Win2K8 kan geen win2K3 mappen verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:59
Opstelling:
Windows 2008 enterprise fileserver
McAfee antivirus
Hier hangen 3 harde schijven aan vanuit een windows 2003 fileserver.
Deze zijn overgezet dmv vmware.

Nu kunnen we geen mappen verwijderen die afkomstig zijn van de win2k3 schijven.
Krijg de melding dat map in gebruik is.
Als we map aanmaken op schijf, kunnen we deze map wel verwijderen, maar "oude" mappen niet.

Heb al gekeken met unlocker om te zien of map in gebruik is. Maar deze geeft netjes aan dat de map niet in gebruik is. Wat naar onze inziens ook zo is. De map is leeg en rechten staan goed.
Ben ook eigenaar van de map. Log in als administrator account.

Server al keer herstart geweest, maar dat helpt ook niet.

Op internet ook al gezocht, maar kan niet veel vinden, alleen dat je met die programma's moet kijken of de map in gebruik is. Unlocker en proc explorer geven allebei aan dat dit niet het geval is.

Iemand nog een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door winux op 20-05-2009 10:51 . Reden: Extra info ]

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 07:45
Ben je eigenaar van de mappen?

• winux
Ja sorry vergeten te melden, ben inderdaad ook eigenaar van de mappen.

• Question Mark
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat bedoel je met "overgezet" vanuit VMWare?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• winux
Question Mark schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:53:
Wat bedoel je met "overgezet" vanuit VMWare?
De vmdk file gekoppeld aan de "nieuwe" win2k8 server.

Dus als het ware de harde schijf gewoon overgezet als het een fysieke machine zou zijn geweest.

• RagEnigma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:28
Een reboot is neem ik aan al eens gedaan?
Vanuit safemode al eens geprobeerd?

Ik heb ook wel eens dat ik bepaalde mappen ondanks dat ze helemaal leeg zijn en ik FC heb en owner ben dat ik ze niet mag verwijderen. Een reboot werkt dan meestal. Komt naar mijn idee omdat een programma of service die directory open heeft staan. Alle shares verwijderen die toegang tot die map hebben wil dan soms ook wel eens helpen want na de reboot zal het programma of service indien deze over het netwerk ging gelijk weer beslag proberen te leggen op die desbetreffende map.

• winux
RagEnigma schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:58:
Een reboot is neem ik aan al eens gedaan?
Vanuit safemode al eens geprobeerd?

Ik heb ook wel eens dat ik bepaalde mappen ondanks dat ze helemaal leeg zijn en ik FC heb en owner ben dat ik ze niet mag verwijderen. Een reboot werkt dan meestal. Komt naar mijn idee omdat een programma of service die directory open heeft staan. Alle shares verwijderen die toegang tot die map hebben wil dan soms ook wel eens helpen want na de reboot zal het programma of service indien deze over het netwerk ging gelijk weer beslag proberen te leggen op die desbetreffende map.
Reboot is al geprobeerd. Maar ga voor vanacht nog een reboot scheduelen. Safemode nog niet omdat het een productie server betreft, moet ik dit even bekijken wanneer dit beste kan.
Het betreft een user home directory, de share is er al van verwijdert. De user bestaat ook niet meer. Het betreft overigens meerdere mappen. Daar door heb ik niet het idee dat dit te maken heeft met de user accounts.

Maar stel dat dit in safe mode wel kan. Dat kan toch niet de oplossing zijn. Dat zou betekenen dat je wanneer je een map wil verwijderen/verplaatsen op de file server, de server in safemode moet worden geladen.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

winux schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:55:
[...]
De vmdk file gekoppeld aan de "nieuwe" win2k8 server.
Die W2K8 server is dus ook virtueel begrijp ik. (Dat had je niet vermeld). Welke versie VMWare gebruik je. Waren er toevallig nog snapshots aanwezig voor de VMDK's?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• winux
Question Mark schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:09:
[...]
Die W2K8 server is dus ook virtueel begrijp ik. (Dat had je niet vermeld). Welke versie VMWare gebruik je. Waren er toevallig nog snapshots aanwezig voor de VMDK's?
In de OP staat dat de schijven zijn overgezet dmv VmWare.
We gebruiken VmWare ESX 3.5 update 04-153875 in combinatie met een HP MSA1500
Er waren/zijn geen snapshots aanwezig van zowel de oude als de nieuwe server alsmede de schijven.

[ Voor 8% gewijzigd door winux op 20-05-2009 11:14 ]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

winux schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:13:
[...]
In de OP staat dat de schijven zijn overgezet dmv VmWare.
Dat zegt niet zoveel natuurlijk. Ik kan met VMWare converter rustig een V2P (virtual 2 fysical) migratie doen. Ook is er tooling beschikbaar waarmee ik rechtstreeks VMDK bestanden kan mounten als local drive op een Windows Server. Maar goed, 't is duidelijk nu.

Vreemd probleem verder. Sluit het Windows explorer proces eens als test, en probeer de folder eens vanuit de command prompt te verwijderen.

• winux
Question Mark schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:21:
[...]
Dat zegt niet zoveel natuurlijk. Ik kan met VMWare converter rustig een V2P (virtual 2 fysical) migratie doen. Ook is er tooling beschikbaar waarmee ik rechtstreeks VMDK bestanden kan mounten als local drive op een Windows Server. Maar goed, 't is duidelijk nu.

Vreemd probleem verder. Sluit het Windows explorer proces eens als test, en probeer de folder eens vanuit de command prompt te verwijderen.
Oke, mijn excuses, had het beter kunnen verwoorden.

Heb explorer.exe gesloten en daarna dosbox geopend en map proberen weg te gooien, maar krijg ook in de dosbox de melding dat de map in gebruik is.

Snap er ook niet veel van.

• RagEnigma
Chkdsk geeft geen errors?
Probeer eens via de dosbox de shortfilename te gebruiken in je delete actie.
Die vind je met dir /x

• RagEnigma
winux schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:04:
[...]

Reboot is al geprobeerd. Maar ga voor vanacht nog een reboot scheduelen. Safemode nog niet omdat het een productie server betreft, moet ik dit even bekijken wanneer dit beste kan.
Het betreft een user home directory, de share is er al van verwijdert. De user bestaat ook niet meer. Het betreft overigens meerdere mappen. Daar door heb ik niet het idee dat dit te maken heeft met de user accounts.

Maar stel dat dit in safe mode wel kan. Dat kan toch niet de oplossing zijn. Dat zou betekenen dat je wanneer je een map wil verwijderen/verplaatsen op de file server, de server in safemode moet worden geladen.
Nou ik denk niet dat als de safemode de oplossing is dat dit altijd zou moeten gebeuren. Meer heb ik het idee dat ergens een klein bugje zit die hopelijk daarna nooit meer terug komt.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 21:41
Gokje, misschien is/zijn de directorie(s) corrupt?

Doe eens een checkdisk op de betreffende partitie...

• winux
RagEnigma schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:24:
[...]

Nou ik denk niet dat als de safemode de oplossing is dat dit altijd zou moeten gebeuren. Meer heb ik het idee dat ergens een klein bugje zit die hopelijk daarna nooit meer terug komt.
Zou kunnen inderdaad, ben nu een chkdsk aan het draaien over de desbetreffende schijf, kijken of daar wat uitkomt. Heb ook op andere schijf (die afkomstig vanuit de 2003 server) gepobeerd mappen te verwijderen, daar gaat het wel goed.

Rare is alleen dat het usershares zijn die niet verwijdert kunnen worden.

• winux
Server paar keer opnieuw opgestart, hierna kunnen mappen wel verwijdert worden, maar na het verwijderen van aantal mappen treed zelfde probleem weer op.

Nieuwe 2k3 server geïnstalleerd en schijven aan deze server toegekent.
Nu lijkt probleem niet op te treden.

• RagEnigma
winux schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 08:46:
Server paar keer opnieuw opgestart, hierna kunnen mappen wel verwijdert worden, maar na het verwijderen van aantal mappen treed zelfde probleem weer op.

Nieuwe 2k3 server geïnstalleerd en schijven aan deze server toegekent.
Nu lijkt probleem niet op te treden.
Vaag. Lijkt wel alsof je eerste 2k3 erg brak was. Maar dan nog hoort zoiets niet te gebeuren natuurlijk. Hopelijk heb je er nooit meer last van :)

• winux
Die 2003 was goed stabiel. Weet natuurlijk niet of er onderliggend problemen waren.

Wil nu wachten totdat win2k8 R2 versie uit is, en dan nogmaals proberen.

Hopen dat het dan wel werkt.

Hoop in ieder geval dat andere deze problemen niet ondervinden.
Pagina: 1