Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] explorer starten na sluiten media center

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Dit is een vervolgvraag op dit oude topic:

Hier staat beschreven hoe je, in plaats van explorer te starten bij het opstaren van je computer, je media center start. Je krijgt dan dus niet eerst je desktop te zien.

(Het werkt door middel van de volgende register aanpassing:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
daar de shell key van explorer.exe veranderen in die van media center)

Maar ik wil eigenlijk dat explorer wel opstart, maar pas nadat media center is opgestart.
Ik zou dus twee bestanden in het regiter willen zetten, waarbij explorer op de achtergrond start..

weet iemand of dat mogelijk is? kan dat misschien met een bat-file waar zowel ehshell.exe als explorer.exe in staat, waarnaar je verwijst vanuit het register? Kan die bat-file dan zo worden ingesteld dat explorer in silent mode start en pas nadat eshell geheel is opgestart?

(ik heb mijn vraag aangepast, dus titel klopt niet meer.. )
beste admin, zouden jullie mijn topic titel kunnen wijzigen in onderstaande?
[Vista] Eerst ehshell.exe (VMC) starten, daarna pas explorer

@F_J_K excuses voor de onduidelijkheid en het aanpassen van mijn topic..

[ Voor 62% gewijzigd door NitSuA op 20-05-2009 13:44 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Over welk OS heb je het, XP of iets anders?

Nadelen: probeer het en je weet het, laat het dan ons ook even weten. Worst case zet je gewoon de oude reginstellingen terug :)
Ik doe het in Vista overigens gewoon via auto opstarten (de setting in Mediacenter zelf).

Auto opstarten: dat kan je op zich zo maken met een simpel VBScriptje. Voorbeeld waar wordt gecheckt of kladblok draait:
code:
1
2
3
strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
Set colProcessList = objWMIService.ExecQuery ("Select * from Win32_Process Where Name = 'notepad.exe'")
Als die lijst dus leeg is (en kladblok niet draait), start je een proces. En dat dan natuurlijk in een loopje zetten waar bijv om de x minuten (bijvoorbeeld wscript.sleep 100000) wordt gecheckt of het nog draait.

Edit:
oh, je hebt je vraag aangepast. Niet erg duidelijk trouwens, het is handiger om de oude vraag te laten staan. Maar nu snap ik het niet. Waarom zo moeilijk doen, gaat het je om die halve seconde 'tijdwinst' die je theoretisch kunt halen door eerst de mediacenter te starten?
We houden ons trouwens aanbevolen voor een correcte en volledige titel. Ik heb alvast een voorzetje gegeven door de verplichte tags toe te voegen :P

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 20-05-2009 13:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Het gaat me er niet zozeer om dat het een halve seconde tijdwinst is, die kan ik namelijk wel missen.
Maar ik vind het vooral gewoon een stuk mooier wanneer niet meer zichtbaar is dat vista eerst wordt gestart en het dus eigelijk gewoon een windows computer is..

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 13:20
Is het niet mogelijk om een bat-file aan te maken met als eerste regel de regel om MediaCenter te starten en daarna een regel met 'explorer.exe' en vervolgens deze bat-file in je registry te zetten?
De tweede regel wordt pas uitgevoerd als de eerste regel uitgevoerd is, wat in dit geval betekent: MediaCenter opgestart en afgesloten.

[ Voor 25% gewijzigd door maikel op 20-05-2009 15:20 ]