Toon posts:

Wireless I-net probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Afgelopen week heb ik bij mijn vriendin een Linksys Wireless Router geinstalleerd van het type: "WRT54G2"
Zo nu en dan wil de verbinding wel eens wegvallen (voor 10-20 seconden, dan moet de verbinding helemaal opnieuw gemaakt worden). De provider is Ziggo (all in 1 pakket)
de wireless ontvanger (in de notebook) kan in totaal 4-5 netwerken vinden (dit kan natuurlijk voor storing zorgen)

Nu is mijn vraag als volgt:
hoe kom ik er achter waar de storing ligt? ik ga het vanmiddag uitzoeken, alle suggesties zijn welkom.

Gr. MM

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
- Wat voor kwaliteit heeft de verbinding als het netwerk wel verbonden is?
- Heb je op je pc de meest recente drivers voor de wifi kaart geinstalleerd?

Heeft een ander systeem hetzeflde probleem? Zo nee, het probleem ligt aan je laptop.
Wat gebeurd er als je aansluit via lan? is de verbinding dan ook instabiel? Zo ja, het probleem ligt buiten jou netwerkje.

controleer eerst of het aan de pc of aan het netwerk ligt. Doet een anders systeem het zonder problemen? dan is het niet verbinding maar het systeem dat het probleem geeft. Heeft een ander systeem hetzelfde probleem? dan is het de verbinding.
Vervolgstap: is de binnenkomende lijn wel goed? Werkt alles wel via lan?

[ Voor 21% gewijzigd door Rupie op 20-05-2009 13:35 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:31:
- Wat voor kwaliteit heeft de verbinding als het netwerk wel verbonden is?
- Heb je op je pc de meest recente drivers voor de wifi kaart geinstalleerd?

Heeft een ander systeem hetzeflde probleem? Zo nee, het probleem ligt aan je laptop.
Wat gebeurd er als je aansluit via lan? is de verbinding dan ook instabiel? Zo ja, het probleem ligt buiten jou netwerkje.

controleer eerst of het aan de pc of aan het netwerk ligt. Doet een anders systeem het zonder problemen? dan is het niet verbinding maar het systeem dat het probleem geeft. Heeft een ander systeem hetzelfde probleem? dan is het de verbinding.
Vervolgstap: is de binnenkomende lijn wel goed? Werkt alles wel via lan?
5 streepjes binnekomend signaal, laatste drivers geinstalleerd, probleem komt voor op meerdere notebooks (2 geprobeerd)
UTP aansluiting nog niet geprobeerd, zal ik nog doen (het probleem is echter dat dit pas na 1-2 uur zich voordoet)

PS: vandaag lag ook telefonie er enkele ogenblikken eruit (kan dit icm met de router een conflict optreden?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
Je zou bijna denken dat de lijn niet helemaal stabiel is. ik zou het ff via UTP proberen en als het daar ook gebeurd is of je router niet helemaal goed of je kan gaan bellen met ziggo denk ik.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:17:
Je zou bijna denken dat de lijn niet helemaal stabiel is. ik zou het ff via UTP proberen en als het daar ook gebeurd is of je router niet helemaal goed of je kan gaan bellen met ziggo denk ik.
is het ook mogelijk om de frequentie te veranderen? misschien dat er interferentie op het signaal een conflict vormt.

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik zou persoonlijk al meteen gaan voor alternatieve firmware
Is een stuk stabieler dan de linksys firmware is mijn ervaring
en je hebt gelijk een hele hoop meer opties

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/dd-wrt/hardware.html

tomato kan waarschijnlijk ook wel

http://www.polarcloud.com/firmware

[ Voor 25% gewijzigd door benedictuz op 20-05-2009 18:03 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bijna zeker dat je op eenzelfde kanaal/frequentie zit als één van de buren. Probeer eens wat kanalen uit om te zien wat het beste werkt. Met Netstumbler kun je zien op welke kanalen de buren zitten.
Pagina: 1