en kiezen voor exit training dacht ik.

Zat daar wel ook ff te pielen wat nou de bedoeling was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:56:
[...]

Volgens mij bedoel je toch de eerste 2 mecs die je tegen komt, die daar een beetje op de grond rondwandelen? Als je snel genoeg bent
spoiler:
kun je achter ze komen en ze dan wel vastgrijpen met je arm en een zipkick doen.
Ik heb het inmiddels door, maar je moet dan wel heel snel zijn. Speel ook nog eens op hard, dus niet aan te raden maar het moet ooit eens lukken. Kill altijd 1 bio mech met handgranaten vanaf boven af, deze tweede moet ik nu dus via zipkicks doen. Damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
OK ik zit even vast! Iemand nog tips?
spoiler:
Ben nu in een of andere bibliotheek en er blijven maar mannetjes met haken vanaf het dak naar beneden komen! Echt niet normaal. Tot overmaat van ramp komen er ook nog allemaal vliegende insect achtige heli's :P

Iemand nog tactische tips? :D

edit:

Nvr mind! O-)

[ Voor 8% gewijzigd door D3NN1S op 27-07-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik wilde net zeggen, tactische tips zijn er niet in dat stuk. Stay alive! is het enige wat ik je kan adviseren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
kazuka schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:45:
Ik wilde net zeggen, tactische tips zijn er niet in dat stuk. Stay alive! is het enige wat ik je kan adviseren :P
Heb het gemerkt :P ben er nu voorbij, ook die eindbaas verslagen. :)
Viel me wel op dat dat stukje echt ontzettend mooi gemaakt is en supertof grafisch in elkaar zit dat gevecht met die eindbaas! d:)b

spoiler:
Is that a long health bar? Or are you just happy to see me?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heb je die practical joke van de makers ook gehoord bij die worm boss? Als je hem niet in een keer haalt en dus opnieuw moet verslaan hoor je hem over de radio ineens iets anders roepen:
spoiler:
"It's too big, there's no way out of here! You're gonna have to fuck it!" - "....Uhhm?"

Ik wist eerst niet wat ik hoorde maar ze zeggen het echt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
kazuka schreef op maandag 27 juli 2009 @ 21:51:
Heb je die practical joke van de makers ook gehoord bij die worm boss? Als je hem niet in een keer haalt en dus opnieuw moet verslaan hoor je hem over de radio ineens iets anders roepen:
spoiler:
"It's too big, there's no way out of here! You're gonna have to fuck it!" - "....Uhhm?"

Ik wist eerst niet wat ik hoorde maar ze zeggen het echt! :D
Ja ik hoorde het :D geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu ook bij de choppers, maar zie helaas nog geen rocket launcher ergens. Nog ff goed zoeken. Tot nu toe erg vermakelijke game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Nou ik heb hem gister uitgespeeld! :D voor het eerst sinds tijden dat een game me zolang heeft kunnen boeien! d:)b

spoiler:
Ik vond het wel een beetje een teleurstellend einde. En dan bedoel ik niet qua verhaal maar qua eind battle zeg maar. Er zitten hele moeilijke stukken in het spel maar het laatste deel loop je echt in 1x doorheen! Lijkt wel of de moeilijkheidsgraad van 10 terug naar 1 gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
D3NN1S schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:13:
Nou ik heb hem gister uitgespeeld! :D voor het eerst sinds tijden dat een game me zolang heeft kunnen boeien! d:)b
Vond het inderdaad ook een erg vet spel! Verhaal vond ik ook nog redelijk tof...
Toch ff vraag van mij kant, zijn er meer van dit soort games? Heb wel gezocht, maar geen idee op welke termen ik t moet zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:31
Je kan Spiderman en Prototype proberen :)

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hm ja vergeten te vermelden, Prototype al gespeeld. Wel leuk, maar voor mij persoonlijk erg ééntonig.
Lost Planet is dat iets? Ziet er op youtube ook wel tof uit...het hoeft niet persé een slingergame te zijn :P

Maar een beetje scifi 3rd person met snelle actie :)

GoW ook al gespeeld trouwens..voor iemand die suggestie doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:31
Lost Planet is al een oudje, maar ik vind het heeeeel erg gaaf!!!
Die vond ik echt super spannend! Had het bijna uitgespeeld, helaas begaf toen mijn PC het toentertijd en was ik de savegame kwijt :'(
Sindsdien niet meer gespeeld.

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
YPSUN schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:30:
Lost Planet is al een oudje, maar ik vind het heeeeel erg gaaf!!!
Die vond ik echt super spannend! Had het bijna uitgespeeld, helaas begaf toen mijn PC het toentertijd en was ik de savegame kwijt :'(
Sindsdien niet meer gespeeld.
Oh mooi..die toch eens proberen dan! Devil May Cry 4 is ook nog een optie..ooit wel eens gespeeld maar heb t toch meer op mechs enz... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealchipie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 18:37
pfff die worm boss is toch wel lastig..... nog tips om deze te verslaan? Na twee keer raakte ik gefrustreerd ;) morgen nog maar eens proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

unrealchipie schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:57:
pfff die worm boss is toch wel lastig..... nog tips om deze te verslaan? Na twee keer raakte ik gefrustreerd ;) morgen nog maar eens proberen.....
Heb er ook wel even over gedaan hoor.
spoiler:
Kwestie van auto's op z'n hoofd blijven gooien. Zorg er in ieder geval voor dat als de worm even neergaat je in de buurt van z'n kop bent zodat je er op kan zipkicken en hij zijn health niet kan regeneraten. Daarna begint ie met die schokgolven, steeds vaker achter elkaar. kwestie van goed timen als je springt en je ontwijkt ze. Daarna nog een paar keer een zipkick op z'n hoofd waarbij je nu de lucht in wordt geslingerd en hij gaat definitief neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
spoiler:
Als die Worm met die schokgolven begint, kan je ook voor die gesloten deur op die verhoging gaan staan.
Mij hielp het om de Worm als hij op de grond ligt, te grijpen met de arm, dan slingert hij je omhoog. Als je hierna death from above doet verliest hij ook flink wat health.

[ Voor 3% gewijzigd door agoNITE op 18-08-2009 08:27 . Reden: spoiler tags added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unrealchipie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 18:37
bedankt voor de tips, die wormboss was lastig maar de tips hebben geholpen. gister uitgespeeld, vond het eind toch een beetje tegenvallen. Wel een spel wat me tot het eind heeft kunnen boeien, zeker een aanrader als je deze nog niet gespeeld hebt.
Pagina: 1