Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
dagdag,

ik heb ene dualboot draaien van XP(C:\) en Vista(D:\). Nu zou ik graag Vista verwijderen, maar ik ben bang dat mijn pc dan niet meer gaat booten omdat vista laatst geïnstalleerd is, mag ik gewoon mijn D-schijf formateren?!
Google geeft alleen oplossingen waarbij XP weg moet:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je windows xp versie niet op je D schijf staat kan je het makkelijk formatteren en nog even in je opstartopties aangeven dat je geen optie meer wilt van xp of vista. Weet niet meer precies waar dat staat bij XP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Het is even de vraag of dat goed gaat omdat de bootloader van vista gebruikt wordt. je zal waarschijnlijk na het formatteren de startup moeten repareren via de XP cd, maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

ter info:
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:17:
Als je windows xp versie niet op je D schijf staat kan je het makkelijk formatteren en nog even in je opstartopties aangeven dat je geen optie meer wilt van xp of vista. Weet niet meer precies waar dat staat bij XP..
dit vind je door naar de eigenschappen van 'deze computer' te gaan, tabblad geavanceerd, 'Opstart- en herstelinstellingen' en daar het 1e vinkje ('lijst met besturingssystemen') uit te zetten.

edit:
er staat mij iets bij van fixboot ofzo vanuit de repair console van de xp cd, maar zeker weten doe ik dat niet

[ Voor 67% gewijzigd door Rupie op 20-05-2009 14:23 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Ik zit met twee probleempjes nu:
1.
-In XP is normalitair mijn C-schijf de schijf waar XP op staat
-In Vista is dit de schijf waar Vista op staat?
Welke schijf moet ik nu nemen bij de repair console van XP? Hij vraag schijf C of D
2.
Ik geef mijn administrator-ww in en hij zegt dat het foutief is, ik ga naar XP en kan gewoon inloggen bij de administrator met dit ww. Heb al vanalles geprobeerd, hoofdletters,... maar niets helpt gelijk :s