Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableton
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 10:10
Ik wil een laptop aanschaffen, maar het besturingssysteem (Windows Vista) hoef ik er niet bij. Ik denk dat ik namelijk zelf Windows 7RC erop zet.
Weet iemand of je korting kan krijgen als je Vista er niet bij hoeft? Of kan je anders van Microsoft iets terugkrijgen?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Er zijn bepaalde fabrikanten die je een laptop leveren zonder OS.
Je krijgt daar meestal niet veel korting voor omdat de fabrikant dan ook zijn g*dvergeten trialware niet mee kan leveren. bijv sony: nieuws: Sony gaat bij hele productlijn bloatware-verwijdering aanbieden

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een laptop bij media markt koopt (of noem eens iets) denk ik niet dat ze zullen zeggen: "Is goed meneer, wacht u even 5 minuten dan ga ik even achter staan, om de software te verwijderen".

Je krijgt er een uit de voorraad, waar af fabriek al een vista op is gezet. Ik denk dat je of naar een lokale pc boer moet die je heel goed kent (maar die dan niet zou zeggen; "hier is je korting") of je moet even met Google zoeken welke verkopers een kale laptop verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ableton schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:34:
Ik wil een laptop aanschaffen, maar het besturingssysteem (Windows Vista) hoef ik er niet bij. Ik denk dat ik namelijk zelf Windows 7RC erop zet.
Weet iemand of je korting kan krijgen als je Vista er niet bij hoeft? Of kan je anders van Microsoft iets terugkrijgen?
Thanks!
Je kan even wachten en dan een Vista->Windows 7 upgrade coupon erbij krijgen.

Verder vermoed ik niet dat je korting krijgt (als je pech hebt moet je bijbetalen :P ), maar er zijn ook bedrijven die laptops zonder OS of met Linux leveren :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je al korting kan krijgen (wat ik overigens niet denk) moet je maximaal denken aan misschien 20 euro. Dat is de waarde van een OEM-licenties voor een grote hardwareleverancier.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableton
Thanks voor de reacties tot zover!

@ Anandus. Vanaf wanneer ongeveer krijg je een Vista->Windows 7 upgrade coupon erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

ableton schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:55:
Thanks voor de reacties tot zover!

@ Anandus. Vanaf wanneer ongeveer krijg je een Vista->Windows 7 upgrade coupon erbij?
Dat hangt van de producent af. De coupons zijn namelijk niet van MS, maar de producenten mogen ze zelf maken en uitleveren bij systemen waar een Vista OEM bij zit. Het is geen actie van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij vanaf 1 juli :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

Bij Dell kun je kiezen, met of zonder OS. Dit kun je alleen nergens op de site vinden, daarvoor moet je bellen. Scheelt niet veel hoor, een 10tje dacht ik, maar het kan wel.

Het probleem is nu nog (zoals anadus zegt) dat Win7 nog in RC is. En er dus nog geen officiële versie beschikbaar is. Je zult het NU met of zonder Vista moeten doen en pas na 1 juli met of zonder Win 7.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:55
Hangt er echt vanaf waar je hem koopt ja, bij mij op het werk (computerwinkeltje) kan dat gewoon niet. Wil je XP ipv Vista dan betaal je nogmaals de licentie kosten. Dit omdat deze zo gewoon uit de fabriek komen rollen je zult dus echt naar de fabrikant moeten gaan of gewoon mazzel hebben bij je lokale pc boer die er niet moeilijk over doet :P

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Misschien heb je hier wat aan: nieuws: Gratis upgrade naar Windows 7 voor Vista-kopers tot 31 januari 2010

Weet trouwens ook niet wat voor laptop je wil? Een 500,- kostende tikdoos? Of een zelf configureerbaar 1500,- kostend monster? Bij die laatste categorie zijn er namelijk genoeg merken die geen OS meeleveren!

[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 20-05-2009 14:21 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:14

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Fastex schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:39:
Er zijn bepaalde fabrikanten die je een laptop leveren zonder OS.
Je krijgt daar meestal niet veel korting voor omdat de fabrikant dan ook zijn g*dvergeten trialware niet mee kan leveren.
Juist! Hierdoor kan het zelfs zijn dat een laptop zonder OS even duur of zelfs duurder uitkomt dan een laptop met OS (incl. annoying AOL prut toolbar, virusscanner prut en nog een hand vol andere hopeloze software). Allemaal financiele afspraakjes tussen fabrikanten...

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 20-05-2009 14:23 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableton
@CLB: ik denk tussen de 500 en 1000. Niet zelf configureren :)
Ik kan nog 3 maandjes wachten, dus ik denk dat ik dat doe en dan voor een systeem met upgrade ga.
Dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

ableton schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:35:
@CLB: ik denk tussen de 500 en 1000. Niet zelf configureren :)
Ik kan nog 3 maandjes wachten, dus ik denk dat ik dat doe en dan voor een systeem met upgrade ga.
Dank voor de reacties!
Je kan nu best een laptop bestellen met Vista, die kun je dan na juli omzetten (zie het artikel van CLB).

Ik weet niet of je een student bent, wij zitten aangesloten bij het MSDNAA programma van MS. Haal alle software van MS (behalve Office) gratis en volgens OEM binnen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ableton
@ toamatis: yep, maar die actie start pas vanaf 1 juli 2009. Dus moet ik in ieder geval tot dan wachten.
Ik ben helaas geen student meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 09:17
Kijk eens op de website van XXodd laptops. Je kan bij hun volgens mij hardware kopen zonder besturing systeem. Je krijgt er dan wel netjes een cd bij met drivers voor XP of Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:55
Toevallig deze week een notebook binnen gekregen op m'n werk zonder OS.
Het betreft de:
MSI EX620X-204EU

Indien je nog opzoek bent natuurlijk :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In principe is er ook een mogelijkheid om de EULA te weigeren en dan restitutie te eisen. Dat staat in diezelfde voorwaarden. Alleen lijkt het er op dat er geen jurisprudentie in Nederland voor bestaat, als ik deze gast op het Consumentenbond Forum zo mag citeren:
Nogmals deels van de Windows licentie:

'Door de software te gebruiken, gaat u akkoord met deze bepalingen. Als u niet akkoord gaat met de bepalingen, mag u de software niet gebruiken. Breng de software dan terug naar de plaats van aankoop, tegen restitutie van het aankoopbedrag.'

[..]

In meerdere landen, zoals Italie, Verenigde Koningrijk en ik denk iik Nederland heeft de rechter zich uitgesproken over deze kwestie. De eindgebruiker had altijd gelijk. Elke winkelier zal mij hetzelfde antwoord geven, dus ik wordt verplicht om een product te kopen (Windows) die ik niet wil. Dat is een monopolistische positie die niet toegestaan zal moeten worden.
Bij de winkelier koop ik de computer en daarbij wordt Windows gelevert, maar als ik Windows niet wil (omdat ik daarvoor niet gevraag heb), moet ik hem terug kunnen brengen, zoals dat in de licentie staat. Of niet? Of hebben de rechters in Italie, Verenigde Koningrijk,... zich verkeerd uitgesproken?

Weten jullie als de rechter in Nederland zich daarvoor uitgesproken heeft? Hebben jullie daar web links?
Pagina: 1