[ASP.NET] Reportviewer + Verschillende databases

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een programma dat alles in aparte databases zet (dit om het processen achteraf heel makkelijk voor me te maken). Deze databases worden gemaakt met de vars: instalnaam & projectid zodat de database naam er als volgt zal uitzien: instalnaam_projectid ; bvb. test_3

In ASP.NET zou ik nu graag met reporting werken om op deze database een kleine grafiek of chart te trekken.
Ik laat de gebruiker toe om te kiezen welke installatie en welk project en dan zou ik graag een grafiekje krijgen met behulp van 'reportviewer'. Ik zit echter met het probleem dat ik telkens een dataconnectie moet opstellen etc. Dit wil ik niet, ik wil dat wanneer de user zijn keuze gemaakt heeft, mijn interface de correcte database zal aanspreken.Ik zou dus graag de variabelen die ik heb en die gekozen worden willen laten doorgeven aan de reportviewer om dan een report te bekomen.

Is er een mogelijkheid om dit te doen en kunnen jullie me de juiste richting aanwijzen ?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-09 17:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

bedankt voor je antwoord. Ik volop aan de slag gegaan maar heb niet echt iets dat kan werken ...
Ik heb wel al het volgende:
Ik leg een connectie met een dynamische database naam (var test) en haal dan 2 vars op. Deze twee vars zouden input moeten zijn voor mijn grafiek (pie chart). Nu zit ik momenteel vast bij het overdragen van deze 2 var waarden naar de reportviewer. Is dit wel mogelijk ?

of is het mogelijk om de connectie die aangemaakt wordt bij de reportviewer aan te passen ? Zoja, hoe ? Ik vind namelijk nergens de code weer waar de reportviewer de connectie aanmaakt ?

Alvast bedankt.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
variabelen koppelen zal niet lukken, je moet met datasets werken.
in de link die ecto2002 geeft werken ze ook alleen maar met datasets.

Visual Basic:
1
2
3
4
5
Dim ds As DataSet = GetSalesData()
Dim dsSalesOrder As New ReportDataSource()
dsSalesOrder.Name = "SalesData_Data"
dsSalesOrder.Value = ds.Tables("SalesData")
rep.DataSources.Add(dsSalesOrder)

je kan dus 2 datasets met data uit verschillende databases sturen naar je report

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ja dat is correct. Ik ben op deze manier te werk gegaan en het is gelukt, waar je wel rekening mee moet houden is met het feit dat je eerst een dataset moet definiëren in de app_code en niet gewoon een temp dataset aanmaakt in jouw code zonder te verwijzen naar de dataset die je aangemaakt hebt in app_code. Ik vrees nu echter wel dat ik voor alle data dat ik naar het rapport doorspeel ik via een dataset ga moeten werken. De vraag is hier of dit niet voor veel 'delay' zal zorgen bij bvb grote queries of grote resultaten in de dataset ?
Wat zijn jullie ervaring hiermee ?

Alvast bedankt !

Groetjes

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
ik krijg de indruk dat je nieuw bent met asp.net en/of reportviewer.
ik heb een simpel voorbeeld voor je gemaakt misschien kom je hier verder mee.

bedenkt goed dat je reports ook met een xml editor kan openen om zo wat datasource gegevens te tweaken.

http://www.webfilehost.com/?mode=viewupload&id=8876753
of
http://www.mediafire.com/...2078ae6c8e04e75f6e8ebb871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks !

Daar ben ik heel wat verder mee geraakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
hier ben ik terug met een vraagje. Ik heb al wat onderzoek gedaan maar kom nergens iets echt gelijkaardig tegen. Ik heb een report gemaakt en heb paar grafiekjes etc en dan een soort table met allerlei data erin (die vanaf pagina 2 dienen te starten). Ik stel in bij die table dat er voorafgaand een page break nodig is. Dit werkt wel maar in mijn report zijn er een deel white spaces voor dat de table aanvangt.
Weten jullie toevallig wat dit kan zijn ? De andere pagina's die ook de table bevatten (die is echt groot en kan oplopen tot 100 tal pagina's) hebben ook allemaal boven white spaces of witte regels.

Weet iemand de oplossing hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Even heel gek misschien: zitten er lege records in je datasource?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neen, helaas niet :)
toch bedankt.

Ik zal vanavond of morgen een paar screenshotjes nemen zodoende het duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:14
Hallo,

Misschien heb je hier iets aan?

ASP.NET Report Maker is a powerful reporting tool that can generate dynamic ASP.NET Web reports from a Microsoft Access Database or any data source that supports ADO. You can instantly create live detail and summary report or crosstabs reports for your Websites. Basic Flash charting (Column, Bar, Line or Pie charts) is al (Column, Bar, Line or Pie charts) is also supported. ....

http://www.hkvstore.com/aspnetreportmaker/

http://www.hkvstore.com/aspxmlmaker/demo.asp

[ Voor 4% gewijzigd door Hellsystem op 08-06-2009 18:11 ]

Pagina: 1