Toon posts:

nieuwe video kaart ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet echt een die hard gamer als het gaat om de nieuwste spellen
er is een spel wat ik veel speel en dat is wow
voor de rest speel ik geen games op de pc
nu heb ik wel vaker last van een lage fps
ik zit zo rond de 60 fps als er niks van me verw8t word
maar als het te druk word kom ik niet hoger als 18 en soms schiet ik terug naar 3 fps
wat dus gewoon niet werkt
nu heb ik zelf een geforce 8500gt die al zeker een tijdje uit is dus ik kan goed begrijpen dat die kaart het niet zo goed trekt
nu heb ik rond zitten kijken voor een anderen video kaart en kwam op een 9800 gtx uit
maar omdat ook mijn systeem al wat ouder is vroeg ik mijn af of het wel nut heeft zo snelle kaart in een ouder systeem te stoppen
ik hem maar een prossesor van 2.0 ghz
en 2 gig geheugen
zou ik met bv een geforce 9500 het zelfde resultaat hebben als met een 9800 ?
de nadeelen van mijn video kaart zijn naar mijn idee het maar 256 mb geheugen hebben
en de een lage 450 mhz prosessor
en een Geheugen Bandbreedte van 64 bit
als ik de 9800gtx daar tegen over zet is alles minimaal 2 keer zo veel
maar werkt het ook zo ....?

bvd

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Wat voor processor heb je? het maakt nogal een verschil of je een single core op 2Ghz of een quadcore op 2 Ghz hebt ofzo.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
single core
(AMD Sempron LE-1150 )

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 16:03

Haan

dotnetter

Ik denk dat je huidige videokaart prima bij je systeem past, de processor is gewoon veel te traag voor een nieuwe videokaart..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Ben het eens met Haan. Met alleen een nieuwe grafische kaart ga je niet veel winnen vanwege de overige hardware.

Desktop | Server | Laptop

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 15:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Welkom op Gathering of Tweakers :w

Op welke resolutie speel je WoW? Op 1280x1024 verbaast je FPS me niet, maar 640x480 wel weer.

De clocksnelheid van een GPU is niet altijd de grootste bottleneck van je probleem, eerder de geheugenbandbreedte van 64-bit. Ik raad je dan ook een andere GPU te nemen. Voor 50,- kun je al leuk upgraden naar bijv. een Radeon HD2900 / HD3850 of bijv. een GeForce 7900GT / 8800GTS. Je FPS zal omhoogschieten en met een redelijke dualcore verhoogt dat gameplay aanzienlijk.

In Tweakers.net - V&A zitten voor nog geen 50,- leuke GPU-kaarten tussen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties :)

als ik het dus goed heb begrepen is het dus de comp prosessor die het allemaal niet aan kan
en de lage 64 bit convertor op me video kaart

dus met bv een x2 2.2 ghz comp prosessor
een een video kaar met 128 bit convertor zit ik al goed
denk dat dat bijna op de zelfde prijs zit als als de kaart die ik in gedachten had alleen heb ik hier dus meer aan :)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 16:03

Haan

dotnetter

DaMarcus schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:05:
Je FPS zal omhoogschieten en met een redelijke dualcore verhoogt dat gameplay aanzienlijk.
Maar hij heeft geen redelijke dual-core, maar een trage single-core.. Nu geld uitgeven aan een videokaart is dan ook zonde, bewaar dat dan liever en steek het in een nieuw systeem (of iig upgrade)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Aangezien je nu een AM2/AM2+ moederbord hebt zou ik eerst de CPU gaan upgraden naar bijvoorbeeld een AMD Athlon 64 6000+ of 7750 als jouw moederbord deze CPU's ondersteund tenminste. Dit is wel te vinden op de site van de fabrikant van het moederbord.
Als videokaart kun je eens kijken naar een ATi Radeon HD 4770, snel, zuinig en goedkoop.
Hoeveel werkgeheugen heeft je PC trouwens 2GB is wel minimaal btw. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:14:
bedankt voor de snelle reacties :)

als ik het dus goed heb begrepen is het dus de comp prosessor die het allemaal niet aan kan
en de lage 64 bit convertor op me video kaart

dus met bv een x2 2.2 ghz comp prosessor
een een video kaar met 128 bit convertor zit ik al goed
denk dat dat bijna op de zelfde prijs zit als als de kaart die ik in gedachten had alleen heb ik hier dus meer aan :)
Volgens mij begrijp je het niet helemaal, want je noemt allemaal dingen op die of niet bestaan of er echt helemaal niks mee te maken hebben. ;)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 15:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica