Bereik WiFi netwerk vergroten *

Pagina: 1
Acties:

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
hallo ik wil een groter bereik hebben voor mijn draadloos internet,
ik heb 2 routers ze hebben allebei hetzelfde wpa wachtwoord
de SSID is ook hetzelfde namelijk default
als ik nu dus met de ene router contact maak en ik ga uit zijn ruimte waar ik tot dat toe contact had ga ik dan gelijk over naar router 2 die in die ruimte wel contact heeft?
ik hoop dat het duidelijk is ?
GR Maarten-Jan

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Dat gaat niet werken vrees ik. je zal 1 router moeten instellen als wireless network extender (mits de firmware van je router dit toelaat).

Het zou erg helpen als je even kon vermelden welk type router je gebruikt, het liefst inclusief firmware versie, etc.

You can't free a fish from water.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
ik hoop dat het duidelijk is ?
Als je bedoelt te zeggen dat je wil dat het 2e apparaat het overneemt als je buiten het bereik van de 1e router komt, ja het is duidelijk. Volgens mij doet windows dat automatisch als je er meerdere ingesteld hebt. Daarvoor hoeven de SSID's en de WPA codes niet eens hetzelfde te zijn m.i..

alleen heb je dan geen 2 routers nodig, maar een router en een extender o.i.d.

Desktop | Server | Laptop

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-03 11:51
Als je een router neemt die WDS compatibel is, kan je dat heel makkelijk. WDS zorgt ervoor dat je maar 1 van beide routers met een draad moet uitrusten. De 2de router krijgt het internetsignaal draadloos aangeleverd door router1.
Als dat niet kan, lukt, of overbodig is, stel je inderdaad uw netwerk op beide routers exact hetzelfde in (SSID, kanaal, ...) en dan mag je normaal niet merken dat je van netwerk verspringt.

Ik heb met WDS ervaring en kan het iedereen aanraden. Voor hoge snelheden te halen is WDS evenwel niet geschikt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De routers met WAN op elkaar aansluiten en de tweede router (die niet aan modem tbv internet zit) als bridge of accesspoint instellen moet voldoende zijn lijkt me? :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-03 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit

Tijd voor een nieuwe sig..

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:00
GJtje schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 16:06:
De routers met WAN op elkaar aansluiten en de tweede router (die niet aan modem tbv internet zit) als bridge of accesspoint instellen moet voldoende zijn lijkt me? :)
Hij wil juist draadloos.

Welke routers heb je en welke afstand wil je overbruggen? Zoals hierboven genoemd, WDS/Repeater is een oplossing. Of bridge naar bridge en aan die tweede bridge een access point.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb ooit in een bedrijvenpand met 2 verdiepingen het als volgt opgelost: Op de bovenverdieping stond de draadloze router (telefoonlijn kwam daar binnen) en daar heb ik een kabel aangesloten die naar de benedenverdieping gaat. Op die kabel heb ik een accesspoint gezet met daarin hetzelfde SSID en de WPA2 key. De laptops hebben allemaal die SSID en WPA2 key ook ingevoerd en afhankelijk van waar je zit meld die zich aan op de router of op het accesspoint. Als je van beneden naar boven gaat met je laptop valt de verbinding even weg en meld zich daarna aan op de andere. Je gaat dan niet zonder onderbreking over, daarvoor zal je waarschijnlijk gebruik moeten maken van een extender.

[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 21-05-2009 10:01 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1