Welke hd met overklokken

Pagina: 1
Acties:

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Topicstarter
Ik heb gelezen dat Maxtor's flippen na overklokken, maar welk merk dan wel tegen redelijke prijs met 12gb snelheid kan me nixs ballen.

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:43

winnie

de poes...

Haha, crossposten, mag lekker niet. Lekker puh, ik geef nu geen antwoord meer.

Verwijderd

wie heeft je dat verteld, valt genoeg mee teminste bij mij dan. Mijn systeem draait ook op 83mhz bus en mijn HD (maxtor 7200rpm 10,1gig) heeft nergens last van. Trouwens ik zat met dezelfde vraag als jij nu, voordat ik'em gekocht had en mij werd een maxtor aangeraden, dus die raad ik jouw ook aan!

Verwijderd

Mijn Quantum Fireball KA plus 9.1Gb kan ook goed tegen mijn overklok avontuur...
Mijn systeem draait op 83mhz bussnelheid... i.p.v. 66mhz...

Verwijderd

Mijn hd is dezelfde als die van Big Tazz en ik heb daar ook geen problemen mee.
Op 83 Mhz gehad.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Nou ik heb hier een Quantum fireball Se of zoiets van 5.1 Gb. Die zat op een BH6 systeem met PII 350. Ik heb dat systeem geklokt op 392. Geen problemen de eerste paar weken, maar daarna hoorde ik van die hele enge tikken, ik dacht eerst dat mijn voeding het had begeven, maar toen kreeg ik van die bad clusters en steeds vastslaan van windows. Dus het hele zaakje teruggezet en opnieuw geformateerd. En toen gelijk alle bad clusters weg!!! ik snap er niets meer van, maar voorlopig klok ik de BH6 niet meer over met die Quantum hdd!

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• The Wizard
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
Die roddel moet maar een keer uit de wereld, over dat Maxtor HD`s niet tegen overklokken kunnen. Ze kunnen er net zo goed/slecht tegen als elke andere HD. Mijn Maxtor HD loopt met gemak op 41 MHz PCI bus, dat kunnen sommige andere HD`s niet zeggen...

The Wizard.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 21:51
w8 ffies.. Maxtors HADDEN wel degelijk problemem met het overclocken, die van mij ook (diamondmax 2500+).. zodra ik iets afwijk van de 33mhz PCI spec, doet ie heel vaag en register probs etc.. (alhoewel de hd het prima doet op PIO 4 en dan 41mhz PCI)

waarschijnlijk heeft Maxtor ervan geleerd en kunnen ze er nu wel tegen.

• The Wizard
  • Nu online

The Wizard

Moderator Mobile
RemCow : Ja, ik bedoel natuurlijk ook de huidige generatie HD`s, niet de oudere.... :)

De oudere generatie HD`s konden zeker weinig hebben, daar heb je gelijk in.

Maar hier worden de nieuwe HD`s ook vergeleken met de zog. geflipte Matrox`jes. :)

Dus daarom.

The Wizard

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
helemaal met wizard eens de meesten hebben nog nooit een maxtor gehad en lopen alleen maar te papagaien

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Pagina: 1