Toon posts:

Time Machine backup interval veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een WD MyBook Studio 1TB binnengekregen, en toen dacht ik bij mezelf "goh ik kon time machine wel eens gaan gebruiken". Automatische backups is altijd handig natuurlijk.

Maar nu viel me dus ineens op dat hij heel die schijf dan dus vol gaat rammen.

Ik hoef geen backup voor elk uur, en dat doet hij dus automatisch.

Als ik 1 keer per week ofzo een nieuwe backup heb (waarbij van mij de oude backup best verwijderd mag worden) is dat genoeg.

Kan je dat nog instellen of doet timemachine gewoon elk uur backuppen en kan je daar niks aan veranderen ?

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 11:52
Ga naar System, Library, LaunchDaemons en daar staat com.apple.backupd-auto.plist. Open die in je editor en zoek naar de 'StartInterval' key. Daar hoort een waarde bij en die staat standaard op 3600 seconden. Die kun je eventueel verhogen.

Als je elke week een backup wilt maken, dan zou ik denk ik naar een ander backup programma gaan kijken. Het is juist de kracht van Time Machine dat hij vaak backups maakt en deze ook zelf onderhoud.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Rogier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 15:53
Of je maakt een sparsebundle aan met een beperkte grootte, ben je er ook vanaf.

Verwijderd

Topicstarter
Rogier schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:02:
Of je maakt een sparsebundle aan met een beperkte grootte, ben je er ook vanaf.
Ooooh, een sparsebundle... Zeg dat dan gewoon joh 8)7
Haha grapje ;) Zegt me echt helemaal niks :D

Kan ik trouwens backups die nu op mn schijf staan gewoon weggooien ?
Want als ik dat doe dan zegt hij dat finder een wachtwoord nodig heeft.

Lijkt me verstandig om het hier eerst ff te vragen voor ik heel mn schijf dalijk leeg heb gegooid :D

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 11:52
Een sparebundle is eigenlijk een soort van schijfpartitie die als bestand wordt opgeslagen. Als je er niet mee vertrouwd bent, dan zou ik dat niet gebruiken. Dan zou ik eerder je nieuwe schijf opdelen in twee partities, waarbij je er een gebruikt voor Time Machine.

Kies je schijf wel zo groot dat er tenminste een backup op past, anders heb je natuurlijk een probleem. Maar ik denk dat je je eens moet verdiepen in wat time machine anders maakt t.o.v. wekelijks backuppen. Als het concept je niet aanstaat, dan moet je een ander backup mechanisme overwegen.

De backups op je andere schijf kun je gewoon weggooien. Geen enkel probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door BugBoy op 20-05-2009 16:33 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Grin

Ride si sapis.

Ik heb 2 links voor je die beide problemen aanpakken.
Deze instructies zijn doodsimpel, iedereen kan het.

Interval aanpassen en evt schedulen:
http://www.macupdate.com/info.php/id/26704/timemachineeditor
Grootte aanpassen voor TM:
http://www.appletips.nl/d...machine-backups-beperken/

Succes(laat het weten of het lukt/of niet )!

[ Voor 10% gewijzigd door Grin op 20-05-2009 16:49 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:47
backups van TimeMachine zijn incrementeel, en niet volledig.
Dat wil zeggen, dat ieder uur alleen de bestanden die zijn gewijzigd ten opzichte van de vorige backup opgeslagen worden. Van de bestanden die niet aangepast zijn wordt een zogeheten symlink aangemaakt (soort van snelkoppeling).

Conclusie, sluit je disk aan, en laat hem lekker ieder uur een backup maken, dat kost je niet gigantisch veel schijfruimte. Wel zou ik bijvoorbeeld je downloadsfolder niet mee laten backuppen, want dat gaat wél hard! :P

Verwijderd

Topicstarter
Grin schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:44:
Ik heb 2 links voor je die beide problemen aanpakken.
Deze instructies zijn doodsimpel, iedereen kan het.

Interval aanpassen en evt schedulen:
http://www.macupdate.com/info.php/id/26704/timemachineeditor
Grootte aanpassen voor TM:
http://www.appletips.nl/d...machine-backups-beperken/

Succes(laat het weten of het lukt/of niet )!
Bedankt voor de tip,

Ik heb Timemachine Editor gedownload en ingesteld zodat hij elke week op maandag om 12:00 een backup maakt :) Dat is voor mij voldoende.

Backups zijn voor mij niet noodzakelijk, maar veiligheid voor alles zullen we maar zeggen ;)

Bedankt voor de tip, ik zal laten weten of het gewerkt heeft.
Pagina: 1