[Headset] max. 40 euro

Pagina: 1
Acties:

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
hallo, ik ben een nieuwe headset nodig aangezien de microfoon van mijn oude kapot is gegaan en mijn ouders altijd zeuren dat m'n broer zijn muziek altijd te hard heeft staan. Ik heb nu een Creative fatality die me uitstekend bevalt. Hij zit uitzonderlijk goed, het geluid is prima en nooit klachten gehad over de microfoon, maar deze is alweer aardig oud. Dus ik vraag me af of er ondertussen al betere modellen zijn uitgekomen. Het moet ong. hetzelfde zijn als de fatality. Het maakt me niet uit of het een usb of 2x3.5 mm plugs is.... als het surround is moet het wel usb zijn, al denk ik dat dat zowiezo niet in het budget past( met een audiokaartje?) of ik moet een nieuwe audiokaart erbij halen en dat past waarschijnlijk niet in het budget (surround heeft toch altijd 5 of meer 3.5mm plugs, en dat heb ik niet op m'n mobo(beetje oud :P)?) ik hoorde dat sennheiser, creative, logitech en razer aardig goede merken zijn en ik heb daar dus ook een beetje tussen gekeken. Toen ben ik op de volgende uitgekomen:

De razer piranha, maar die is toch wel duurder dan het budget (ong. 50 euro)maar miss kan ik nog wel iets meer geld uit m'n ouders persen :P

De Sennheiser pc-151

Logitech PC Gaming Headset
Logitech Digital Precision Headset

of 1 van de logitech clearchat, maar volgens mij zijn die niet echt bedoelt voor gamen enz.

en de creative fatality gaming headset die ik nu heb.

welke hiervan is de beste keuze? Het gaat vooral om het geluid. De microfoon maakt niet zo heel veel uit zolang ze me maar kunnen verstaan zonder irritante ruis enz. Of heeft iemand nog een andere suggestie?

p.s ik heb dit topic geopent omdat het laatste topic over headset al een half jaar oud is

[ Voor 0% gewijzigd door Lubbers92 op 20-05-2009 17:16 . Reden: vallen af door wat slechte reviews ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 11:09
psst.. ff reclame maken voor me eigen review!
productreview: Logitech ClearChat Pro USB review door loewie1984

Ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee.

discogs

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-02 16:53

Matis

Rubber Rocket

loewie-643- schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:52:
psst.. ff reclame maken voor me eigen review!
productreview: Logitech ClearChat Pro USB review door loewie1984

Ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee.
Heb exact dezelfde (mooie review trouwens). Het enige nadeel van deze headset is het feit dat Windows deze headset ziet als externe geluidskaart. Je kan hem dus ook kiezen bij Audio-apparaten, nu is dit nog geen nadeel, maar wanneer ik deze headset unplug in Windows Vista x64 crasht Steam altijd, dat is wel lastig.

Nu laat ik hem er tegenwoordig gewoon inzitten en switch ik in Audio-apparaten naar externe geluidskaart als ik mijn headset wil, of naar mijn interne geluidskaart als ik het geluid over de speakers wil.

Verder is het een prima headset en de kwaliteit is ook uitstekend! Je hebt 3 verschillende *standen* waarin je het geluid kunt afspelen.

Muziek, VoiP en Games. Dit gebeurt middels het schuifje achter je rechter (CMIIW) oor. Ik heb hem altijd op Games staan, omdat ik de geluidsinstellingen in Windows *getweaked* heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 20-05-2009 13:59 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
Heb de Sennheiser PC 151 , volgens mij heb ik hem al, minstens 4 á 5 jaar, wellicht nog wel langer.
Enorm tevreden mee, zit lekker op je oren. enige mindere is de band aan de bovenkant raakte na 2/3 jaar een beetje los, en er zitten redelijk wat haartjes op, dus soms even losplukken.

Nu heb ik enkel ervaring met de PC 151, dus over de rest kan ik wat dat betreft vrij weinig zeggen.
Maar met de PC 151 zit je goed ;)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 11:09
toaomatis schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:56:
[...]

Heb exact dezelfde (mooie review trouwens). Het enige nadeel van deze headset is het feit dat Windows deze headset ziet als externe geluidskaart. Je kan hem dus ook kiezen bij Audio-apparaten, nu is dit nog geen nadeel, maar wanneer ik deze headset unplug in Windows Vista x64 crasht Steam altijd, dat is wel lastig.

Nu laat ik hem er tegenwoordig gewoon inzitten en switch ik in Audio-apparaten naar externe geluidskaart als ik mijn headset wil, of naar mijn interne geluidskaart als ik het geluid over de speakers wil.

Verder is het een prima headset en de kwaliteit is ook uitstekend! Je hebt 3 verschillende *standen* waarin je het geluid kunt afspelen.

Muziek, VoiP en Games. Dit gebeurt middels het schuifje achter je rechter (CMIIW) oor. Ik heb hem altijd op Games staan, omdat ik de geluidsinstellingen in Windows *getweaked* heb.
Ik herken je probleem, en ik draai nu thuis Windows 7 build 7100 en hij gaat naadloos over, zonder kapsones of crashes. Als ik muziek luister via iTunes/WMplayer en ik steek de headset in de usb-poort. Hij gaat naadloos over.

discogs